Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tele2 - mogelijk snelheidsprobleem, insights nodig.

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:15
Van KPN IPB/ITV 8Mbit abo naar Tele2 20Mbit/iTV/Bellen toegegaan:

Situatie KPN:

* 750KB/s (met ITV uit)
* 650KB/s (met ITV aan : opnemen+kanaal kijken tegelijk)

Met tot 1500m. van de centrale af, geen slecht iets!

Maar Tele2 zou tot 20Mbit kunnen leveren voor ong. dezelfde prijs, dit zijn wij ook overeengekomen.

* Oplevering ging kut (week moeten wachten, kpn monteur, nr. portering ook fout gegaan)
* KPN-er meet met zijn apparaat 9.5Mbit op de kabel die ik heb aangesloten op modem
* KPN-er zegt zelfs dat de lijn enorm goed presteert, niks aan te merken!
* KPN-er zegt dat hij het vreemd vindt dat het niet uit mijn modem komt
* KPN-er heeft mijn Type-3 ISRA zelfs opnieuw aangesloten, voor extra zekerheid.
*KPN-er (en hier wordt het interessant) gaat ook even naar mijn centrale toe en vermeld mij dat, gek genoeg, Tele2 mijn verbinding maar "laat" intrainen op 10Mb en niet snapt waarom ze dat zouden moeten doen.
* Tele2 is op de hoogte van mijn snelheidsklacht en zou ook terugkoppeling van de KPN-Monteur hebben gekregen.

- Mijn acties zijn:

* Eigen stopcontact (ge-aard) voor het modem
* Geen breuk in kabels (kabel gebruikt die monteur gebruikt heeft
* speedtest.tele2.nl / speedtest.net / speedtest.nl / 100MB bestand down/up gebruikt
* speedtests via PS3, PC, PC via Safe-mode+netwerk, iPod, Droidphone geven allemaal 6500Mbit aan.
* PC/PS3 tests via kabel EN wifi (meting volgens modem is kanaal 13 het best, dus ook gedaan)

+ De problemen die ik dus ondervindt zijn:

* Ik kan of alleen opnemen, of alleen kijken (vanwege te weinig bandwidth?)
* TV gaat storen als ik iets download
* Het modem haalt er dus niet uit, wat erin moet zitten!
* Centrale traint in op 10Mbit ipv. 20Mbit (en nu weet ik dat ik blij moet zijn met op zijn max 16Mbit, maar dat ben ik dan ook ECHT wel)

Op een downgrade zit ik eigenlijk niet te wachten aangezien ik nog maar net 2 dagen internet heb ook. Plus dat een downgrade de boel mogelijk nog erger maakt. Wat mij dwars zit is waarom KPN het wel lukt en Tele2 niet. Mocht dat niet lukken, waarom KAN ik dan wel mij als zodanig abonneren bij Tele2.

Gaat dit opgelost kunnen worden, denken jullie? Zo ja, hoera! Zo nee, zijn er manieren om alsnog het contract ongeldig te verklaren en niet af te kopen? Daar zij niet de gewenste snelheid leveren. Als ik het goed begrijp, mocht je in een 8Mbit gebied zitten, biedt Tele2 niet eens TV aan....

Info: 8161BE, 87 - 1e paar.

Ik hoop dat jullie mij ergens op kunnen wijzen - je bent het hopelijk met mij eens dat het zo niet echt ergens overgaat en dat ik mij een beetje misleid voel. Met als klemtoon, wederom: waarom lukt KPN het wel en Tele2 het niet...

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 18-02-2012 19:53 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:02
SkyStreaker schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:48:
*KPN-er (en hier wordt het interessant) gaat ook even naar mijn centrale toe en vermeld mij dat, gek genoeg, Tele2 mijn verbinding maar "laat" intrainen op 10Mb en niet snapt waarom ze dat zouden moeten doen.
Een beetje lastig te lezen/volgen verhaal maar bovenstaande is niet vreemd. Ze bieden "tot 20Mbit" aan. Als ze je 5Mbit/sec aanbieden dan voldoen ze ook. Ik wordt namelijk ook gecapped op 10Mbit..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• SkyStreaker
LED-Maniak schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:50:
[...]

Een beetje lastig te lezen/volgen verhaal maar bovenstaande is niet vreemd. Ze bieden "tot 20Mbit" aan. Als ze je 5Mbit/sec aanbieden dan voldoen ze ook. Ik wordt namelijk ook gecapped op 10Mbit..
Ja, maar dat gaat toch nergens over? Met mijn afstand van de centrale zijn goede snelheden mogelijk, dat heeft KPN wel bewezen. Als dit echt zo zou zijn ,dan wordt ik gewoon voor de gek gehouden en zouden ze mij max. 8Mbit mogen aanbieden.... :/

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

D4NG3R

kiwi

:)

SkyStreaker schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:48:
Maar Tele2 zou tot 20Mbit kunnen leveren voor ong. dezelfde prijs, dit zijn wij ook overeengekomen.
TOT is het antwoord op je probleem.
Omdat je lijn beduidend instabiel word bij hogere snelheden?

Bij KPN haalde je al niet de volle snelheid (Ik haalde bijv ruim 900KB/s op een 8Mbit/s lijn van KPN welke ook ingetrained was op 8Mbit. Bij een 20Mbit abbo gaat dit echt niet wonderbaarlijk omhoog?

SkyStreaker schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:55:
[...]

Ja, maar dat gaat toch nergens over? Met mijn afstand van de centrale zijn goede snelheden mogelijk, dat heeft KPN wel bewezen. Als dit echt zo zou zijn ,dan wordt ik gewoon voor de gek gehouden en zouden ze mij max. 8Mbit mogen aanbieden.... :/
Ze houden je niet voor de gek? Jij houd jezelf voor de gek. Er staat duidelijk TOT 20Mbit.

Je kan wel moeilijk blijven doen, maar sneller ga je het niet krijgen (over ADSL dan). Gewoon een goedkoper/trager abbo nemen of overstappen op kabel/glas indien mogelijk.

Edit: Even voor de duidelijkheid, KPN jaagde die 8Mbit over een 20Mbit lijn. Nee dan is het ook niet zo vreemd als ze zelfs over die afstand redelijk aan de 8Mbit kunnen komen. 20Mbit ga je echter nooit krijgen over die afstand.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 18-02-2012 20:03 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SkyStreaker
D4NG3R schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:55:
[...]

TOT is het antwoord op je probleem.

[...]

Omdat je lijn beduidend instabiel word bij hogere snelheden?

Bij KPN haalde je al niet de volle snelheid (Ik haalde bijv ruim 900KB/s op een 8Mbit/s lijn van KPN welke ook ingetrained was op 8Mbit. Bij een 20Mbit abbo gaat dit echt niet wonderbaarlijk omhoog?
Oneens. Als ik flink kan downloaden met 650KB/s en mijn vriendin kan EN opnemen (Decoder met HDD) EN een kanaal kijken tegelijk dan heb ik absoluut meer nodig dan 10Mbit. Daarom mijn opmerking dat hier iets niet helemaal klopt. Mijn lijn blijft stabiel bij KPN, dus snap ik niet waarom dat niet bij Tele2 kan. Snap je waar ik hier op doel? Ik wil dit zo kunnen blijven doen, en niet concessies gaan lopen maken.

Om mijn opmerking nog even sterker te maken, 2 jaar geleden kon Tele2 mij niet eens meer dan tot 8Mbit leveren, dan hadden ze dat zo moeten houden en niet op mijn postcode aangeven dat ik tot 20Mb kan, zo ook volgens andere leveranciers.

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 18-02-2012 20:04 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je nogsteeds hetzelfde TV abbo? Aangezien sommige providers andere encoding gebruiken welke veel meer bandbreedte vereist. Ook kan het aan je modem/router liggen, hoe deze omgaan met TV vs Internet is per provider weer anders (Als je het meegeleverde modem/router gebruikt dan).

Welke wat gebruikt kan ik je echter niet vertellen 8)7.
SkyStreaker schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:55:
[...]

Ik kan constant hetzelfde blijven zeggen, maar bij een 20Mbit abbo trainen ze je in op 10Mbit. Wat altijd nog hoger is als ingetrained worden op 8Mbit bij een 8Mbit abbo.

Nogmaals: Door het woordje "TOT" kunnen providers je een hoop flikken. :'(

[ Voor 70% gewijzigd door D4NG3R op 18-02-2012 20:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• LED-Maniak
Ligt mogelijk ook aan je modem. Mogelijk reserveert KPN zelf een x aantal Mbits voor digitale televisie. Mijn oude solcon router deed dit ook zodra telefonie werd gebruikt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• SkyStreaker
D4NG3R schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:06:
Heb je nogsteeds hetzelfde TV abbo? Aangezien sommige providers andere encoding gebruiken welke veel meer bandbreedte vereist.

Welke wat gebruikt kan ik je echter niet vertellen 8)7.

[...]

Ik kan constant hetzelfde blijven zeggen, maar bij een 20Mbit abbo trainen ze je in op 10Mbit. Wat altijd nog hoger is als ingetrained worden op 8Mbit bij een 8Mbit abbo.

Nogmaals: Door het woordje "TOT" kunnen providers je een hoop flikken. :'(
Die "tot" werkt ook maar tot een zekere redelijkheid hoor. Waar hun rechten hebben, heb ik dat ook. Zover wil ik het echter niet laten gaan. En de TV gaat dus echt via die ranzig simpele oude modem van Tele2. Wat gewoon in mijn hoofd blijft spoken is dus de opmerking van de KPN-Monteur. Kijk, nou moet ik er helaas op blijven doorhameren dat ik voor wat ik bij KPN kon flikken echt meer dan 10Mb nodig heb op de lijn. KPN werkt met MPEG-2 (DACHT IK), maar hmmm.... Ook met het streamen van een HD-film naar mijn TV en downloaden bleef ik dezelfde prestaties houden.

• SkyStreaker
LED-Maniak schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:08:
Ligt mogelijk ook aan je modem. Mogelijk reserveert KPN zelf een x aantal Mbits voor digitale televisie. Mijn oude solcon router deed dit ook zodra telefonie werd gebruikt.
Dat zou dus echt ongelofelijk KUT wezen, als ik zo eerlijk mag zijn.

• SkyStreaker
Heeft iemand enig idee waarom ik eventueel afgeknepen zou moeten worden tot 10Mbit? Kan ik niet gewoon Tele2 vragen of ze de lijn zo ver mogelijk open gooien? Dat ze gewoon zien waar het stabiel blijft? Dit is gewoon niet leuk zo vanaf dag 1.

• LED-Maniak
Kan vanalles zijn natuurlijk. Verwacht niet dat Tele2 je gaat helpen. Ze voldoen immers aan hun leveringsplicht. :)

• SkyStreaker
LED-Maniak schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:00:
Kan vanalles zijn natuurlijk. Verwacht niet dat Tele2 je gaat helpen. Ze voldoen immers aan hun leveringsplicht. :)
Had zonet Tele2 aan de lijn (terugbel) en heb het over gehad. Die beste kerel was het met mij eens dat dit gewoon niks werd, teveel concessies en heeft officieel het bod gedaan om kosteloos op te zeggen. Hij zei ook resoluut dat hun wat hem betreft niet de producten op een behoorlijke manier konden verschaffen, kortom niet de overeengekomen diensten, en dus weer konden overstappen. DAT is pas service en het probleem erkennen.

Ze voldoen dus niet aan hun leveringsplicht en wordt toegegeven, bravo Tele2. Bravo!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Voordat de lijn helemaal is opgezegd: heb je toevallig het Tele2 kabeltje tussen telefoonaansluiting en de router gebruikt? Zo ja: vervang deze eens door een eigen exemplaar. Bij ons hadden wij vanwege wat problemen met de verbinding (die achteraf niet bij ons lagen) ook ons eigen (oude stoffige) kabeltje vervangen door een Tele2 (nieuw, net uit doos) exemplaar. Helaas had dat tot gevolg dat de snelheid die wij behaalden serieus halveerde. Ons oude kabeltje weer terug geplaatst, en voila, weer normale snelheid :)

• SkyStreaker
EDIT schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:15:
Voordat de lijn helemaal is opgezegd: heb je toevallig het Tele2 kabeltje tussen telefoonaansluiting en de router gebruikt? Zo ja: vervang deze eens door een eigen exemplaar. Bij ons hadden wij vanwege wat problemen met de verbinding (die achteraf niet bij ons lagen) ook ons eigen (oude stoffige) kabeltje vervangen door een Tele2 (nieuw, net uit doos) exemplaar. Helaas had dat tot gevolg dat de snelheid die wij behaalden serieus halveerde. Ons oude kabeltje weer terug geplaatst, en voila, weer normale snelheid :)
LOL. Trust me, ik heb er een stuk of 6 liggen, juist voor dat gezeik. Ik heb ook het kabeltje gebruikt die de KPN-Monteur heeft gebruikt waar hij met zijn apparaat 9.5Mbit uithaalde en er geen vuiltje aan de lucht was wat betreft lijnkwaliteit. Helaas schijnt het dus zo te zijn dat mijn lijn (vanaf de centrale!) inmiddels zelfs pas stabiel is op 7.5Mbit.... Gaat dus nergens over. Vermoedelijk heeft dat ook geholpen bij de beslissing te mogen opzeggen.

Pagina: 1