Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn CPU temps gemeten met HWmonitor nadat ik mijn pc koud had opgestart. Hierbij gaf HWmonitor als maximale temperatuur 60 graden aan, terwijl de value altijd rond de 30 graden blijft. Ik heb dit 3 maanden geleden ook getest en toen had ik ook dezelfde value, namelijk 30 graden en als max ook 30 graden. Erg vreemd. Ik heb verder ook nog Core Temp en Aida64 geprobeerd en hier heb ik ook altijd rond de 29 - 30 graden als temperatuur. Ik vraag me af op welk programma ik nu het best kan vertrouwen, want het lijkt me erg vreemd dat ik 60 graden heb, terwijl de normale temperatuur altijd rond de 30 graden blijft.

Verder heb ik een AMD Phenom ii x4 965 en een Arctic Freezer 13 cooler.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Is dat niet Tmax - Thuidig? Post eens een screentje

EDIT: Wat gebeurt er met die waarde als je gaat stressen mbv prime95, linx, occt oid?

[ Voor 46% gewijzigd door Beatboxx op 18-02-2012 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beatboxx schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 23:36:
Is dat niet Tmax - Thuidig? Post eens een screentje

EDIT: Wat gebeurt er met die waarde als je gaat stressen mbv prime95, linx, occt oid?
Screentje:

http://imageshack.us/photo/my-images/194/cpuvn.png/

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-02 17:56

InFamous

excommunicado

Dat is inderdaad je max temperatuur, je processor is in idle 30 graden maar onder load gaat dat gauw richting de 60 graden. Dit is een prima temperatuur voor een phenom x4 op lucht.

Download maar eens prime95 en draai dit voor een aantal minuten, hierbij zal je zien dat je temperatuur onder load rond de 60 graden gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door InFamous op 19-02-2012 00:36 ]

Formerly known as Ragdoll

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:57
Niks mis mee hoor. Hij is blijkbaar even 60°C geweest, wat 'ie ook prima aan kan, maar als 'ie verder altijd 30°C blijft is er al helemaal niks aan de hand.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Gelukkig is er dus niks aan de hand. Ik vraag me af waarom hij zo onder load heeft gestaan. Ook als hij opstart van een koude start. Ik moet daarbij ook zeggen dat de waarde bij max regelmatig veranderd, terwijl de value waarde rond de 29 - 30 graden blijft.

Edit: Ik denk dat het aan HWmonitor ligt. Ik heb het ook getest met Openhardware monitor en daarbij is mijn maximum cpu tempratuur slechts 35 - 40 graden onder load.

http://imageshack.us/photo/my-images/13/cpu2o.png/

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 01:28 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 00:44:
Bedankt voor de reacties. Gelukkig is er dus niks aan de hand. Ik vraag me af waarom hij zo onder load heeft gestaan. Ook als hij opstart van een koude start. Ik moet daarbij ook zeggen dat de waarde bij max regelmatig veranderd, terwijl de value waarde rond de 29 - 30 graden blijft.
Vanuit een koude start is dat helemaal niet vreemd dat de cpu even richting max gaat want bij het opstarten word je cpu ook flink belast bij het inladen van alle stuurprogramma's en dergelijke. Zo'n cpu kan binnen een paar tellen omhoog schieten qua temperatuur dus helemaal niks vreemds aan.
Pagina: 1