[PC] Alan Wake

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In 2008 hoorde ik het eerst over deze game en ik was er enthousiast over omdat het het concept erg vet was. De teleurstelling was dan ook groot toen ik het nieuwsbericht las dat de pc versie gecancelled was.
Echt het nieuws volgen doe ik niet en ik was dan ook verbaasd dat ik net op een webshop de pc versie van Alan Wake tegen kwam. Sinds gisteren zou de pc versie beschikbaar zijn.

Ik was benieuwd wat jullie ervan vinden. Het doet mij persoonlijk nogal denken aan Halo 2. Deze game werd ook pas veel later gereleased voor de pc. Het vreemdste vind ik nog wel dat die gewoon voor €60 te koop is terwijl je de x360 versie kan halen voor een bodemprijs. Ik zal niet zeggen dat het niet welkom is maar toch. Ik heb net Battlefield 3 gekocht en dan moet ik ook nog aan Skyrim beginnen. Wat een dilemma ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 12:10
hij is inmiddels verkrijgbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Absoluut een pareltje op de pc. Graphics zijn werkelijk fenomenaal en het hele spel ademt sfeer die ik nog niet eerder ben tegengekomen op de X360.

Vooral de belichting in het spel is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hem al op de lijst van "te spelen games" gezet ;). Hopelijk worden een aantal andere x360 exclusives ook voor andere systemen uitgebracht zoals Odyssey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Steam is hij nu 28 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zag het net. Maar ik heb toch liever een doosje met discs als collector's item. Al wacht ik natuurlijk wel tot dat de prijs is gezakt. 60 Euro voor een "oude" game is een beetje... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Net even een half uurtje gespeelt. Ik vind het een erg mooi spel. Het ziet er sowieso prachtig uit met alle settings op het maximale. Het geluid en vooral de bass is erg goed. Het is weer eens wat anders dan al die shooters. De sfeer zit er in ieder geval erg goed in. In het donker spelen is iets wat eigenlijk wel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Geweldig spel!!! En maar 28 euro op steam!

Screenshots:

gallery: Format-C :9 :9~

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 18-02-2012 21:47 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Van wat ik zo lees heeft het spel 10 tot 20 uur speeltijd afhankelijk van hoe snel je er doorheen gaat. Ik speel het spel redelijk rustig dus verwacht er wel 12 tot 15 uur over te doen. (Was heel even bang dat het spel afgelopen was na de eerste episode :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

LOL, ja. Bij dit soort spellen hoop je dat ze nooit eindigen... Maar 12 tot 20 uur is netjes. Helemaal voor die 28 euro. :) Ben nu ongeveer een uurtje onderweg denk ik. :)

Heerlijke sfeer. Wel erg veel cutscenes, maar het is een soort film die je speelt. Te gek gedaan. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 23:10
Waar moet ik het mee vergelijken als je zegt dat je een beetje een film speelt? Gaat het richting de spelervaring van bijvoorbeeld Heavy Rain waar je in het verhaal meegezogen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Jorn1986 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 10:25:
Waar moet ik het mee vergelijken als je zegt dat je een beetje een film speelt? Gaat het richting de spelervaring van bijvoorbeeld Heavy Rain waar je in het verhaal meegezogen wordt?
Je kan het zeker met Heavy Rain vergelijken, maar dit is meer een psychologische thriller.

Ik kan trouwens niet meer verder komen op een bepaald stuk in Lover's Peak. Totaal geen ammunition meer en geen idee hoe ik nu verder moet. Proberen weg te rennen naar volgende checkpoint en hun moves dodgen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat probleem had ik ook, het spel was voor mij te moeilijk blijkbaar. Geen ammo en 6 vijanden tegenover je wordt erg lastig. Toen ben ik maar gestopt met spelen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcManiaxx schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:22:
[...]

Je kan het zeker met Heavy Rain vergelijken, maar dit is meer een psychologische thriller.

Ik kan trouwens niet meer verder komen op een bepaald stuk in Lover's Peak. Totaal geen ammunition meer en geen idee hoe ik nu verder moet. Proberen weg te rennen naar volgende checkpoint en hun moves dodgen of?
Als je in die situaties komt kun je of ze steeds stunnen door heel even op ze te schijnen en dan door rennen naar een lamp (idd volgende checkpoint bereiken) of door een oudere save te laden en te zorgen dat je wel ammo hebt. Meestal is alles ontwijken de makkelijkste tactiek, zeker op nightmare. Nightmare is overigens echt de moeite waard om te doen.

Vet dat de PC spelers deze parel alsnog kunnen spelen. 1 van de beste games die deze generatie is uitgekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Ook gekocht op Steam, en zit nu ook voorbij Lover's Peak in dat bos...

Ben er nu na zo'n 2-3 uurtjes nog niet helemaal uit of ik dit verhaal wel zo leuk vindt: wezens verslaan die niet tegen licht kunnen, met je zaklamp schijnen en er op los schieten?
Verder komen de details van het verhaal van Alan maar langzaam op gang en is niet alles snel te plaatsen qua puzzelstukjes van het verhaal. Ik moet nog een eindje verder spelen om te kijken of het verhaal nog wat interessantere vormen gaat aannemen.
Tot nu toe lijkt het op: een stuk verhaal, cutscene, een stuk verhaal, door eindeloze bossen lopen en dan komen er weer donkere wezens op je af...

Daarnaast vindt ik de 3rd person view helemaal niet zo ideaal spelen, de muis reageert ook niet zo heel gedetailleerd naar mijn idee en soms wordt er voor je automatisch gericht: console port besturing lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:48:
[...]

Als je in die situaties komt kun je of ze steeds stunnen door heel even op ze te schijnen en dan door rennen naar een lamp (idd volgende checkpoint bereiken) of door een oudere save te laden en te zorgen dat je wel ammo hebt. Meestal is alles ontwijken de makkelijkste tactiek, zeker op nightmare. Nightmare is overigens echt de moeite waard om te doen.

Vet dat de PC spelers deze parel alsnog kunnen spelen. 1 van de beste games die deze generatie is uitgekomen.
Frustrerend, ik moet mischien opneiuw beginnen, er zijn echt stukken waar je niet doorheen kan komen zonder ammo maar terug kan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
De game draait nieteens bij mij ...

Laggy as shit..

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/wmealg.png

Tijdens de game, zelfs op low, kom ik tegen de 990-1008mb memory usage aan.. Wellicht tijd voor een nieuwe gfx ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Sn0wblind schreef op maandag 20 februari 2012 @ 01:35:
Frustrerend, ik moet mischien opneiuw beginnen, er zijn echt stukken waar je niet doorheen kan komen zonder ammo maar terug kan ook niet.
Beetje wild er op los knallen is er niet bij in Alan Wake. Ik heb nog niet zonder ammo gezeten. Ben nu halverwege de derde "aflevering". Pluis ook alles uit op ammo en als ik licht in de buurt zie, ren ik daar naartoe in plaats van te knallen.
Jorn1986 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:26:
Tot nu toe lijkt het op: een stuk verhaal, cutscene, een stuk verhaal, door eindeloze bossen lopen en dan komen er weer donkere wezens op je af...
Het is wel een beetje veel van hetzelfde inderdaad, maar het verhaal heeft mij wel te pakken, dus wil ik wel weten wat er gebeurt. Tis meer een interactieve TV serie dan echt een hardcore game. Maar da's niet erg.
Daarnaast vindt ik de 3rd person view helemaal niet zo ideaal spelen, de muis reageert ook niet zo heel gedetailleerd naar mijn idee en soms wordt er voor je automatisch gericht: console port besturing lijkt het.
Ik loop nog steeds compleet "scheef". Over een boomstammetje wandelen is dan best lastig. Verder kan ik niet wachten om verder te spelen!

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ik schiet er ook niet op los, heb de difficulty op normal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Sn0wblind schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:27:
Ik schiet er ook niet op los, heb de difficulty op normal staan.
Idem. Verhaal is wel spannend, maar ga eerder dood door van een rand te kukkelen dan iets anders. :X

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op maandag 20 februari 2012 @ 01:35:
[...]

Kun je niet de episode opnieuw opstarten ipv je hele game? Op de Xbox kan dat wel meen ik me te herinneren. Maar eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat je op normal niet met de flashlight stun trick overal door kan komen. Al is het zeker lastig om het trukje onder de knie te krijgen als je op dat moment je tobo loopt kapot te gooien (tenminste zo gaat dat bij mij als iets 5 keer achter elkaar niet lukt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ammo is soms wel irritant inderdaad. Opzich heb je voldoende als je maar niet teveel mist. Schiet je meer dan 20% mis heb je snel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
Prachtige game :). Hoort thuis in het rijtje waar o.a. Max Payne en Heavy Rain ook staan.

Hou wel van dit soort thriller/horror filmachtige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ihre schreef op maandag 20 februari 2012 @ 02:41:

Laggy as shit..

[afbeelding]

Tijdens de game, zelfs op low, kom ik tegen de 990-1008mb memory usage aan.. Wellicht tijd voor een nieuwe gfx ...
Inderdaad, hopelijk wordt het wat geoptimaliseerd in de komende patches, het is nu bijna onspeelbaar, zelfs op een lagere resolutie op mijn 9800GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ihre schreef op maandag 20 februari 2012 @ 02:41:

Laggy as shit..

[afbeelding]

Met alle settings op het maximale kom ik niet boven de 1.2GB uit. Vreemd dat op low je tegen de 1GB aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12
Ben nu bijna bij de benzinepomp. Ben nog maar net begonnen. Wat een spannend en eng spel. Speel het op normaal waar ik eigenlijk de meeste spellen op easy begin. Het is net te doen voor mij nu qua moeilijkheidsgraad. Maar langer dan een uur hou ik het niet vol. Precies goed zo!

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:26:
[...]

Kun je niet de episode opnieuw opstarten ipv je hele game? Op de Xbox kan dat wel meen ik me te herinneren. Maar eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat je op normal niet met de flashlight stun trick overal door kan komen. Al is het zeker lastig om het trukje onder de knie te krijgen als je op dat moment je tobo loopt kapot te gooien (tenminste zo gaat dat bij mij als iets 5 keer achter elkaar niet lukt :P)
Moet het nog even proberen, maar dan nog, niet zo zin om dat hele stuk op nieuw te doen. Ga het vanavond nog even proberen want er was op de weg terug nog wel zo'n lantaarnpaal met licht. Toch frustrerend afentoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Zo, dit spel kan toegevoegd worden aan mijn lijstje "uitgespeeld". In 12 uur tijd slechts, ondanks dat ik voor mijn gevoel niks gerushed heb en flink de omgeving uitgekamd heb. Qua verhaal een absolute topgame, wat betreft het spelelement een aardige middenmoter. Zo is de "eindbaas" nogal meh, maar daar staat weer een ton aan sfeer tegenover. Kan iedereen aanraden om 'm uit te spelen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Laatst online: 30-08 11:55
Vergeet de extra Episodes niet te spelen, zijn een leuke toevoeging! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 08:58
Jongens wat een game ! Ik heb met open mond gespeeld wat een plaatje.
Naast LA Noire en Metro 2033 heb ik nog nooit zo'n goeie games gespeeld op de PC.

Ik ben nu begonnen met de extra episodes, maar kleine vraag is er een kans/mogelijkheid dat ik Alice en Alan weer bij elkaar zie komen op t einde d.m.v. een cutscene? Dat vond ik het hele sterkte punt aan deze game het verhaal, het greep me echt aan soms zat ik echt te denken van damn man echt zielig..

Topper!

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Weakling schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:37:
Zo, dit spel kan toegevoegd worden aan mijn lijstje "uitgespeeld". In 12 uur tijd slechts, ondanks dat ik voor mijn gevoel niks gerushed heb en flink de omgeving uitgekamd heb. Qua verhaal een absolute topgame, wat betreft het spelelement een aardige middenmoter. Zo is de "eindbaas" nogal meh, maar daar staat weer een ton aan sfeer tegenover. Kan iedereen aanraden om 'm uit te spelen in ieder geval!
Welke moeilijkheidsgraad heb je de game gespeeld? Easy of Normal? Niet te moeilijk op bepaalde stukken verderop in het verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Jorn1986 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:05:
Welke moeilijkheidsgraad heb je de game gespeeld? Easy of Normal? Niet te moeilijk op bepaalde stukken verderop in het verhaal?
Op normal en ik vond dat eigenlijk nogal easy. Slechts een enkele keer mezelf in de problemen gebracht met de Taken die achter me aan zaten, maar ik ben serieus vaker dood gegaan door van iets af te kieperen. De besturing op de PC vond ik onhandig doordat het karakter niet recht voor de camera stond. In de laatste patch zit wel een "rigid camera" optie, misschien werkt het daarmee beter, maar toen had ik het spel al ongeveer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:43

justifire

Shut up and squat !!

Wachten op de SLI fix, op 20-25 fps is het echt onspeelbaar.
Snap niet dat ze daar in 2012 geen rekening mee houden tijdens het ontwikkelen ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vreemd, op mijn laptoppie draait ie alles op high dan wel weer heel erg goed. Early 2011 macbook met een 1gb 6750m en 8gb ddr3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcrepairworld
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03 12:44
Heb gisteren gekocht en een stukje gespeeld. Je wordt er echt meteen helemaal ingezogen! Man wat een sfeer zit er in die game. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het allemaal zo lees moet dit een goede horror game zijn? Ik denk dat ik hem ook maar ga kopen want
het klinkt mij allemaal veel beloven in de oren. Ik er een erg zwaar systeem nodig om deze game soepel te draaien met alle grafics op de max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd een hele goede game. Of het horror is betwijfel ik, een creepy sfeer heeft het wel. De game draait met 25-30 fps op mijn laptop met i7 2820qm en een amd 6770 1gb, alle settings maxed. Valt wel mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:30:
Als ik het allemaal zo lees moet dit een goede horror game zijn? Ik denk dat ik hem ook maar ga kopen want
het klinkt mij allemaal veel beloven in de oren. Ik er een erg zwaar systeem nodig om deze game soepel te draaien met alle grafics op de max?
Het is een leuke game die mij een klein beetje deed denken aan de vroegere RE games. Enorm veel sfeer in de game , beperkte actie (t is geen 3rd person shooter ;) ) en zitten wel enkele schrikmomentjes in.
Om het horror te dopen is misschien wat ver gezocht maar met de lichten uit betrap ik mezelf toch meermaals op paranoia gevoel en dergelijke ;)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Er word in het spel enkele keren naar Stephen King gerefereerd. En ik zou het ook zo beschouwen, het verhaal/sfeer kon zo van uit de hand van Stephen King komen, beetje homage naar hem.
Het is 1 van de weinige spellen sinds waaraan ik zo gekluisterd zat.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25

Fuelke

Forza Ferrari

Ik had Alan Wake Collectors Edition besteld bij Play.com, vandaag geleverd dus ik pakte hem netjes uit, dvd er in en klaar om te installeren. Steam start op en vraagt de Activation code ... die ik nergens kan vinden? Noch in de manual, noch in The Alan Wake files, noch op de doos, noch op één van de andere dvd's noch op de postkaarten?

Iemand een idee waar dan wel?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
Zou op de installatie cd moeten staan?

http://forum.alanwake.com/showthread.php?t=8534

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Dat had ik ook voor bij Warhammer: dawn of war. CD-key geprint op de cd...
Had ik natuurlijk meteen de cd in de cd-reade geworpen, en ondertussen maar zoeken in de boekjes en de hoesjes. Totdat ik het terug naar de winkel wou doen, cd uit de reader, ooooooh, godver. Keys blijven moeilijk leesbaar als spinnen tegen enkele duizenden toeren per minuut.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik had gegoogled op Activation code en dus dat topic niet gezien. Ben nu thuis, maar op de cd geen code te zien. Ik ga het eens op de Steam fora vragen, die MarkusRMD van Remedy hangt daar ook rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Fuelke schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:19:
[...]

Ik had gegoogled op Activation code en dus dat topic niet gezien. Ben nu thuis, maar op de cd geen code te zien. Ik ga het eens op de Steam fora vragen, die MarkusRMD van Remedy hangt daar ook rond.
Ter info: MarkusRMD dacht ook eerst dat hij op de cd stond (zie ook preview op Play), uiteindelijk blijkt hij onder de dvd te zitten bij hun versies op kantoor. Bij mij echter niet, hij heeft me een code gegeven, en ben nu de installatie aan het voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

In de laatste Steam sales heb ik deze game ook aangeschaft. De sfeer in de game is prima en het ziet er allemaal goed uit. Waar ik tegen aan loop is het gemis aan vrijheid. Alles is erg rechtlijnig en mega gescript. Ik ben net bij lovers peak geweest en vermoed dat ik daarmee nog aan het begin van het spel zit. Voor mij is het meer een spel om af en toe een stukje te spelen dan een spel waar ik mij de hele avond mee zal vermaken. Ik mis ook een mogelijkheid tot (beperkte) melee.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bor de Wollef schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:41:
In de laatste Steam sales heb ik deze game ook aangeschaft. De sfeer in de game is prima en het ziet er allemaal goed uit. Waar ik tegen aan loop is het gemis aan vrijheid. Alles is erg rechtlijnig en mega gescript. Ik ben net bij lovers peak geweest en vermoed dat ik daarmee nog aan het begin van het spel zit. Voor mij is het meer een spel om af en toe een stukje te spelen dan een spel waar ik mij de hele avond mee zal vermaken. Ik mis ook een mogelijkheid tot (beperkte) melee.
Heb 'm gisteren voor het eerst uitgespeeld op hard. Is nog steeds niet moeilijk, een paar lastige stukjes daargelaten.
Het spel is inderdaad vrij lineair, en de vijanden en encounters zijn niet echt divers. Toch heb ik mij er niet aan gestoord. Het draait bij dit spel echt om het verhaal en de sfeer!
Ik mis nog een stuk of 5 pagina's van het manuscript, buiten de pagina's die je alleen op Nightmare mode kan vinden. Binnenkort maar eens beginnen op nightmare. Ik mis ook nog een tiental thermosflessen (van de 100). Achievements zijn leuk, maar niet noodzakelijk natuurlijk. Ik ga er wel zo veel mogelijk halen!

Maar eerst de twee andere verhalen spelen. Kocht de hele bundel op Steam voor 8,99 en dat is echt geen geld vind ik :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Oh ja, ik heb deze game ook nog liggen. Maand geleden gekocht en nog maar 2x een uurtje gespeeld. Ik vind er eerlijk gezegd werkelijk geen ene reet aan. Wellicht dat ik 'm in de wintermaanden nog eens in mijn Xbox stop.
Pagina: 1