Touch screen werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb een Iiyama ProLite T2250MTS touch screen en toen ik deze voor het eerst aansloot werkte het touch gedeelte prima. Direct Microsoft Touch Pack voor Windows 7 geïnstalleerd en dat deed het ook goed (behalve Surface Collage).
Maar ineens werkt het in Windows 7 niet meer 8)7 , ik heb Windows 8 Developer's Preview ook geïnstalleerd en daar doet hij het nog wel. Waarom ineens in 7 niet meer??? Heeft het wel in beide O.S.-en gedaan.
Heeft iemand een idee misschien? Heb Iiyama ook gevraagd en zei vroegen of ik de drivers wel had geïnstalleerd en dat heb ik niet gedaan omdat het Plug & Play was. Wel de drivers gedownload maar er zat geen install file bij en ik weet niet goed wat ik met die bestanden moet doen die ik wel had.
Het is een .cat, .icm en een .inf file

• j3r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:26

j3r

in apparaatbeheer gekeken of daar een onbekend apparaat staat?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:32
En als hij gewoon herkent wordt in het apparaatbeheer kan je vandaar uit ook de driver's die je gekregen hebt installeren. Zie deze pagina

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Spiritual89 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:42:
Ik heb een Iiyama ProLite T2250MTS touch screen en toen ik deze voor het eerst aansloot werkte het touch gedeelte prima. Direct Microsoft Touch Pack voor Windows 7 geïnstalleerd en dat deed het ook goed (behalve Surface Collage).
Maar ineens werkt het in Windows 7 niet meer 8)7 , ik heb Windows 8 Developer's Preview ook geïnstalleerd en daar doet hij het nog wel. Waarom ineens in 7 niet meer??? Heeft het wel in beide O.S.-en gedaan.
Heeft iemand een idee misschien? Heb Iiyama ook gevraagd en zei vroegen of ik de drivers wel had geïnstalleerd en dat heb ik niet gedaan omdat het Plug & Play was. Wel de drivers gedownload maar er zat geen install file bij en ik weet niet goed wat ik met die bestanden moet doen die ik wel had.
Het is een .cat, .icm en een .inf file
Die .inf is belangrijk. Zoek je scherm onder Apparaatbeheer en kies ervoor de drivers te updaten. Geef dan aan een eigen driver uit een lijst te kiezen en vervolgens op Have Disk (geen idee hoe dit in NL is vertaald) zoek dan naar de .inf

De methode boven kan ook werken, maar niet altijd.

• Spiritual89
Ik heb in apparaatbeheer de .inf file geïnstalleerd en eerst stond er alleen PnP beeldscherm, na de install van de .inf staat er ineens Iiyama en ik kreeg de melding dat de driver was geïnstalleerd. Goed nieuws zou je zeggen, maar niets is minder waar helaas. Ik heb nog geen reboot gedaan, hoeft volgens mij niet maar ga het toch nu proberen.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 11:52

Tazzios

..

Spiritual89 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:02:
Ik heb in apparaatbeheer de .inf file geïnstalleerd en eerst stond er alleen PnP beeldscherm, na de install van de .inf staat er ineens Iiyama en ik kreeg de melding dat de driver was geïnstalleerd. Goed nieuws zou je zeggen, maar niets is minder waar helaas. Ik heb nog geen reboot gedaan, hoeft volgens mij niet maar ga het toch nu proberen.
dat is alleen voor het monitor(/beeld) gedeelte het touchscreen zal waarschijnlijk onder de USB of invoer apparaten staan.

• Spiritual89
Tazzios schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:07:
[...]

dat is alleen voor het monitor(/beeld) gedeelte het touchscreen zal waarschijnlijk onder de USB of invoer apparaten staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3WTDZIK3-D.jpg
Waar zou ik moeten kijken?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 11:52

Tazzios

..

staat er bij aanwijs apparaten ook niks wat op Touch of iyama lijkt?

Even nog wat brainstorm ideeen:
-Deze er al opgezet? http://www.iiyama.com/nl_...ite-t2250mts-1/#downloads
-USB kabel aangesloten /stuk?
-Geeft de Pc een reactie (apparaat gevonden) als je de USB kabel er in doet/ komt er dan wat in apparaatbeheer bij?

• Spiritual89
Bij aanwijs apparaat staat alleen:

HID-muis
Logitech HID-compliant Cordless Mouse

- bij installeren van deze drivers krijg ik de melding dat ik al de nieuwste heb
- werkt wel in Windows 8 dus ga er vanuit dat de kabel niet stuk is
- heb USB kabel in andere poorten geprobeerd en krijg geen errors
Pagina: 1