Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik had vroeger een Canon Pixma IP-4300 en drukte sporadisch wat foto's af.

Tegenwoordig hebben we de oude canon vervangen voor een MG-5300. Het idee was dat de fotokwaliteit gelijk dan wel niet beter was (techniek staat in 5 jaar niet stil), maar dan met wireless en scan functie.

Prima, nu voor het eerst eens wat foto's afdrukken maar het resultaat is best gaar. Vooral de randen zijn erg lelijk met strepen en stukjes waar inkt niet lijkt te pakken.

Het is Canon Photo Pro papier, dus dat lijkt me geen probleem te moeten zijn toch?

Iemand ideeen? De printer is een maand of twee oud en dit is de eerste keer dat we foto's printen.
Uitlijnen etc is destijds na de aanschaf allemaal gedaan. Ga ik zo nog maar een keer doen, maar dat had de oude niet nodig...

Zou het aan de printer kunnen liggen?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je vertelt niets over de instellingen op het moment dat je foto's gaat printen?
Stel je de printer wel in daarop? En geef je aan dat je foto-papier gebruikt?

In het stuurprogramma van mijn Canon kun je een soort wizard starten: dan wordt er gevraagd welk papier je gebruikt en wat je wil afdrukken en in welke kwaliteit: vervolgens zorgt die wizard dan voor de optimale settings.

Het kan zijn dat standaard de printer in een soort van eco-mode print waarbij kwaliteit ondergeschikt is aan inktbesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Iva_Bigone schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:16:
Je vertelt niets over de instellingen op het moment dat je foto's gaat printen?
Stel je de printer wel in daarop? En geef je aan dat je foto-papier gebruikt?

In het stuurprogramma van mijn Canon kun je een soort wizard starten: dan wordt er gevraagd welk papier je gebruikt en wat je wil afdrukken en in welke kwaliteit: vervolgens zorgt die wizard dan voor de optimale settings.

Het kan zijn dat standaard de printer in een soort van eco-mode print waarbij kwaliteit ondergeschikt is aan inktbesparing.
Uiteraard heb ik getest met zowel windows printing als het canon bijgeleverde programma waar ik de juiste papiervorm kies en juiste instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik ben er denk ik uit.
Destijds heb ik Canon photo pro gekocht. Dit was 5 jaar geleden het beste canon papier dat er was, nu heet dat in de tool iets met premium.

Blijkbaar is de printer niet meer geschikt om op photo pro papier te printen, want met de premium instelling krijg je dus raar resultaat! Toevallig ook nog een nieuw pakje Photo paper plus glossy II liggen die wel in de tool terugkomt. Deze werkt perfect!

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 18-02-2012 00:07 ]