Harman Kardon AVR235 plopt`

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb al wat gezocht op het forum, maar niet echt een 100% vergelijkbaar geval kunnen vinden.

Sinds enige maanden hoor ik een 'plop' uit mijn rechter voorspeaker komen als ik de audiobron op pauze zet, of soms gewoon tijdens het skippen van een track o.i.d. oftewel: als de geluidsstroom even wordt onderbroken. Bij het weer aanzetten van de audiobron hoor ik geen plop, alleen de audiobron. Daar is dus geen probleem.

Ik heb dit zowel met een Popcorn Hour (via coax) en een Squeezebox receiver (via optisch). Voor de rest heb ik alleen de tv aangesloten via optisch, maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

Iemand ideeén?

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-01 13:14
Mijn AVR 247 had het ook, de nieuwste firmware heeft het opgelost.
Schijnt te maken te hebben met het muten van een de speakers wanneer hij switched van geluidsbron.
De mijne deed het ook tussen reclames in bijvoorbeeld.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Mr_Big
  • Niet online
Als ik op AVR247 en firmware zoek, dan komen er inderdaad berichten terug over plopjes die worden opgelost met een nieuwe fw.
Helaas kan ik op de site van HK geen nieuwe fw vinden voor de AVR235 en blijkt de HK-hulplijn ook totaal nutteloos om contact mee op te nemen: die kijken ook op de site en werken daarna een belscript af.
Werd doorverwezen naar CE Mijdrecht, maar daar kunnen/willen ze ook niks zeggen, alleen 'breng maar langs voor reparatie'. Lekker behulpzaam allemaal...

Iemand een idee of er inderdaad een nieuwe fw is voor de AVR235 en waar ik die zou kunnen vinden? Kan hem zelf helaas niet vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Big op 20-02-2012 13:33 ]

• Mr_Big
  • Niet online
Ik heb ook nog de optische kabels losgekoppeld, omdat ik ook heb dat die nog wel eens voor 'plopjes' kunnen zorgen. Maar helaas ook geen resultaat...

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-01 20:44
Ik heb zelf een Harman Kardon AVR350. Deze had hier ook last van (op alle digitale ingange, dus in het geval van de 350 ook op HDMI).

Van de AVR 350 is een revisie geweest van het moederbord. Door de warmte ontstonden er naast de plopjes bij onderbrekingen van digitaal geluid (coax en optisch) ook witte puntjes in het beeld via HDMI. Na vervanging van het moederbord behoorde beide problemen tot het verleden.

Wat ik me er nog van kan herinneren toen ik het nazocht op internet is dat hij bij elke pauze het digitale signaal verliest en terug gaat scannen naar een nieuw signaal. Dit veroorzaakt de plopjes. Van mezelf weet ik dat het pas geruime tijd na aanschaf is begonnen. Voor mij was het dus duidelijk dat dit een defect van het apparaat was.

Ik hoop dat je hier verder mee kunt.

• Mr_Big
  • Niet online
De symptomen die jij beschrijft zijn inderdaad dezelfde: de plopjes zijn ook pas later begonnen en ik ben er ondertussen achter dat de versterker wat weinig ventilatie geniet en dus vrij warm wordt.

Het vervangen van het moederbord lijkt me een vrij dure grap buiten de garantie. Klopt dat?
Is er misschien een 'tussenweg'? Is er bijvoorbeeld een onderdeel aan te wijzen dat zorgt voor deze plopjes en dat eenvoudig/goedkoper vervangen kan worden?

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:54

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Welke Firmware draait er nu op?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Mr_Big
  • Niet online
Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik dat kan checken. Kan er niets over terugvinden in de handleiding of service manual. En ik zie ook geen USB of seriele poort o.i.d. aan de achterkant.
Ik heb wel berichten gezien van anderen die de fw van hun AVR235 hebben geupgraded, dus het zou moeten kunnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Mr_Big op 21-02-2012 15:20 ]

Pagina: 1