Ik ben het geratel van mijn Sapphire HD5970 al een poosje zat. Nu heb ik een HD4870 liggen met zo'n zelfde radial fan en na veel gegoogle blijkt dat deze fans prima uitwisselbaar zijn maar ik loop tegen een klein probleempje aan. Er is vrijwel geen informatie te vinden over het demonteren van de HD5970. Uiteindelijk heb ik ergens een guide gevonden waarin wordt uitgelegd hoe je een Arctic koeler moet plaatsen en daarin wordt ook redelijk goed uitgelegd hoe je de heatsink verwijdert. Het probleem waar ik tegen aan loop zijn de thermal pads. De VRM's en geheugenchips zijn niet voorzien van koelpasta maar daar zitten thermal pads op en ik kan dus helemaal nergens vinden of die pads gewoon te vervangen zijn door koelpasta of dat er misschien een klein hoogteverschil zit tussen de GPU's en de overige onderdelen.
Als echte tweaker zou je zeggen, gewoon proberen maar als blijkt dat het hoogteverschil niet op te vangen is door wat extra koelpasta dan zit ik met een kaart die mij toentertijd een rib uit m'n lijf heeft gekost waar ik niets meer mee kan totdat ik de juiste thermal pads heb gevonden, als die uberhaupt ergens te vinden zijn. De huidige thermal pads maar gewoon weer gebruiken zit er niet in want die zullen waarschijnlijk uit elkaar vallen bij het verwijderen van de heatsink.
Ik heb uiteindelijk deze pagina gevonden http://www.pcgameshardwar...&article_id=700012&page=1 waar flink wat foto's staan van de kale kaart maar nergens is te zien of er inderdaad een hoogteverschil is en hoe dik de thermal pads zijn.
tl;dr: iemand enig idee of de thermal pads te vervangen zijn door koelpasta?
Als echte tweaker zou je zeggen, gewoon proberen maar als blijkt dat het hoogteverschil niet op te vangen is door wat extra koelpasta dan zit ik met een kaart die mij toentertijd een rib uit m'n lijf heeft gekost waar ik niets meer mee kan totdat ik de juiste thermal pads heb gevonden, als die uberhaupt ergens te vinden zijn. De huidige thermal pads maar gewoon weer gebruiken zit er niet in want die zullen waarschijnlijk uit elkaar vallen bij het verwijderen van de heatsink.
Ik heb uiteindelijk deze pagina gevonden http://www.pcgameshardwar...&article_id=700012&page=1 waar flink wat foto's staan van de kale kaart maar nergens is te zien of er inderdaad een hoogteverschil is en hoe dik de thermal pads zijn.
tl;dr: iemand enig idee of de thermal pads te vervangen zijn door koelpasta?