Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc gaat opeens niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ik heb mijn pc vanmorgen nog gebruikt maar ik kom net thuis en hij gaat niet meer aan. Zodra ik de powerknop induw gaan de ledjes van te coolers aan en meteen weer uit lapmjes van de start en resetknop zijn aan maar doen niks als ik stroom van me pc haal en weer aansluit branden de lampjes van het moederbord weer maar pc start niet helemaal niks wat kan dit zijn? Pc is 4 maandjes oud

Asus maximus iv gene z
Intel I7 2600k
Coolermaster v8
OCZ 700 watt voeding
Gskill 8gb geheugen
Ocz vertex 3 60gb
2x 500gb

[ Voor 7% gewijzigd door DM89 op 18-02-2012 21:24 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou beginnen om te testen met een andere voeding.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Je hebt wel erg weinig componenten en je hebt zelf nog niks geprobeerd? Andere voeding?
GoT is geen helpdesk.. hier wordt wel enig inzet van jezelf verwacht.
Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.

• DM89
  • Nu online
Weinig? Alles behalve de gtx 580 heb ik niet meer... Ik heb al gekeken als alles goed vast zit enz ga zsm een voeding halen bij een vriend

• PilatuS
  • Niet online
Als een BIOS reset niets opleverd is er waarschijnlijk iets kapot. De enige manier om er achter te komen welk onderdeel kapot is, is één voor één onderdelen uit te sluiten.

• DM89
  • Nu online
Na een reset werkt het ook niet ik ga kijken als er ergens kortsluiting gemaakt word zoals er uitgelegd word in de link hierboven maar lijkt me sterk vanmorgen wad alles nog goed. De en een overbelaste voeding zal te ook niet zijn lijkt me

• PilatuS
  • Niet online
maar lijkt me sterk vanmorgen wad alles nog goed
Dat zegt helemaal niets. Dingen kunnen helaas spontaan kapot gaat. Of het nou 2 dagen oud is of 5 jaar maakt ook niet uit.

Verwijderd

Probeer de SSD eens los te halen. Die Sandforce's vertonen wel eens problemen die een power cycle vereisen.

• DM89
  • Nu online
Geprobeerd, maar geen verschil heb alles uit de kast gehaald en buiten de kast aangesloten ook geen verschil enigste wat ik hoor is een vaag fieuuw geluidje uit de voeding heel kort morgen maar andere voeding testen :(

• DM89
  • Nu online
Heb net een nieuwe coolermaster 1000 watt aangesloten nog steeds zelfde probleem :/

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:27
Dit heb ik ook ooit gehad, bij mij bleek dat het moederbord kapot was.

• DM89
  • Nu online
GeertH schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:40:
Dit heb ik ook ooit gehad, bij mij bleek dat het moederbord kapot was.
Pff zal bij mij ook het geval zijn. De hier heb ik toch gewoon garantie op? Heb t gekocht bij alternate

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

4 maanden oud --> garantie. Gewoon met die hele pc terug naar de winkel. Ding is stuk en dat mag niet. Klaar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DM89
  • Nu online
Terug naar de winkel gaat t niet worden veel te ver ik heb alternate al gemailt

• bulletrene
  • Laatst online: 07-06-2022
Je kan nog het volgende proberen :

- geheugen eruit halen en 1 voor 1 terug zetten , met tussentijds steeds proberen te starten.
- Alles loshalen , alleen je moederbord aansluiten op je voeding en testen of het iets uithaalt.
- zo ja, dan steeds 1 onderdeel erbij aansluiten kijken waar het fout gaat.
- probeer eens een andere stroomkabel van je stopcontact naar je PC
- kijk even of je op je moederbord iets ziet van schade/iets wat doorgebrand is misschien.
- Aangezien je nog garantie hebt, zou ik het zelf gewoon door alternate op laten lossen :)

• DM89
  • Nu online
Heb alles geprobeerd alleen moederbord doet helemaal niks maar dat kan ook niet denk ik dan cpu er in en dan krijg ik weer het zelfde als van te voren dus word moederbord opsturen ik ben net 5 dagen voorbij de 3 maanden om te ruilen pff dus alternate stuurt het op naar asus en ben ik het 4-8 weken kwijt. Fijn Weer
Pagina: 1