Ik heb een VPN server opgezet op mijn Windows 7 machine.
Op een remote client heb ik m.b.v. de wizard een VPN verbinding opgezet.
Wanneer ik verbinding maak met de remote client op mijn VPN server gaat alles prima.
Ik zie op de server een verbinding binnen komen aan op client krijg ik ook keurig een IP uitgedeeld van de dhcp server aan de VPN server kant
Verder heb ik de standaard gateway in het externe netwerk gebruiken uitgevinkt zodat ik op de remote client gewoon internet heb via de lokale verbinding
Verder heb ik in mijn router de poorten 1723 en 500 opengezet
Op de remote client heb ik als lokale IP 10.0.0.4 subnet 255.255.255.0 en een gateway op de 10.0.0.138
Op de VPN verbinding krijg ik de volgende settings:
IP 192.168.2.107
subnet 255.255.255.255
gateway
Dat de gateway leeg is klopt (ik heb immers standaard gateway in het externe netwerk gebruiken uitgevinkt)
Het probleem is nu dat ik via de remote client geen enkele machine aan de VPN kant kan pingen laat staan de shares benaderen.
Volgens mij komt dit doordat de subnet dit niet toelaat.
Helaas kan ik nergens het subnetmask aanpassen.
Na wat gegoogle ben ik er achter gekomen dat meer mensen met dit probleem zitten helaas heb ik nog geen antwoord kunnen vinden.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen
Op een remote client heb ik m.b.v. de wizard een VPN verbinding opgezet.
Wanneer ik verbinding maak met de remote client op mijn VPN server gaat alles prima.
Ik zie op de server een verbinding binnen komen aan op client krijg ik ook keurig een IP uitgedeeld van de dhcp server aan de VPN server kant
Verder heb ik de standaard gateway in het externe netwerk gebruiken uitgevinkt zodat ik op de remote client gewoon internet heb via de lokale verbinding
Verder heb ik in mijn router de poorten 1723 en 500 opengezet
Op de remote client heb ik als lokale IP 10.0.0.4 subnet 255.255.255.0 en een gateway op de 10.0.0.138
Op de VPN verbinding krijg ik de volgende settings:
IP 192.168.2.107
subnet 255.255.255.255
gateway
Dat de gateway leeg is klopt (ik heb immers standaard gateway in het externe netwerk gebruiken uitgevinkt)
Het probleem is nu dat ik via de remote client geen enkele machine aan de VPN kant kan pingen laat staan de shares benaderen.
Volgens mij komt dit doordat de subnet dit niet toelaat.
Helaas kan ik nergens het subnetmask aanpassen.
Na wat gegoogle ben ik er achter gekomen dat meer mensen met dit probleem zitten helaas heb ik nog geen antwoord kunnen vinden.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen