Mijn laptop laad de accu elke keer altijd weer bij als ik nog 95% van de charge heb. . Ik gebruik mijn laptop regelmatig aan de lader, en dan weer kort ff los. Ik zou dan ook graag die 95% willen veranderen naar bijv. 30% ofzo, om de totale accuduur (als in hoeveel jaar die nog doet) op te krikken. Dit aangezien het compleet onnodig is om zo snel al weer de accu opnieuw te laden, en dat dit de accu erg verslechterd. Ik wil daarnaast graag de accu er wel in houden, om dat ik soms per ongeluk de voedingskabel er wel eens uit tik.
Ik heb een HP elitebook 8530w notebook, met windows 7 Enterprise 32bit. Afgelopen 2 jaar heb ik de accu al redelijk kunnen behouden (als ik vergelijk met klasgenoten die ook dit model zolang hebben) door m er tussendoor dus uit te halen, maar eigenlijk vind ik het nog steeds een onhandige manier. Ik zou dit dus dan graag willen regelen.
Ik heb al wel wat managers kunnen vinden die de verbruiksprofielen regelen, maar ik heb er nog geeneen kunnen vinden die het laad-criteria voor de laptop kan veranderen. Ook heb ik zoiets niet kunnen vinden in BIOS. Weet iemand er misschien hoe je dit wel kan instellen??
hierbij ook een ander forum waarbij dezelfde vraag onbeantwoord is gebleven.
Ik heb een HP elitebook 8530w notebook, met windows 7 Enterprise 32bit. Afgelopen 2 jaar heb ik de accu al redelijk kunnen behouden (als ik vergelijk met klasgenoten die ook dit model zolang hebben) door m er tussendoor dus uit te halen, maar eigenlijk vind ik het nog steeds een onhandige manier. Ik zou dit dus dan graag willen regelen.
Ik heb al wel wat managers kunnen vinden die de verbruiksprofielen regelen, maar ik heb er nog geeneen kunnen vinden die het laad-criteria voor de laptop kan veranderen. Ook heb ik zoiets niet kunnen vinden in BIOS. Weet iemand er misschien hoe je dit wel kan instellen??
hierbij ook een ander forum waarbij dezelfde vraag onbeantwoord is gebleven.