Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:48
Ik kom een nogal een vreemd verschijnsel tegen sinds de 2 weken dat ik bij vodafone mijn abonnement afneem. De vodafone app en de dat gebruik app van android spreken elkaar namelijk nogal tegen.

De vodafone app zeg dat ik al meer dan 500MB heb gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2n8tvds.png

Terwijl de standaard app van android zegt dat ik ongeveer 250MB heb gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/zjwld3.png

Welke heeft nou gelijk en kan ik er wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de bel+sms+web staat het volgende in de uitgebreide tariefinformatie bij web:

Bij dit abonnement is de verbindingssnelheid maximaal 3,6 Mbps downlink en 384 Kbps uplink. Dataverbruik wordt naar boven afgerond per 10 KB. Er staat geen tijdsperiode bij, maar dit zal wel per sessie zijn waardoor je door deze afronding heel vaak wordt bestolen van je KB´s.. (1kb gebruik, 9 gestolen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
Bij je eerste contractmaand wordt het tegoed verrekend met de dag het ingaan van je contract. Volgens mij op deze manier:

((<ingangsdag contract>/<aantal dagen in maand>) * <datalimiet abonnement>).

En elke 1e dag van de maand krijg je gewoon weer zoveel MB's om te verbruiken.

Die van mij klopt ongeveer. De 'My Vodafone' app geeft 898,81 MB (125,19 MB verbruikt) aan, terwijl Android's datagebruik app 119 MB aangeeft over de periode 1 feb tot nu.

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 18-02-2012 01:14 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Het zou goed zijn als er een gevalideerde meetmethode voor dataverbruik komt, zodat consumenten met zekerheid hun datagebruik kunnen meten. Dan ligt vervolgens de bal bij de provider om te verantwoorden waarom het gefactureerde verbruik zoveel hoger is als het daadwerkelijke gebruik. Dat er door afrondingsverschillen tot een procent of 10 (Bij weinig gebruik) verschil kan voorkomen kan ik billijken, maar veel meer moet en mag dat imho niet zijn.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon