ik heb onlangs Linksys E2000 wireless aangeschaft.
Maar loop nu tegen probleem aan dat ik een bedraad en een onbedraad netwerk heb liggen in woning.
Windows 7 vindt het onmogelijk om twee 'thuisgroepen te maken'
(2 thuisnetwerken registreren heeft het programma dan weer geen moeite mee!).
gevolg:
1. ik kan data op bepaalde computers niet meer centraal aansturen/opvragen.
2. laptops schoolgaande jeugd bereiken nu (bedrade) printer (hangt achter mijn computer) niet meer.
mijn vraag:
is het inpluggen van de netwerkkabels op de E2000 de voor de hand liggende oplossing van dit probleem?
of krijg ik dan meteen te maken met IP-sores, en is bijvoorbeeld de Popcorn C200 (bedraad) per direct niet meer benaderbaar?
enfin, duidelijk is dat ik een beetje huiverig ben om zomaar stekkers om te pluggen.
uit vrees een (nu weliswaar niet optimaal) werkend netwerk op te blazen...
antwoord? heel graag!
groet en dank alvast voor het nemen van de moeite deze vraag te beantwoorden.
Maar loop nu tegen probleem aan dat ik een bedraad en een onbedraad netwerk heb liggen in woning.
Windows 7 vindt het onmogelijk om twee 'thuisgroepen te maken'
(2 thuisnetwerken registreren heeft het programma dan weer geen moeite mee!).
gevolg:
1. ik kan data op bepaalde computers niet meer centraal aansturen/opvragen.
2. laptops schoolgaande jeugd bereiken nu (bedrade) printer (hangt achter mijn computer) niet meer.
mijn vraag:
is het inpluggen van de netwerkkabels op de E2000 de voor de hand liggende oplossing van dit probleem?
of krijg ik dan meteen te maken met IP-sores, en is bijvoorbeeld de Popcorn C200 (bedraad) per direct niet meer benaderbaar?
enfin, duidelijk is dat ik een beetje huiverig ben om zomaar stekkers om te pluggen.
uit vrees een (nu weliswaar niet optimaal) werkend netwerk op te blazen...
antwoord? heel graag!
groet en dank alvast voor het nemen van de moeite deze vraag te beantwoorden.