VPN server wel connected geen ping o.i.d.

Pagina: 1
Acties:

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik heb een VPN server opgezet op mijn Windows 7 machine.
Op een remote client heb ik m.b.v. de wizard een VPN verbinding opgezet.
Wanneer ik verbinding maak met de remote client op mijn VPN server gaat alles prima.
Ik zie op de server een verbinding binnen komen aan op client krijg ik ook keurig een IP uitgedeeld van de dhcp server aan de VPN server kant
Verder heb ik de standaard gateway in het externe netwerk gebruiken uitgevinkt zodat ik op de remote client gewoon internet heb via de lokale verbinding
Verder heb ik in mijn router de poorten 1723 en 500 opengezet

Op de remote client heb ik als lokale IP 10.0.0.4 subnet 255.255.255.0 en een gateway op de 10.0.0.138
Op de VPN verbinding krijg ik de volgende settings:
IP 192.168.2.107
subnet 255.255.255.255
gateway

Dat de gateway leeg is klopt (ik heb immers standaard gateway in het externe netwerk gebruiken uitgevinkt)

Het probleem is nu dat ik via de remote client geen enkele machine aan de VPN kant kan pingen laat staan de shares benaderen.
Volgens mij komt dit doordat de subnet dit niet toelaat.
Helaas kan ik nergens het subnetmask aanpassen.

Na wat gegoogle ben ik er achter gekomen dat meer mensen met dit probleem zitten helaas heb ik nog geen antwoord kunnen vinden.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Vermoedelijk worden GRE packets ergens niet doorgegeven. Misschien kan je dat ergens aanzetten, maar veel routers ondersteunen het ook gewoon niet. Alternatief is L2TP gebruiken voor je VPN, dat gebruikt volgens mij geen GRE..

[ Voor 8% gewijzigd door Radiant op 18-02-2012 20:57 ]

• Cpri
Ik neem aan dat dit dan aan de server ligt en niet aan de client.
Ik heb een Cisco EPC 3925 staan met daarin ook een VPN server ik geloof dat ik dat nog niet helemaal begrijp.
Het grootste probleem daarbij is dat ik mijn remote netwerk / gateway niet op any kan zetten. Aangezien ik aan de remote kant enkel maar een losse PC heb staan en geen router is dit erg lastig. Mocht iemand hier iets voor weten dan hoor ik het graag.

• Cpri
Ik nog even op mijn router gekeken maar daar staat pptp passthrough gewoon op enabled. Ook poort 47 wordt geforward naar mijn server.

Mocht dit niet lukken dan ga ik toch maar weer proberen om de server op mijn router aan te zetten.
Helaas ben ik gebonden aan een UPC modem+router (Cisco EPC 3925). De beschrijvingen die ik heb gevonden komen niet helemaal overeen met de instellingen van mijn modem
Mocht ik hier niet uitkomendan open ik wel een nieuw topic

• Cpri
Opgelost.

Aangezien mijn VPN server niet de DHCP server is (dat is mijn router) kreeg de remote client een IP dat al in gebruik was. Nadat ik op mijn VPN server de DHCP range heb aangepast naar een gedeeldte dat niet door de router kan worden uit gedeeld werkt alles als een zonnetje.