Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Remote control voor dos OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben momenteel voor de zaak een klimaatcomputer actief die opstart via DOS. Nu zou ik graag deze klimaatcomputer op afstand willen besturen via mijn iPhone. Ik zat daarbij zelf te denken aan randapparatuur welk mogelijk tussen de output naar het scherm en de input vanuit het toetsenbord in zit. Vervolgens dat deze in het netwerk te plaatsen is zodat ik zowel intern in het netwerk de computer kan benaderen, maar ook vanaf buitenaf.

Bestaat dergelijke hardware?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Eigenlijk zoek je dus een kvm over ip :)

Dat doet feitelijk alles wat je nu beschrijft, dus google daar maar eens op.

[ Voor 50% gewijzigd door heuveltje op 18-02-2012 12:22 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:36

SeatRider

Hips don't lie

Doet dat ding het niet in een dosbox onder Windows? Dan gewoon RDP...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad Heuveltje, precies wat ik zocht. Momenteel dit gevonden:
http://www.kvm-shop.nl/nl...gement-PCI-Card/index.php
Lijkt mij een schappelijke prijs voor een dergelijke oplossing. Alleen betwijfel of besturing via internet browser een werkbare situatie is, al hoef je voor het besturingssysteem alleen een toetsenbord te gebruiken. Denk namelijk dat voor iOS nog geen app is :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je dat ding in een VirtualBox zou kunnen draaien, kun je volgens mij gewoon de volledige GUI overnemen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Kijk of je moederbord WakeOnLan ondersteunt. Dan kun je met een App (weet even niet hoe deze heet) je computer(s) op afstand opstarten. Neem aan dat het alleen om het opstarten gaat en dat het programma gewoon onder Windows opstart?

Waarschijnlijk ook even poortje open zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ilja Meijer schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:46:
Kijk of je moederbord WakeOnLan ondersteunt. Dan kun je met een App (weet even niet hoe deze heet) je computer(s) op afstand opstarten. Neem aan dat het alleen om het opstarten gaat en dat het programma gewoon onder Windows opstart?

Waarschijnlijk ook even poortje open zetten.
Het gaat om een wat oudere computer wat draait op DOS of zelfs een besturingssysteem genaamd Portos. Is al zo'n 20 jaar oud. Het gaat in feite niet om opstarten en afsluiten, want hij draait continue. Het gaat erom om op afstand meetwaarden en aanpassingen te kunnen doen.

Ik ben alleen bang dat een dergelijke PCI kaart ook nog drivers behoeft en dus niet mogelijk is.

• Ilja Meijer
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:01:
[...]

Het gaat om een wat oudere computer wat draait op DOS of zelfs een besturingssysteem genaamd Portos. Is al zo'n 20 jaar oud. Het gaat in feite niet om opstarten en afsluiten, want hij draait continue. Het gaat erom om op afstand meetwaarden en aanpassingen te kunnen doen.

Ik ben alleen bang dat een dergelijke PCI kaart ook nog drivers behoeft en dus niet mogelijk is.
Oldschool _/-\o_

Ik heb ooit gelezen dat je via Telnet, dos commando's kunt versturen en diverse informatie kan uitlezen. Universiteiten en overheidsinstellingen hebben hier in het verleden veel gebruik van gemaakt. Zal kijken of ik hier nog wat info (betreffende dit probleem) kan vinden.

Andere oplossing: zoals hier boven al wordt aangegeven. Het dos programma onder windows in een dosbox / virtual machine laten draaien. Zo kun je vanuit elk deel van de wereld (muv Zuid Korea) via remote desktop de boel bijhouden.

-edit-
Wat betreft de pci kaart zou je even moet google ivm drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door Ilja Meijer op 18-02-2012 13:15 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Telnet via DOS kan vziw wel, maar is lastig. TTY commando's zou kunnen, maar ik denk dat TS' grootste probleem hem zit in het echt bedienen van die machine dmv muisklikken - en die wil ie dan het liefste op zijn smartphone doen.

@TS: hou er rekening mee dat als het al lukt met een remote control app, je het volledige scherm van die DOS pc voor je kiezen krijgt, danwel het volledige scherm van de PC waar het ding in een DOSbox op draait. Da's vragen om problemen qua bediening. Jouw vingers zijn iets groter als dat waar e op wilt klikken namelijk ;)

Wat ik eigenlijk wel eens wil weten is: waarom wil je dit? Omdat het leuk is, omdat het kan, of echt omdat er een zakelijke business case aan ten grondslag ligt?
In het laatste geval kun je natuurlijk ook de maker van het klimaatysteem om een andere versie vragen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
In de tuinbouw, waar het hier om gaat, worden vaak erg oude systemen gebruikt aangezien er veel investeringen aan te pas komen om een upgrade te laten uitvoeren.

Het huidige systeem dat nu draait is zo'n 20 jaar oud en de producent ervan bestaat inmiddels zelfs niet meer. Een muis is trouwens niet eens een mogelijkheid in dit systeem, het gaat puur om toetsenbord als invoer. De achterliggende gedachte is dat er op afstand klimaatwaardes kunnen worden gecontroleerd en daarop kan worden geanticipeerd. Vaak vanwege reizen en thuis zijn wil degene op afstand dit allemaal kunnen doen.

Ik ben nu even aan het kijken naar het opzetten van een VirtualBox. Het gaat om een FAT16 bestandssysteem, dus even kijken wat de mogelijkheden daar omtrent zijn. Daarnaast komt er ook nog een PCI-kaart bij kijken en zal ik dus daarvoor ook nog een tweede moeten aanschaffen.

• Ilja Meijer
Kan niemand het waarnemen als je op vakantie bent? Want als je dit via een app wilt laten lopen dan, moet je deze ook zelf schrijven en ontwikkelen. En dat voor een systeem dat niet meer van deze tijd is.

Wat je nog wel kunt doen is een student vinden die in de ict zit en dit als project laten doen voor zijn opleiding;)

Maar het onder window aan de praat krijgen is de beste optie. Zo kun je met een laptop overal toegang krijgen.
Pagina: 1