Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Startprobleem ASUS P5K SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een P5K SE met een Zalman ZM500-HP voeding in een Cooler Master behuizing. Als ik de startknop indruk gebeurt het regelmatig dat het zaakje niet wil starten:
Power led gaat aan.
Data led gaat niet aan.
Er begint een fan hard te loeien.

als ik dan de startknop lang ingedrukt houd, gaat hij uit, en kan ik het opnieuw proberen. Soms zijn er wel 5 of meer pogingen nodig.

Wat heb ik gedaan om het op te lossen:

hele PC vanbinnen goed schoongemaakt met perslucht en stofzuiger
ook de voeding geopend en vanbinnen goed schoongemaakt
Schakelaar doorgemeten, was redelijk
Andere schakelaar aangesloten, helpt niet
Connectors op moederbord losgenomen en wat heen en weer geschoven bij montage

Het heeft allemaal niks geholpen.

Wie weet raad?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Via de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kan je op een systematische manier onderdelen uitsluiten. Wat je omschrijft kan een voeding zijn die er wat moeite mee heeft (of begint te krijgen). Maar het kan ook zijn dat je moederboard wat kuren aan het vertonen is. Zelf een CMOS batterij die leeg is kan dit soort gekke problemen veroorzaken. Het is de kunst om onderdelen uit te sluiten die het niet veroorzaken, dan blijft er vanzelf iets over wat het wel veroorzaakt.

Desktop | Server | Laptop

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Kijk eens op je moederbord, videokaart en in je voeding of er condensatoren bol/scheef staan of lekken. Dat is vaker de rede dat je te weinig stroom krijgt bij 't booten. Nieuwe op solderen en 't werkt weer.