Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een Gigabyte EX-58-extreme, geweldig :*) bord heb hem overgenomen voor een prikkie van iemand die toch maar blijft gamen op een ps3, Toen ik hem kocht van hem zat dat extra koel element niet gemonteerd op het bord, dit vanwege een revo drive die in het pcie 4x slot zat gedrukt. Niet verder nagedacht eigenlijk heb ik dus de revo verplaatst naar het orange pci ex slot onder op het moeder bord, dus kon ik het koel element weer plaatsen. Nu 4 maand verder en 2 nieuwe msi N560GTX rijker vroeg ik me af of ik toch niet de revo terug kan plaatsen gezien de revo de airflow tot me video kaarten enig sinds blokeerd.
Wie heeft ervaring met dit bord en kan mij vertellen of het zonder die extra koelbrug kan zodat ik die revo weer terug kan plaatsen, of moet ik er dan toch maar aan geloven en de boel te gaan waterkoelen? Dat laatste kan nog even niet gezien het financieele plaatje maar het zou zonde zijn als mijn nieuwe MSI kaarten eigenlijk te warm draaien extreem overclocken doe ik niet maar ik heb een hekel aan fans die op 8)7 100% draaien.

Mvg Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:38
In wat voor kast heb je dit moederbord zitten?
Heb je misschien de mogelijkheid om direct te koelen(met fans of iets dergelijks)
Want ik ben zelf geen fan van het weg laten van de chipset koelblok.
Ik heb zelf ook een tijd 1366 gedraai(i7 920 + p6t se) en die werd aardig warm met koelblok.

Greetz,
Danny

The only source of knowledge is experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je hoeft hem niet te monteren mits je een beetje airflow in je kast hebt, het is een extra. Draait je pc op stock snelheden of heb je er een zware overclock op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem in een Coolermaster cosmos zitten en geloof me airflow is fenomenaal te noemen. Maar ik wil toch wel een waterkoeling plaatsen, ik clock niet over, teveel risico ik draai alles op stock dus. ik heb er wel 2 msi 560gtx ti oc in hangen. haalde ook net de brug eruit en aan de pasta te zien was er niet eens veel contact dus ik denk dat het wel goed gaat komen.

Thx ik heb hem nu uit elkaar liggen en bouw hem weer op . :X tid en blijft een leuke hobby maar wel graag met ingecalculeerde risico's graag haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dan hebben wij een vergelijkbare situatie :) Ik heb hetzelfde mobo in een HAF932 zitten en het eerste jaar heb ik me pc zonder die extra heatsink laten draaien, ging perfect.
Ben nu voorzien van watercooling en dat bevalt uitstekend, het is alleen een vrij grote (eenmalige) investering.