Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 21:25
Voor het vrijmaken van objecten zijn er verschillende manieren voor handen in photoshop maar het lukt mij nog steeds niet om mijn honden goed vrij te maken. Dit komt natuurlijk door hun vacht. Ook al zijn mijn honden wit en steken ze af tegen een vrijwel egale blauw achtergrond dan nog lukt het mij niet.
Het beste effect krijg ik tot nu toe door het extract filter te gebruiken en dan flink inzoomen en vervolgens de randen van het object te overlappen. zie voorbeeld. Maar dan zijn er delen die er redelijk uitzien maar soms ook totaal niet.
Iemand tips hoe je vacht of wellicht ook haar, netjes vrij kunt maken? Of is dit gewoon niet mogelijk?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rpVJ11DdzdHQIFw1g2XgRZh4/thumb.jpg origineel: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2WORuGnNZpjwaRkysOlhT0UG/thumb.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Artwido op 18-02-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:42

Copyman

Dode muis

Ik gebruik verschillende methoden, soms lukt het makkelijk met extract (harde randen, goed contrast), maar vaak is het gewoon handwerk. Hoe beter het contrast, des te eenvoudiger het wordt. Qua handwerk pak ik voor het snelle eenvoudige vrijmaakwerk de poly lasso tool. Als ik wat preciezer aan de slag wil, werk ik regelmatig met paden (pen tool). Wat haar betreft, bekijk deze tutorial eens: http://www.photoshopforph...cs2/download/movie-04.pdf

Het nadeel is dat je voorbeeldfoto nogal onscherp is, wat het vrijmaken ook weer lastiger maakt. Of je zou met feather aan de gang moeten. ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Vacht maakt het inderdaad moeilijk. Quick masking mode met een zachtere brush moet werken volgens mij.
Misschien verlies je een klein beetje van de pels aan de randen (anders heb je nog een lichte blauwe schijn denk ik) maar dit ga je niet zien als je de hond op een nieuwe achtergrond plakt, bijvoorbeeld.

PS: mooie hond ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 20:41
Hoog contrast, toen Pixelmator's magic wand tool en daarna met een zachte eraser erlangs.
Het kan beter, maar dit was maar een paar minuten werk.
Afbeeldingslocatie: http://wolfos.org/resources/Untitled.png

[ Voor 15% gewijzigd door Wolfos op 18-02-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
tnx voor de tips. ga ze uitproberen. :)

@ Copyman bedankt voor de link . Ga het zeker bestuderen.
En de foto is idd niet heel scherp maar had hem ook nog eens verkleind omdat hij te groot was voor het fotoalbum van GoT. Ik had al gezien dat bij en echt scherpe foto het extraheren beter ging.

@ Mavamaarten de nieuwe achtergrond camoufleert idd oneffenheden. en bedankt voor het compliment. ;)

@ Wolfos Pixelmator's magic wand tool ken ik niet maar zal het googlen. :)

[ Voor 87% gewijzigd door Artwido op 18-02-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Niet dat er zoveel nieuws in staat, maar hoedanook: hierbij een link naar een oud topic: Een harige leeuwenkop uitknippen in Photoshop CS 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Iets wat de moeite waard om te doen (in CS5 tenminste) Is de refine edge optie (randen bijwerken volgens mij) Met een magnetische lasso of andere selectiemethode heb je zo een ruwe vorm, die je daarna makkelijk kan aanpassen met de refine edge optie. Daarin kun je bijvoorbeeld met een brush delen aangeven waar wel of niet een wazige rand moet zitten (voor de vacht)

Dit is volgens mij wel de snelste manier om snel kleine aanpassingen te maken. Het makkelijke is ook dat je direct je aanpassingen in een mask of nieuwe laag kan exporteren waardoor je dus niks hoeft te knippen/plakken, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
agentorangina schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:14:
Iets wat de moeite waard om te doen (in CS5 tenminste) Is de refine edge optie (randen bijwerken volgens mij) Met een magnetische lasso of andere selectiemethode heb je zo een ruwe vorm, die je daarna makkelijk kan aanpassen met de refine edge optie. Daarin kun je bijvoorbeeld met een brush delen aangeven waar wel of niet een wazige rand moet zitten (voor de vacht)

Dit is volgens mij wel de snelste manier om snel kleine aanpassingen te maken. Het makkelijke is ook dat je direct je aanpassingen in een mask of nieuwe laag kan exporteren waardoor je dus niks hoeft te knippen/plakken, enzovoorts.
ga ik proberen. :) tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Topaz Remask staat bekend als een redelijke plugin op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
mcdronkz schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 23:39:
Topaz Remask staat bekend als een redelijke plugin op dit gebied.
heb de trial gedownload. Ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb even de spelfout in je titel gefixt.

Move [GFX] -> [FVW]
Daar is het iets meer op zijn plek :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Pagina: 1