Verwijderd

Topicstarter
Hallo als ik de computer aanstaat start hij zich soms opnieuw op en geeft een blauwscherm en er staat iets over geheugendump, kan het niet egt lezen gaat te snel weg. als hij dan weer in windows zit krijg ik een melding dat windows hersteld is van een error ofzoiets .

Waar kan dit mee te maken hebben? de computer is net 3 dagen oud? is het geheugen kapot of heeft het met drivers te maken?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Download BlueScreenView en bekijk daarmee de dump-files (eventueel het programma als administrator starten als je UAC aan hebt staan).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
en krijg ik dan een oplossing?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als de PC net 3 dagen oud is zou ik er mee terug gaan naar de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
ja zijn losse onderdelen besteld bij 4launch en als je iets terug stuurd en het blijkt toch te werken worden er kosten in rekening gebracht

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-02 22:39
PilatuS schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:39:
Als de PC net 3 dagen oud is zou ik er mee terug gaan naar de winkel.
Dit dus, heb je het systeem zelf gebouwd of kant en klaar gekocht? Heb je een officieel besturingssysteem geïnstalleerd of gebruik je een illegale versie?

Als alles nog 'origineel' is gewoon mee terug met de melding DOA (Dead on Arrival).

Verwijderd

Topicstarter
windows is illegale versie

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je er niet mee terug wil zal je zelf moeten gaan testen. Test het geheugen eens met Memtest86 bijvoorbeeld.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je mag ook zelf wat inzet tonen. Probeer het programma eens (je pc gaat er heus niet van kapot) en lees eens wat er allemaal staat.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• alex3305
En de PC is zelf gebouwd of laten bouwen, of een kant en klaar systeem? Waarom überhaupt een illegale versie en niet gewoon de moeite nemen om een legale te kopen vraag ik me dan af 8)7.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

alex3305 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:47:
[...]

En de PC is zelf gebouwd of laten bouwen, of een kant en klaar systeem? Waarom überhaupt een illegale versie en niet gewoon de moeite nemen om een legale te kopen vraag ik me dan af 8)7.
kost geld voor een arme student :P

als je een bsod krijgt, moet je de laatste cijfers van de 0x0000000XXX even opgeven. meestal valt hier wel vandaan te puzzelen.
of je ziet het ook als bsod code, de volgende keer als je je pc opstart.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• alex3305
Fordox schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:51:
[...]

kost geld voor een arme student :P

[...]
Studenten krijgen zowat gratis een Windows licentie 8)7.

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-02 16:34
alex3305 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:55:
[...]

Studenten krijgen zowat gratis een Windows licentie 8)7.
Er zijn zelfs opleidingen waar je hem volledig gratis krijgt :+

Rare vogel in spe

Pagina: 1