Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:38
Ik heb vandaag een Sony KDL-46EX521 gekocht en ben dik tevreden over de grootte en kwaliteit van beeld en geluid. Tot mijn verrassing zag ik in het menu de mogelijkheid om op te nemen naar een usb HDD. Ik probeerde even een USB stick in het apparaat te stoppen om dit te proberen maar helaas moet deze schijf minimaal 32GB ruimte hebben. Voordat ik geld in een losse usb schijf ga stoppen probeer ik 2 dingen te achterhalen:

Hoe staat het met de kwaliteit van de opnames? Is dat dezelfde kwaliteit als de originele uitzending of zit ik straks naar een verkapte videoband te kijken?

Kan de tv opnemen terwijl hij standby staat en terwijl er naar een andere televisiezender word gekeken?

ik hoop dat een medetweaker mij deze informatie kan verschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Weet je zeker dat je zaken kan opnemen met die TV? In de handleiding staat er namelijk helemaal niets over. Je kunt wel bepaalde content afspelen van USB.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:57

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Is dat niet timeshifting ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
dat is ook niet heel gek want de helft van de informatie over die tv staat ook niet in de handleiding (iets over de CI+ kaartjes om maar iets te noemen). Er wordt in het menu toch echt duidelijk gesproken over opnemen, net als op de afstandbediening en ik kan ook gewoon een timer instellen. Op de achterkant van de TV is ook speciaal 1 usb aansluiting gereserveerd voor 'hdd recording'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-07 14:33
Kwaliteit zal gewoon hetzelfde zijn als wat je normaal ziet of er in ieder geval heel erg in de buurt komen. Je kan niet opnemen als je tv stand-by staat en het is ook niet mogelijk om het ene op te nemen en het andere te kijken, het is eigenlijk voornamelijk voor timeshifting bedoeld.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ah, zat in de verkeerde handleiding te kijken blijkbaar (lekker duidelijk, die Sony support site). Hier staat wel in hoe het moet, maar verder niets over de kwaliteit of gebruikte formaten/codecs: http://pdf.crse.com/manua...o32/ft_usbrec_europe.html

Je kunt blijkbaar wel opnemen via de Guide of met een timer. Lijkt me dat je daarvoor de TV niet vol blazend aan hoeft te laten staan...

[ Voor 12% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-02-2012 22:34 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Het is voor mij nog steeds niet duidelijk. Hahn zegt dat het alleen voor timeshifting is maar waarom kan je dan een timer instellen? En je gaat ook niet voor 2 TB aan data timeshiften neem ik aan.
Als ik naar de handleiding (bedankt voor de link trouwens, handige site) van Herko kijk staat er dit:

'Het opnemen met timer kan niet beginnen als het netsnoer losgekoppeld is of de ENERGY SAVING-schakelaar uitgeschakeld is (alleen voor modellen met een ENERGY SAVING-schakelaar).'

Klinkt mij in de oren alsof de TV standby kan staan als ie opneemt maar dat dat logischerwijs niet gaat werken als een energysaver de boel uitzet.

Rest mij alleen nog de vraag, kan ik zender A bekijken terwijl zender B wordt opgenomen? Er staat alleen "De mediabestanden op het USB-opslagapparaat of uw thuisnetwerk kunnen niet afgespeeld worden tijdens de opname. U kunt het programma echter wel bekijken terwijl het opgenomen wordt." dus daar kan ik niks uit opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met de tv die je noemt, maar mijn Panasonic P42G20 plasmatelevisie kan ook opnemen op usb hdd (een usb-stick weigert hij). Aangezien er maar 1 digitale kabeltuner in zit kun je alleen kijken wat je ook opneemt. Wellicht kun je digitenne kijken terwijl je kabel opneemt, maar dat kan ik niet testen. Wil je verschillende dingen kunnen kijken en opnemen, dan moet je een losse digitale ontvanger met ingebouwde recorder kopen. Maarja, dat is veel duurder dan een usb hdd aan je tv hangen.

De kwaliteit is gewoon zoals het uitgezonden wordt, er wordt voor zover ik weet niet opnieuw geëncodeerd (en als dat gebeurt zie ik het niet). Mijn tv gaat vanzelf uit standby als hij moet opnemen. Jouw Sony zal dat ook doen, anders is het nogal een zinloze functie. Als ik de stroom eraf haal of de knop indruk waardoor de standbyled ook uitgaat gaat hij uiteraard niet opnemen.

Wel moet je bedenken dat je met CI+ te maken hebt en daardoor de opnamen alleen op die tv kunt bekijken. Ook een andere tv van hetzelfde type zal ze niet afspelen. En ook je pc kan niks met die harddisk, behalve als je hem opnieuw formatteert, maar je kunt dus niet de videobestanden eraf halen.

Overigens had je dit ook kunnen vinden in het Sony-topic: als je zoekt binnen dat topic naar opnemen, vind je eerst de startpost waarin de modellen genoemd worden die via usb op een hdd kunnen opnemen, met daarna de vraag of je kunt opnemen en iets anders kijken tegelijk, met daar weer onder het antwoord op die vraag: zoeken in Sony topic

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 18-02-2012 21:11 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:32

M2M

medicijnman

TV opname is enkel het schrijven van de digitale stream naar een extern medium. Je opgenomen spul afspelen is simpelweg lezen en decoden met de CI kaart.

bij timeshiften wordt er zowel gelezen als geschreven naar de schijf. Nagenoeg elke moderne externe schijf kan dat prima aan.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
thanks, ik heb heel wat afgegoogled maar ben vergeten de searchfunctie op het forum zelf te gebruiken :P het is iig duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-07 14:33
leecher schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:22:
Het is voor mij nog steeds niet duidelijk. Hahn zegt dat het alleen voor timeshifting is maar waarom kan je dan een timer instellen? En je gaat ook niet voor 2 TB aan data timeshiften neem ik aan.
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg dat het voornamelijk voor timeshifting bedoeld is. Voornamelijk, dus niet alleen maar. Je kunt het ook gewoon als recorder gebruiken, maar omdat je maar één tuner hebt kan je niet het ene opnemen en het andere kijken.

Dus de enige keren dat de functie echt nut heeft is wanneer je niet aan het tv kijken bent en iets op wilt nemen, of als je terug wilt spoelen (timeshift) of wilt pauzeren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:28
M2M schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:10:
TV opname is enkel het schrijven van de digitale stream naar een extern medium. Je opgenomen spul afspelen is simpelweg lezen en decoden met de CI kaart.
Ik weet niet of dit proces klopt. Stel ik heb mijn CI+ kaart geactiveerd en heb twee weken gratis alle zenders. Dan kan ik opnemen wat ik wil en volgens mij nog steeds na die twee weken alles afspelen. Dat zou betekenen dat de Bravia wel opnieuw encodeerd..
Pagina: 1