Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Omdat ik ruimte tekort kom in mijn Fractal Design Core 1000 wil ik deze vervangen door een Bitfenix Merc Beta.

Deze heeft 7 plaatsen voor fans namelijk: 2 voor, 1 achter, 2 zijkant, 1 onder.

Nu was ik van plan om 3 x pricewatch: Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm te halen en deze vervolgens op 5v te zetten, ze verplaatsen dan 24 CFM.

Het plan is dus om 1 achter te plaatsen, 2 aan de voorkant en onder een 500RPM Slip Stream die ik nog heb liggen. Mijn vraag is of de airflow dan wel juist verloopt aangezien er meer fans in- dan uitblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De voeding zal ook nog lucht uitblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.bit-tech.net/h...g-cooling-investigation/1

Helemaal doorlezen en dan heb je je antwoord. Ook hier zal je mischien wel wat info vinden:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1379243

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Thanks! Ik had het zelf niet gevonden, in mijn geval is het dus het best om een achter, een opzij, een onder en een voor te hebben, dat worden er dus 4 op 5v 720rpm. Misschien doe ik er nog wel een extra voor op 500rpm :p

• steef125
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-08-2023
Misschien kan je beter de Merc Alpha doen, die heb ik ook is eigenlijk hetzelfde alleen zit daar 2x fan bovenop
ik heb nu ook een super airflow :D

pricewatch: BitFenix Merc Alpha

[ Voor 27% gewijzigd door steef125 op 23-02-2012 14:17 . Reden: link ]

• n0elite
steef125 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:17:
Misschien kan je beter de Merc Alpha doen, die heb ik ook is eigenlijk hetzelfde alleen zit daar 2x fan bovenop
ik heb nu ook een super airflow :D

pricewatch: BitFenix Merc Alpha
De Beta is al besteld, ik wilde daarnaast geen twee fans boven omdat je dan een wat meer geisoleerde kast hebt, dus stiller :) de 5 fans die erin komen zijn genoeg :P

• steef125
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-08-2023
n0elite schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:33:
[...]

De Beta is al besteld, ik wilde daarnaast geen twee fans boven omdat je dan een wat meer geisoleerde kast hebt, dus stiller :) de 5 fans die erin komen zijn genoeg :P
oke Logisch ook, want als ik eerlijk ben, is dat nog wel eens irietant die fantilatorens boven, ik heb er dan zelf 2 blauwe led fans in, nou die kan ik s'nachts niet aandoen hoor:P

• n0elite
steef125 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:38:
[...]

oke Logisch ook, want als ik eerlijk ben, is dat nog wel eens irietant die fantilatorens boven, ik heb er dan zelf 2 blauwe led fans in, nou die kan ik s'nachts niet aandoen hoor:P
Misschien zou je die 2 fans erboven weg kunnen halen en dan de roosters afplakken met zwart papier vanuit de kast. Hoeveel fans heb jij in je Beta zitten?

• Exile84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08-2020
n0elite schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:26:
[...]

Misschien zou je die 2 fans erboven weg kunnen halen en dan de roosters afplakken met zwart papier vanuit de kast. Hoeveel fans heb jij in je Beta zitten?
Ik zou de roosters niet afplakken. Of je er nou fans in hebt of niet, warme lucht vind het wel fijn om te kunnen ontsnappen. Als je de roosters afplakt blijft er denk ik te veel warme lucht hangen in je kast.

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Exile84 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:25:
[...]

Ik zou de roosters niet afplakken. Of je er nou fans in hebt of niet, warme lucht vind het wel fijn om te kunnen ontsnappen. Als je de roosters afplakt blijft er denk ik te veel warme lucht hangen in je kast.
Afhankelijk van het aantal fans intake en outtake moet dat niet zoveel uitmaken, de druk blijft ongeveer gelijk bij bvb 2 intake en 2 outtake. Persoonlijk vind ik outtake belangrijker ivm de locatie van de fans > dichter bij de hittebronnen.
Met karton e.d. kun je wel een gecontroleerdere airflow krijgen moest dat nog nodig zijn (perfect gecontroleerd krijg je em alleen als alle minigaatjes ook dicht zijn, dus in principe een geisoleerde kast behalve de opening voor de fans).

[ Voor 8% gewijzigd door diedazz op 23-02-2012 16:31 ]

Get Airflow, save the world.

Pagina: 1