Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Accu opladen regelbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop laad de accu elke keer altijd weer bij als ik nog 95% van de charge heb. . Ik gebruik mijn laptop regelmatig aan de lader, en dan weer kort ff los. Ik zou dan ook graag die 95% willen veranderen naar bijv. 30% ofzo, om de totale accuduur (als in hoeveel jaar die nog doet) op te krikken. Dit aangezien het compleet onnodig is om zo snel al weer de accu opnieuw te laden, en dat dit de accu erg verslechterd. Ik wil daarnaast graag de accu er wel in houden, om dat ik soms per ongeluk de voedingskabel er wel eens uit tik.

Ik heb een HP elitebook 8530w notebook, met windows 7 Enterprise 32bit. Afgelopen 2 jaar heb ik de accu al redelijk kunnen behouden (als ik vergelijk met klasgenoten die ook dit model zolang hebben) door m er tussendoor dus uit te halen, maar eigenlijk vind ik het nog steeds een onhandige manier. Ik zou dit dus dan graag willen regelen.

Ik heb al wel wat managers kunnen vinden die de verbruiksprofielen regelen, maar ik heb er nog geeneen kunnen vinden die het laad-criteria voor de laptop kan veranderen. Ook heb ik zoiets niet kunnen vinden in BIOS. Weet iemand er misschien hoe je dit wel kan instellen??

hierbij ook een ander forum waarbij dezelfde vraag onbeantwoord is gebleven.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk niet dat dit gaat want er zit in je accu een chip die de accu's controleert op status en ik denk niet dat die softwarematig te beinvloeden valt. Wel heb ik b.v. bij mijn MSI laptop een tooltje erbij zitten waarmee ik de accu kan calibreren en dit de accu helemaal leegtrekt en vervolgens weer vult zodat ie fit blijft.

Die 95% stand is trouwens normaal en wil niet zeggen dat ie dan elke keer gaat bijladen tot 100% dus in die zin hoef je je geen zorgen te maken. Laadcyclussen gelden trouwens voor een totaal lege accu en niet voor elke keer dat de accu een stukje bij laadt. Als het ware moet je dan al die kleine stukjes bijelkaar tellen tot 100% wat dan een totale laadcyclus vormt.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Bij Dell heb je bij energiebeheer een optie om het laden uit te schakelen tot de volgende reboot. Gebruik ik weleens...