Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Patbott
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-11 20:37
Mijn probleem is dat als ik een game start de temperatuur van de gpu naar de 100 graden schiet. Dit gebeurd ook wanneer ik bijvoorbeeld GPU-Z open. Als ik het programma/de game dan niet afsluit, zet de laptop zich automatisch uit (om oververhitting denk ik te voorkomen).

Ik heb al geprobeerd schone videodrivers te installeren en heb ook systeemherstel geprobeerd maar geen van beide heeft geholpen.

Ik hoop dat jullie misschien nog iets weten.

Laptop:
Dell XPS 15 L502x
Intel i5-2410m
Nvidia gt 525m - driver: 295.51
BIOS-driver: A09

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nieuwe drivers en systeemherstel gaan niets aan een te warme GPU verhelpen. Het enige dat kan helpen is je laptop openmaken en al het stof eruit verwijderen. Wil dat niet helpen dan gebruik je een tool als MSI afterburner om je fan snelheid omhoog te gooien. Als ook dat nie helpt moet je gaan underclocken, maar zover zijn we nog niet :)

Android developer & dürüm-liefhebber

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Even dell bellen?

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-11 22:13
Thermal paste vervangen er zal wel vanaf fabriek een lekkere dikke laag opgesmeerd zijn
wat dus nu lekker voor juist extra hitte zorgt.
Dit had ik ook met mijn Asus 1201.

Niet zo handig... Bel Dell

• Patbott
Ik heb de videodrivers opnieuw geïnstalleerd en systeemherstel uitgevoerd omdat ik gisteren nog nergens last van had (toen kon ik nog gewoon normaal games spelen).

Dus ik denk ook niet dat het aan de thermal paste zal liggen

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Geblokkeerde fan, denk ik.

• Patbott
De fan begint wel opeens veel herrie te maken als ik een spel start met de nvidia gpu.

Verwijderd

Ik denk dat de heatsink gewoon hartstikke scheef is... Neem contact op met dell, lijkt mij.
Pagina: 1