Nieuw systeem in elkaar gezet (veel ervaring met bouwen van PC's).
Specs:
Moederbord: MSI X79A-GD65 8D
Processor: 3820 Quad core
Geheugen: Corsair Vengeance LP 16 GB Quad kit
Power Supply: CoolerMaster SilentPro Gold 800W
GPU: HD5870 in Crossfire
Harddisk: Samsung 830 128GB
Het probleem:
Nadat ik de powerkabel in het stopcontact stak (nog niets op de PC gedaan), knalde in de meterkast de zekering er uit. Lekker begin dacht al.
Misschien was het een te zware belasting voor het net (er draaide er naast ook nog een PC van 600W). Afijn na zekering gereset te hebben opnieuw een poging gedaan om de PC te starten.
Nu doet deze het wel, veel ledjes op het moederbord gaan branden en de CPU fan draait. Na pakweg 5 seconde gaat de PC vanzelf weer uit, en start opnieuw op (ik heb het bios scherm nog niets eens gezien).
Dit gaat continue door (pc gaat aan voor ~5 sec, dan weer uit, en dan weer aan etc).
Het Debug LED panel geeft codes: 19, 60 en FF
Het volgende al geprobeert:
In plaats van 4 geheugen reepjes, maar 1 reepje geinstalleerd, geen resultaat.
Andere grafische kaart geinstalleerd, geen resultaat.
Andere powersupply geinstalleerd, geen resultaat.
SSD losgekoppeld (geen harddisk), geen reultaat.
Geheugen vervangen (van andere werkende PC), geen resultaat.
Zonder geheugen op starten, geeft fout codes 19, 60. Maar ook dan na ~5 sec continue herstart.
Spanningen gemeten, de +5 en +12 geven mooie waardes.
Een andere CPU/Moederbord heb ik niet, dus ik kan niet uitsluiten of daar iets mee stuk.
Wat kan ik nog meer doen, om het probleem te achterhalen (of moet ik een RMA aanvragen voor moederbord c.q. CPU)?
Specs:
Moederbord: MSI X79A-GD65 8D
Processor: 3820 Quad core
Geheugen: Corsair Vengeance LP 16 GB Quad kit
Power Supply: CoolerMaster SilentPro Gold 800W
GPU: HD5870 in Crossfire
Harddisk: Samsung 830 128GB
Het probleem:
Nadat ik de powerkabel in het stopcontact stak (nog niets op de PC gedaan), knalde in de meterkast de zekering er uit. Lekker begin dacht al.
Misschien was het een te zware belasting voor het net (er draaide er naast ook nog een PC van 600W). Afijn na zekering gereset te hebben opnieuw een poging gedaan om de PC te starten.
Nu doet deze het wel, veel ledjes op het moederbord gaan branden en de CPU fan draait. Na pakweg 5 seconde gaat de PC vanzelf weer uit, en start opnieuw op (ik heb het bios scherm nog niets eens gezien).
Dit gaat continue door (pc gaat aan voor ~5 sec, dan weer uit, en dan weer aan etc).
Het Debug LED panel geeft codes: 19, 60 en FF
Het volgende al geprobeert:
In plaats van 4 geheugen reepjes, maar 1 reepje geinstalleerd, geen resultaat.
Andere grafische kaart geinstalleerd, geen resultaat.
Andere powersupply geinstalleerd, geen resultaat.
SSD losgekoppeld (geen harddisk), geen reultaat.
Geheugen vervangen (van andere werkende PC), geen resultaat.
Zonder geheugen op starten, geeft fout codes 19, 60. Maar ook dan na ~5 sec continue herstart.
Spanningen gemeten, de +5 en +12 geven mooie waardes.
Een andere CPU/Moederbord heb ik niet, dus ik kan niet uitsluiten of daar iets mee stuk.
Wat kan ik nog meer doen, om het probleem te achterhalen (of moet ik een RMA aanvragen voor moederbord c.q. CPU)?