• Josaus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-07-2022
Hallo mensen,
Omdat mijn vriend aan een nieuwe (game)computer toe is, help ik hem met samenstellen. We zouden graag een AMD processor nemen met wat snel geheugen. Het probleem is dat we niet weten hoe het zit met de snelheid van het geheugen, bij de Intel processors zit er een max. aan die dus op de websites staan, maar bij de AMD processors kan ik niks vinden. Weten jullie hier meer over?

Groeten, Josaus.

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-03 21:24
Bij mijn vorige AMD-moederborden waren de snelheden gelimiteerd door het moederbord.
Waarschijnlijk ben je dan beter af om bij een moederbordfabrikant rond te neuzen dan bij AMD zelf.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:25
Je kan in de QVL van het moederbord kijken welke reepjes sowieso werken. Je kan ook gewoon een ander DDR3 1600MHz of 1866MHz pakken en dat zal ook geheid werken... wel uiteraard geen ECC, unbuffered, unregistered. Succes!

offtopic:
ed800 was me al gedeeltelijk voor zie ik... top! :9

[Voor 12% gewijzigd door Aardwolf op 18-02-2012 04:04]

• Josaus
Dank jullie wel! Nu lukt het me wel om geheugen te vinden :p Wel een beetje jammer dat de lijst met supported geheugen 2 jaar oud is :(

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:29

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

B.t.w. als je een game pc samenstelt zou ik wel eerst wat benchmarks raadplegen. Er zijn maar weinig AMD's die interesant zijn qua prijs prestatie t.o.v. Intel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Josaus
Ah oke, ja ik dacht al want dat prijsverschil is nogal hoog terwijl die AMD dingen wel beter lijken :3 Waar moet ik gaan zoeken?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:29

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Begin eens met google.. gooi daar het woord benchmark in samen met de type cpu's waar je naar aan het kijken bent ? Een beetje eigen inzet kan geen kwaad hoor ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12-2022
Prijs/prestatie verhouding is volgens mij wel ok bij AMD, alleen qua prestatie lopen ze helaas wat achter op Intel. En dat moet zelfs ik als AMD fanboy toegeven :P

Anandtech Bench is een handige site waar je niet alleen cpu's kan vergelijken, maar ook andere hardware zoals gpu's, ssd's en nog wat dingen. Bij games waar de gpu de bottleneck is maakt het niet zoveel uit of je AMD of Intel neemt, maar je ziet duidelijk het verschil bij games waarbij de cpu de bottleneck is, zoals Starcraft 2 en WoW (linker invulveldjes gebruiken in de cpu bench).

There go the goddamn brownies.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:43
Als je nog een X4 of X6 voor een leuk prijsje op de kop kunt tikken, doen. Die komen nog aardig mee in games en een AM3+ moederbord is ook nog goed geschikt voor latere generaties bulldozers (als die tenminste wel sneller worden dan de oude Phenoms).

Een Phenom II X4 960T is een erg leuke processor, die je zelfs nog kunt unlocken naar een hexacore. Als die nog voor een leuke prijs verkrijgbaar is zou ik die nemen ipv de populaire Intel i5 2500k. Een AM3+ moederbord met de 960T en geheugen kon je voor ongeveer 180 krijgen, een i5 met geheugen en mobo gaat al richting de 280; die 100 euro kun je imho beter voor een videokaart gebruiken.

Maar goed, ontopic: het geheugen wordt iig bij socket AM3 gewoon gelimiteerd door het moederbord, je kunt dus in principe elk DDR3 geheugen kopen. Ik zou echter toch iets van de QVL halen, heb je geen gezeur :)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hint: Prestaties zijn niet hetzelfde als kloksnelheid. Ondanks de hogere kloksnelheid is een (nieuwe generatie) i5 een stuk sneller dan een bulldozer-quadcore. Voor de rest: zie de BBG-topics. :)

[Voor 3% gewijzigd door bwerg op 18-02-2012 18:00]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-03 21:17
bwerg schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:59:
Hint: Prestaties zijn niet hetzelfde als kloksnelheid. Ondanks de hogere kloksnelheid is een (nieuwe generatie) i5 een stuk sneller dan een bulldozer-quadcore. Voor de rest: zie de BBG-topics. :)
En dit is ook logisch meer transistors op een kleiner procedé betere architectuur en meer cache etc
(het is de meest gemaakte fout door beginners er poppen om de week posts over op van mensen die nog niet zolang aanwezig zijn)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee