• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Hoi, mede-tweakers.

We hebben thuis nog een ouwe HP Compaq met een pentium 4 processor liggen alleen er staat geen Windows XP meer op. Dus ik dacht dan zet ik er Ubuntu (10.10) op, alleen het enigste probleem is, als ik selecteer boot van CD/USB dan doet ie niks en alleen een zwart scherm met een wit knipperend balkje, het bekende lage streepje _ .

Dus mijn vraag is hoe is dit te verhelpen?

Mvg, Patrick (CokeZero)

(En ja ik heb al op Google gezocht. ;))

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:39
En je hebt er dan een CD, DVD of usb-stick inzitten? Want dat is me niet helemaal duidelijk. Kun je hiernaast meer specificaties geven?

• CokeZero
Allebei een keer geprobeerd, USB stick gedaan met de tool op de Ubuntu site zelf, een cd heb ik de iso opgebrand op een HEMA DVD 4.7 gb met ISOburnerXP.

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd buiten Google zoeken? Doet die bootdisc het wel in een andere PC of heb je een verkeerde image gebrand/gedownload? Je kunt sowieso Ubuntu 11 nemen en dit op CD / DVD/ USB kopiëren want het moet gewoon werken.

• CokeZero
Ja ik heb het ook al geprobeerd op een andere pc en daar werkte het wel, kan eventueel het BIOS beschadigt zijn?
Ubuntu versie was 10.04 trouwens die ik op de CD en DVD heb gebruikt.

[ Voor 24% gewijzigd door CokeZero op 17-02-2012 21:04 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:39
CokeZero schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:03:
Ja ik heb het ook al geprobeerd op een andere pc en daar werkte het wel, kan eventueel het BIOS beschadigt zijn?
Ubuntu versie was 10.04 trouwens die ik op de CD en DVD heb gebruikt.
Heb je het nu met een cd, een dvd of met beide geprobeerd?

Verwijderd

Het klinkt toch alsof de computer je bootdevice niet kan vinden. Ik zou nog eens nalopen of je daarbij geen fouten hebt gemaakt. Staat het apparaat waar vanaf je probeert te booten wel als eerste device in het BIOS?

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Het zou best wel eens kunnen zijn dat je speler niet de CD kan lezen. Probeer eens een andere speler?

Ps: Probeer je nu een DVD in een CD speler af te spelen? Want dat gaat helemaal nie. Geef eens wat meer info?

[ Voor 35% gewijzigd door marquis op 17-02-2012 21:49 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:50

Nemesizz

Untouchable

Inderdaad iets meer info zou handig zijn.

Welk model HP/Compaq? (model/typenummer)
Kan zijn dat het een PC is met alleen een CD-ROM drive (was voor die tijd niet heel ongewoon), daarnaast kunnen veel oude PC's niet booten van een USB stick (kwam ook vaak later pas).

Uiteraard kan de lens van de drive ook smerig zijn, vaak meegemaakt. Dan kan ie misschien nog net zien dat er een disc in de drive zit, maar verder iets van lezen wil dan niet meer.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Of dat je er een andere dvd drive hebt gekocht die het biios niet lust en niet van boot

Zo heb ik ook wel een keertje een oude cdromdrive op moeten snorren

Iperf

• CokeZero
Tja, ik zal het allemaal morgen eens proberen, alvast bedankt voor de tips. En ja ik heb de USBstick als eerste ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.pacificgeek.com/productimages/xl/DC7100SFF-4B.jpg
Het is deze namelijk. ;)

CD dvd ik bedoel een usb stick en een DVD geprobeerd en ja er kunnen dvd's mee afgespeeld worden. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CokeZero op 18-02-2012 16:54 ]

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Aha, komt me bekend voor, een dc7600. Vervang eens de flatkabel van de speler?
Als je het systeem aan heb, ook al verschijnt alleen een wit balkje, gaat dan wel je speler open? Zo niet, dan is ie kapot.

[ Voor 44% gewijzigd door marquis op 18-02-2012 23:28 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1