Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
Beste Tweakers,

Graag jullie advies.

Onlangs 2 identieke machines overgenomen, 2dehands.

Nu begon 1 machine regelmatig BSOD's te geven. Vervolgens op Google gezocht waar het aan lag, duidelijke feit; Geheugen. Nu heb ik het geheugen tussen de 2 machines gewisseld.

Resultaat? Geen BSOD's meer op de machine.

Het vreemde is; op de andere machine heb ik ook nog geen BSOD's ontvangen. Ondertussen memtest 120 uur laten draaien, geen resultaat. Machine staat ook al 48uur aan, geen BSOD's. Hoe kan ik dit concreet controleren? De andere machine is namelijk een cadeautje.

Bedankt.

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Probeer het eerst hier eens mee: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En als je niet de specs van je systemen en de precieze bsod post houdt het natuurlijk een beetje op.

Scientia potentia est

• ThinClientQ
martijn--g schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:13:
Probeer het eerst hier eens mee: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En als je niet de specs van je systemen en de precieze bsod post houdt het natuurlijk een beetje op.
Excuus als ik onduidelijk ben. :)

De BSOD's kwamen duidelijk door het geheugen. Vervolgens heb ik het geheugen omgewisseld tussen beide machines en vervolgens waren er geen problemen meer. Nu wil ik eigenlijk een applicatie die het nog langdurig kan testen. Memtest is al geprobeerd; geen fouten.

Bedankt.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zou best weleens kunnen zijn dat de spanning net niet goed was in de eerste pc.

Bij heftrucks wil het weleens voorkomen dat je een storing krijgt door een toerentalsensor. Als je die sensor verwisseld met een andere identieke sensor uit dezelfde truck, werkt het feilloos. Een ding waar je je niet druk om moet maken dus...

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 21:49
Het zou ook nog kunnen dat het geheugen er net niet helemaal lekker in zat oid. Als hij 120 uur memtest overleeft zou ik zeggen dat hij stabiel is.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:22
Zonder de specs zijn we inderdaad niet zoveel. Maar soms wil een bepaalde geheugen/mobo combinatie echt niet lukken. Heb ik ook nog voor gehad; MemTest gaf inderdaad geen fouten terwijl het systeem toch constant bevroor. Ten einde raad heb ik dan het geheugen gewisseld met een andere PC en beide PC's deden het dan probleemloos.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Beide machines waren identiek, ook echt exact hetzelfde mobo en geheugen?

Desktop | Server | Laptop

• ThinClientQ
Bedankt voor alle reacties.
Rupie schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:00:
Beide machines waren identiek, ook echt exact hetzelfde mobo en geheugen?
Ja, identiek. :)
Pagina: 1