Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Tweakblogs] Links altijd als extern markeren tenzij t.net

Pagina: 1
Acties:

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ik kwam er laatst achter dat de Tweakblogs linkjes ook pref afhankelijk zijn, dus of alle links openen in huidig tab, of ze openen in nieuwe tab. Nu lijkt me voor een tweakblog dat externe url's ook in een losse tab geopend worden zonder dat de blogpost die je aan het lezen was verdwijnt.

De 'interne' linkjes: nieuws, pricewatch, tweakimg, fotoalbum etc. zouden wel de pref kunnen respecteren, maar de externe zouden ongeacht voorkeur in een nieuwe tab/venster (IE) moeten openen.

Goed voorbeeld is de Rate My Blog van CodeCaster, als je na raten de reacties nog door wilt lezen moet je eerst weer naar 'vorige'.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Imho mag de auteur zelf bepalen of een link een tabje opent of in het huidige venster naar de pagina navigeert

Ik ben het wel met je eens, maar ik meng me niet in het "stukje van de auteur"

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
De auteur heeft momenteel helemaal die optie niet om aan te geven of een link in een nieuw of dezelfde tab/venster moet openen. Het houdt zich aan de gebruikerspref:
Open externe links in nieuw venster? *
- Ja - Links naar externe en zijdelingse pagina's worden met javascript in een nieuw venster geopend

Volg me op Twitter/X & Bluesky