Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2023
Beste tweakers,

ik heb een AKG GHS-1 headset, waarvan een van de headbands is gebroken!
Nu ben ik op zoek naar een lijm om het weer aan elkaar te lijmen, waardoor hij nog wel die flexibiliteit heeft waardoor ik hem veilig op en af kan zetten.
Ik heb secondelijm overwogen maar ik ben bang dat dat te stijf wordt, en ik heb gekeken naar PVC lijm maar dat is volgens mij alleen voor daadwerkelijke PVC pijpen enzo.

Dus hier de vraag:
Heeft iemand een beeld op of secondelijm sterk genoeg is om de trekkrachten te weerstaan als ik de oorschelpen van elkaar weg moet trekken om hem om me kop te kunnen zetten, of breekt het dan meteen weer af?

Cheers!!

SupahSang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat ik heb gedaan met een gebroken heatset is eerst beetje secondelijm, maar daarna het plastic aan elkaar gesmolten met behulp van een soldeerbout.
Steviger dan ooit ;)

(ps. loopt het kabeltje niet ook door die band heen? bij mij niet, maar die van jou heeft zo te zien maar 1 kabel lopen, dus zou door moeten lopen in de band.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
Hij loopt er godzijdank niet DOORHEEN maar er zit een groeve in waar de kabel door loopt. Dus ik ga dan gwoon proberen om jouw aanpak uit te voeren, en dan die kabel er weer in te stouwen ^^ Thanks, ik zal een foto plaatsen als et is gelukt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
@defusion, hoe had je het aan elkaar smelten met die soldeerbout precies aangepakt? Ik ga het namelijk vandaag of morgen avond proberen en ik wil hem natuurlijk niet NOG verder kapot maken ^^"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:38

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

SuperSang schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:21:
@defusion, hoe had je het aan elkaar smelten met die soldeerbout precies aangepakt? Ik ga het namelijk vandaag of morgen avond proberen en ik wil hem natuurlijk niet NOG verder kapot maken ^^"
Als je het smelt, zul je dit altijd (blijven) zien. Hopelijk heb je dit ook voor ogen...

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ik zou zeggen, just go for it, niet echt een techniek voor ofzo ;)
Je zult het natuurlijk altijd blijven zien, maar je moet ook niet teveel "wegsmelten" omdat je headset er kleiner van kan worden.

Je kunt je headset nu niet gebruiken, dus hoeveel erger kun je het maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:45:
Ik zou zeggen, just go for it, niet echt een techniek voor ofzo ;)
Je zult het natuurlijk altijd blijven zien, maar je moet ook niet teveel "wegsmelten" omdat je headset er kleiner van kan worden.

Je kunt je headset nu niet gebruiken, dus hoeveel erger kun je het maken?
Garantie? Er zit standaard 2 jaar op alle elektronica. Als je er mee gaat klooie met een soldeerbout is je garantie er af, kun je hem beter terug brenge en een nieuwe vrage. Tenzij hij al natuurlijk veelste oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ik ging er even van uit dat als je zelf gaat knutselen dat garantie geen optie is.

btw, zoek op youtube naar "plastic welding" oid, krijg je wat filmpjes van wat je kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thek
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
defusion schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 00:54:
Wat ik heb gedaan met een gebroken heatset is eerst beetje secondelijm, maar daarna het plastic aan elkaar gesmolten met behulp van een soldeerbout.
Dan heb je het verkeerd aangepakt of de lijm is niet goed want secondenlijm "smelt" als het ware zelf de delen aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 16:02

Madstorm

Derping all the way!

Wat dacht je, laat ik deze even een mega bump geven :D

I'm an Ironman!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.