Medion Pc start niet door na plaatsen schijf

Pagina: 1
Acties:

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:31
Ik heb hier een Medion Titanium MD 8800 PC staan. Waar ik een WD20EARX voor heb gekocht.

Kast open gehaald. Schijf geplaatst en zonder problemen opgestart.
In Windows 7 (HOME) heb ik er 2 partities op gemaakt. 1 van 1,5 Tb en 1 van 500 Gig. Zonder problemen weer.

Na een tijdje gedownload te hebben. (schijf werkte dus) is de PC uit gezet en de volgende dag wilt deze niet meer opstarten. Het Intel logo komt te voorschijn maar hij start niet door.

Wat heb ik gedaan?

1: Schijf getest in andere PC. Werkt en is te benaderen.
2: Bios update van de Medion site gehaald. Update geïnstalleerd met als resultaat een ander Intel logo waar de pc op vast loopt.
3: Partities verwijderd. Geen resultaat.
4: Kleinere partities gemaakt van 900 Gg. 500 Gig en een rest partitie. Geen resultaat.
5: Alle SATA poorten geprobeerd. Mb heeft er 4 maar alle 4 geen resultaat.

De schijf spint gewoon op. Bios settings op default. Maar hij wilt maar niet doorstarten. Met de schijf eruit geen problemen.
Wat zie ik nu nog over het hoofd?

[ Voor 1% gewijzigd door __R__ op 18-02-2012 19:31 . Reden: Schijf eruit niet vermeldt. ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:34
En als je de schijf er even uit haalt start het systeem wel normaal op?

Desktop | Server | Laptop

• __R__
Ja. Schijf loskoppelen en hij start gewoon door. Had ik nog even moeten melden.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
In bios de logo uitzetten, dan zie je meer met opstarten.
Zie je met booten 2 hd's, dus in de bios? Wel de logo uitzetten.
Andere stroom kabel gebruiken, of ergens anders aansluiten.(beweegt de 2e hd).
Andere data kabel gebruiken, of check of hij er goed in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door jan99999 op 18-02-2012 19:59 ]

• __R__
Logo kan ik niet uitzetten. Quick boot geprobeerd. Geen effect. Halt on errors opties geprobeerd. Geen effect.

Ik kan niet in het bios komen als de WD20EARX erin hangt. Dan loopt hij vast bij het Intel logo.

Als ik de WD20EARX verwijder is het wel vreemd. Ik zie dan de bootschijf niet in het bios maar bij het doorstarten staat hij als IDE-schijf op controller 2. Vreemd. Hangt toch echt met een SATA kabel aan een SATA controller.

De nieuwe schijf doet het met de originele kabel en met een geleende kabel beide niet in de MEDION pc wel in een andere. Beweegt de tweede HD? Hij spint wel op.

Edit : Nu ik toch bezig ben. Een andere schijf eraan gehangen. EEn Samsung spinpoint HD103SJ van 1 TB. Op dezelfde poort. Op dezelfde kabel. En dan starten we door. Op 1 of andere manier word echt spontaan die WD20EARX geweigerd.

[ Voor 21% gewijzigd door __R__ op 18-02-2012 21:45 ]

• __R__
En verholpen!

Na alles geprobeerd te hebben besloten om terug te gaan naar de situatie van gisteren toen de WD het wel deed. Dus in mijn eigen pc gestopt en de partities verwijderd. Terug in de MEDION en deze starte gelijk door.

Nu snapte ik er niks meer van. Daarna kwam ik al rechtsklikkend in schijfbeheer erachter dat ik de keuze had tussen een GPT-schijf en een met een MBR. Op MBR gezet en werkend!

Blijkbaar kan mijn bios, welke recenter is, wel omgaan met GPT en die MEDION niet. In ieder geval bedankt voor de suggesties...
Pagina: 1