YouTube traag na installeren F-secure

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Hallo mede-tweakers,
Heb hier sinds een week een vervelend probleem. Ik had hier als AV eerst McAfee draaien, dit werkte mooi. Toen de licentie van McAfee verlopen was, heb ik deze met de RemovalTool verwijderd, en F-secure geïnstalleerd. Maar sinds dat ik dat heb gedaan, heb ik wat vervelende problemen met mijn PC (Windows 7, x64). Als eerste viel het mij op dat mijn PC idle 10 tot 20% meer werkgeheugen (6 GB totaal) gebruikt. Daarnaast is YouTube sinds de installatie van F-secure zo traag als wat. :( Het duurt ongeveer 1 tot 2 minuten voordat de video op het scherm wordt getoond. Gek genoeg, als de video dan te zien is, is deze wel heel snel gebufferd. Het ligt niet aan de internet verbinding, aangezien dezelfde video op mijn laptop wel direct afspeelt. Probleem doet zich in alle browsers voor: IE9, Chrome en Opera. Heb bij Chrome de browsercache al geleegd, maar dit heeft niet geholpen. Daarnaast draaien er ook geen rare processen o.i.d. Ik denk dat deze problemen worden veroorzaakt door F-secure omdat dat het enige programma is, wat ik in lange tijd geinstallleerd heb, en hierna begonnen de problemen lijkt het. Hoe is dit op te lossen?
Alvast bedankt voor jullie hulp *O*

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je F-Secure uitschakelt, is alles dan nog traag?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Is het de gratis of de betaalde variant? Je kan eens kijken wat er gebeurd als je f secure er weer eens afhaalt en tijdelijk een andere (gratis) variant gebruikt.

Edit: nadat je de suggestie van Mavamaarten hebt geprobeerd ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Rupie op 18-02-2012 13:44 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Heb F-secure even uit gehad (het gaat hier om de betaalde variant), maar dit heeft niet mogen helpen. De video's worden nog steeds traag afgespeeld. Wat wel opvalt is dat video's die ik bijvoorbeeld gister heb gekeken (de PC is in de tussentijd uit geweest) wel wat sneller laden lijkt het. Heb ook het idee dat een site als Vimeo ook trager is dan dat hij was.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Ik heb net Flash player opnieuw op mijn systeem geinstalleerd. Dit leek iets te helpen: nu hoef ik nog maar 1 minuut te wachten in plaats van 2, voordat ik en video te zien krijg |:( . Bij Youtube is dit vooral vervelend als er ook nog een reclamevideo voor de video zit: ben 2/3 minuten aan het wachten voordat ik de video kan zien. Hebben jullie nog tips wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik draai zelf op een 2e pc ook F-secure, maar jouw probleem komt op mijn systeem niet voor. Staat er toevallig niet iets in de firewall een rule ingesteld dat hij alle data checkt eer hij het doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
LnC schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:42:
Ik draai zelf op een 2e pc ook F-secure, maar jouw probleem komt op mijn systeem niet voor. Staat er toevallig niet iets in de firewall een rule ingesteld dat hij alle data checkt eer hij het doorgeeft?
Hoe kan ik dit bij F-secure zien? Heb eventjes gezocht bij de firewall-instellingen, maar ik kwam dit zo snel niet tegen. Het viel mij laatst ook op de het laden van muziek in Soundcloud ook een eeuwigheid duurt.
Het lijkt mij sterk, maar ik vraag het jullie toch even. Kan het aanpassen van mijn hosts-file invloed hebben gehad op de snelheid van het laden van flash-content waar video of audio inzit? Heb laatst een paar van die grijze ad-websites (tradedoubler e.d. geloof ik) erin gezet. Heb mijn hosts-file teruggezet naar de oude, maar dit had geen invloed op mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Heeft iemand misschien nog ideeen?
Het probleem wordt steeds irritanter. Een halve week geleden kwam ik hier op GoT een topic tegen van iemand die ongeveer hetzelfde probleem heeft. Heb wat tips die hier stonden geprobeerd, maar het heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Verwijder eens de inhoud van de flash cache. Wanneer je een flash filmpje bekijkt, klik er dan met je rechtermuisknop op en kies in het snelmenu de optie algemene instellingen, vervolgens druk je op de knop Alles verwijderen. Zorg er wel voor dat het tabblad Opslag geselecteerd is. Het kan wel voorvallen dat wanneer je gebruik maakt van een aangepaste hosts file, een vertraging in het laden van webpagina's met advertentie netwerken kan hebben of webpagina's in het algemeen. Bekijk deze link. Meer bepaald het onderdeel dat gaat over een te grote hosts file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Dank voor je tip, ik heb dit geprobeerd maar het heeft niet geholpen (ook niet bij een herstart van de PC).
In het andere topic met ongeveer hetzelfde onderwerp noemde iemand Youtube's speedtest om te kijken naar de laadsnelheid. Heb deze even gedraaid, en de volgende dingen op een rijtje gezet:
  • PC: Laadsnelheid: 1.88 Mbps. Video te zien na: > 40s. Soort verbinding: LAN.
  • Laptop: Laadsnelheid: 2.42 Mbps. Video te zien na: < 1s. Soort verbinding: WLAN.
Dat de PC trager video's laad is wel duidelijk hier. Maar resulteert dit verschil in laadsnelheid ook direct in dat een video op de laptop direct start, en een video op de PC pas na ong. 40 seconden start?

Pagina: 1