AMD K6-300 op een P-1 Mobo

Pagina: 1
Acties:

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Is dat uberhaupt mogelijk? Ik heb nl nog zo'n mobo + cpu ligge en nu willik voor ik hem mol ff weten offet kan, ook al levert het me geen snelheidswinst op :)
Ik neem aan dat het niet kan he?

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:59

winnie

de poes...

Ik neem aan dat je met mollen bedoeld, dat je een socket7 proceesor om gaat bouwen naar een socket 370 slotket, of meteen er op gaat lassen, zodat die k6 in een slot 1 past. Ik wens je veel succes, maar het is een kansloos plan.

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
haha :D nee dat zou inderdaad rammen worden, na nog ff een keertje (wat langer) kijken bleek het dat er tussen de Socket5 en Super 7 toch een rijtje pinnekes bij is gekomen.. Dan maar ergens ff een mobo'tje op de kop tikken

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik heb hier wel eens een AMD K6-2 300 MHz gedraaid op een Asus tx-97e, met een intel 430tx chipset, voor zover ik weet is dat de enige socket 7 chipset waarbij het kan (afgezien van de 100 Mhz fsb chipsets). Het kan dus wel maar je moederbord moet wel het goed voltage ondersteunen en een multiplier van 4,5x66 of 4x75.

The need for speed drives me

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:59

winnie

de poes...

Sorry, ik heb verkeerd gelezen. Ik las een slot 1 ipv p1. En ik denk dat een k6 wel op een p1 zou moeten kunnen, alleen haal je niet alles eruit. Ik neem aan dat 3.5*83 wel zo ongeveer het max is, wat je uit een (VX/HX/TX) bord kan halen. Da's 290, en da's minder dan de 300 van je K^bovendien is de (belangrijke) bussnelheid dan verlaagd naar 83 ipv 100. Maar qua pinnen zou het gewoon moeten kunnen.