Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen draadloze verbindingen meer

Pagina: 1
Acties:
  • 2.117 views

• Matttthijs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 13:21
Gisteren is er hier in huis glasvezel aangesloten en bijna alles werkt goed. Het enige wat niet werkt is draadloos contact maken met mijn laptop. Mijn laptop vindt het signaal wel maar kan er geen verbinding mee maken. Alleen via een kabel lukt dit wel.
Bellen met KPN heeft niks opgeleverd omdat ze daar ook niet wisten wat het probleem was. Reset hier en vanuit KPN heeft niks opgeleverd. Er is een melding van gemaakt en als het zo bleef moest ik nog maar eens bellen. Weet iemand wat ik zou kunnen proberen?

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:31
Probleem heeft weinig met KPN te maken meer met de Wifi functionaliteit in je router.
Kan je inloggen in je router als je met de kabel verbonden bent ?!

IP is meestal: 192.168.1.1 / 192.168.1.254
Zoek naar de instelling wifi en kijk eens wat daar staat.. pas de beveiliging eventueel aan, verander de naam van je wifi netwerk etc.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

experia dozen meestal http://192.168.2.254 toch ?

Iperf

• Matttthijs
Ja klopt. Kan nu inderdaad inloggen. Ik heb nu de naam aangepast maar dat heeft nog geen succes. Welke instellingen zou ik moeten kijken of moet ik eventueel aanpassen? Ik bij netwerk de keuze uit. WAN, WLAN en LAN.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:36
Wat krijg je precies wel,

wel netwerk geen internet?
of ook geen netwerk

Experiabox resetten naar std instellingen
pc aan kabel hangen en als je atheros netwerkkaart hebt ff naar atheros.cz surfen en je drivers updaten
indien ander merk die updaten. en verbinden maar

[ Voor 56% gewijzigd door SmoothTweaker op 17-02-2012 19:16 ]

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11 21:17

kevin33

Welkom in Utopia.

Is je netwerk zichtbaar?
Welk OS draai je?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

WLAN
Wireless local area network

een wpa key instellen is ook wel een pre natuurlijk

Iperf

• Matttthijs
Windows 7 zit op de laptop. Het netwerk is zichtbaar en kan ook (soms) verbinding mee worden gemaakt. Als er een verbinding gemaakt kan worden dan is dat een beperkte verbinding. Maar dan nog steeds heb ik geen internet. WPA is ook ingesteld.

Weet niet of het helpt maar dit zijn wat meldingen die ik erbij zie staan:

If the WPA Encryption Algorithm is set to TKIP or WEP, STAs in IEEE 802.11n mode will not be able to associate to the gateway.

To prevent unknown PCs from connecting to the RG via Wifi, please select the mode 'Enable MAC ACL', and in the mean time fill in the legible PCs' MAC addresses in the access list.

If AP allows associations from the IEEE 802.11n mode STAs, please make sure SSID security is configured without TKIP or WEP Encryption Algorithm mode.

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Matttthijs schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:20:
Windows 7 zit op de laptop. Het netwerk is zichtbaar en kan ook (soms) verbinding mee worden gemaakt. Als er een verbinding gemaakt kan worden dan is dat een beperkte verbinding. Maar dan nog steeds heb ik geen internet. WPA is ook ingesteld.

Weet niet of het helpt maar dit zijn wat meldingen die ik erbij zie staan:

If the WPA Encryption Algorithm is set to TKIP or WEP, STAs in IEEE 802.11n mode will not be able to associate to the gateway.

To prevent unknown PCs from connecting to the RG via Wifi, please select the mode 'Enable MAC ACL', and in the mean time fill in the legible PCs' MAC addresses in the access list.

If AP allows associations from the IEEE 802.11n mode STAs, please make sure SSID security is configured without TKIP or WEP Encryption Algorithm mode.
Zet de beveiliging eens op AES.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Matttthijs
Dan verandert er niks. Krijg nog steeds een melding van beperkte verbinding.

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Matttthijs schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:38:
Dan verandert er niks. Krijg nog steeds een melding van beperkte verbinding.
Zo uit het hoofd, netwerkcentrum -> naast verbindingen klikken op je netwerknaam -> vervolgens op eigenschappen van draadloos netwerk -> beveiliging.

Zou je daar een screenshot van willen maken?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Beperkte netwerkverbindeh eh

Dat kan een fout password betekenen (wpa key)
Maar soms moet je ook gewoon even
ipconfig /release
en
ipconfig /renew
doen

wanneer het zaakje is verbonden (zelfs bedraad, ja ervaring met experia doos)

Iperf

• Matttthijs
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2qkp8bq.png

Dat is het screenshot. Weet niet of je de geavanceerde instelling ook nog wilde zien.

Ipconfig/release moet je dat doen bij de experia box of op de laptop?

[ Voor 20% gewijzigd door Matttthijs op 18-02-2012 14:22 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

laptop

en het is "
Ipconfig[spatie]/release -> Ipconfig /release

Iperf

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Experia boxen zijn toch WPA - TKIP?

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 20:36
Drivers als eens geupdate van je netwerkkaart zoals ik zei?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kevin33 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:41:
Experia boxen zijn toch WPA - TKIP?
lijkt me lastig als je >54 mbit wil gaan

er zijn er meerdere btw

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 18-02-2012 21:07 ]

Iperf

• Matttthijs
Drivers moet ik nog updaten. Morgenmiddag ga ik het proberen. Helaas eerder geen tijd.
Stomme vraag nog... Waar vul ik dat ipconfig in? :P

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11 18:30
Matttthijs schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 22:13:
Drivers moet ik nog updaten. Morgenmiddag ga ik het proberen. Helaas eerder geen tijd.
Stomme vraag nog... Waar vul ik dat ipconfig in? :P
Ga naar Uitvoeren (Win Toets+R) (Bureau Accessoires ->Opdrachtprompt)

Voer cmd in.

Daarna kan je ipconfig invoeren.

Of

Bureau Accessoires ->Opdrachtprompt

Daarna kan je ipconfig invoeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Sharky_NL op 18-02-2012 22:16 ]

• Matttthijs
Ik heb nu de drivers van mijn netwerkkaart geupdate. Ook heb ik Ipconfig /release en ipconfig / renew. Beide hebben tot nu toe helaas nog geen positief effect....

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En je tikt je wpa key in en niet het passwoord wat je gebruikt om in te loggen op je router toch ?

Iperf

• Matttthijs
Om een verbinding te maken met de router bedoel je? Dus om op internet te komen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

om verbinding te maken met je wlan

Iperf

• Matttthijs
Dan gebruik ik de wpa key.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

windows service pack upto date ?

of gebruikje je een illegale kopie ? wpa vereist imho minimaal sp1 of 2 of patchen en deze is geeneens voor wpa2

Iperf

• Matttthijs
Ik zal eens kijken of mijn windows service pack up to date is. Maar de link die je geeft is voor windows xp en ik heb er windows 7 opstaan dus die werkt niet.

• NoNoAD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-12-2023
Toevallig hele buurt op glasvezel aangesloten? kijk dan is met dit programma ssid of je op de zelfde poort werkt al de buren. Zo ja dan meteen een van de minst gebruikte poort gebruiken die je kan zien. succes

skullcrusher

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sorry 7 .. die moet out of teh box wel werken ja

Iperf

• Matttthijs
NoNoAD schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:10:
Toevallig hele buurt op glasvezel aangesloten? kijk dan is met dit programma ssid of je op de zelfde poort werkt al de buren. Zo ja dan meteen een van de minst gebruikte poort gebruiken die je kan zien. succes
Ssid gebruik ik wel vaker inderdaad om te kijken wat de minst gebruikte poort is. Hij stond tot nu toe ingesteld op automatisch kiezen van poort. Maak nu gebruik van de minste gebruikte poort maar zie nog geen enkele verandering. Nog steeds beperkte verbinding oftewel geen internet.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en je dhcp op je router staat aan toch ?

Iperf

• Matttthijs
Ja die staat aan.

• Matttthijs
Ik ben toch maar van plan het op een andere manier te gaan doen. Ik wil namelijk een switch gaan gebruiken en op die manier het internet op mijn laptop en tv te krijgen. Iemand nog tips waar ik dan op moet letten.

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Kijk er vast overheen, maar welk type experiabox heb je?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik ben ook wel beniewd waar er nou niet lukt. daar wil ik wel eens een keer een teamviewer sessie aan verspillen

Iperf

• Matttthijs
kevin33 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:43:
Kijk er vast overheen, maar welk type experiabox heb je?
Het is in ieder geval een witte kpn experia box. Zelf kan ik niet zo snel het verschil er tussen zien maar volgens de site van kpn zijn er 2 versies. De ZTE en Arcadyan.

Teamviewer sessie? Staat mij vaag iets bij van op afstand meekijken op een laptop?

• Matttthijs
Nog even een update. Ben er nu wel achter dat het aan mijn laptop moet liggen. Met andere apparaten kan ik zonder problemen contact maken met de experia box.

• lier
  • Laatst online: 20:35

lier

MikroTik nerd

Welke WLAN kaart zit in je laptop en welke driver heb je nu geïnstalleerd staan?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Matttthijs
lier schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:00:
Welke WLAN kaart zit in je laptop en welke driver heb je nu geïnstalleerd staan?
Neem aan dat je dit bedoelt:

Netwerkkaart : Atheros Communications AR9285 Wireless Network Adapter (PCIe) Versie: 9.2.1.470
Netwerkkaart : Marvell Semiconductor (Was: Galileo Technology Yukon 88E8059 PCIe Gigabit Ethernet Controller Versie 11.45.3.3

Heb onlangs DriverMax gebruikt om de nieuwste versies erop te zetten.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
KPN experia boxen hebben nog wel eens ruzie met de Atheros draadloze netwerkkaarten. Kijk maar eens op de coombinatie KPN en Atheros in Google. Het zou kunnen helpen om het kanaal van het draadloos netwerk op iets boven de 10 te zetten (vraag me niet waarom), de drivers te updaten (maar dat had je al gedaan) en de N functionaliteit uit te schakelen.

http://forum.kpn.com/t5/K...lokaal-internet/td-p/4443

[ Voor 16% gewijzigd door Jouke74 op 22-02-2012 16:12 ]

"That was left handed..." - JJH

• Matttthijs
Ik vond inderdaad meer mensen met hetzelfde probleem. Helaas werkt het bij mij nu nog steeds niet... Kanaal is nu boven de 10. N functionaliteit is ook uitgezet. Drivers zijn naar mijn idee ook up to date. Ik heb dit gedaan via wat handige programma's hiervoor. Via de site van Atheros zelf kwam ik er niet uit. Hoe kan ik nu op een simpele manier controleren dat ik echt de nieuwste versie heb? Kan ik die oplossing ook uitsluiten.

• Nimrodx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 20:07
Ik had ook problemen met mijn Windows 10 laptop en de Hololens 8) die beide geen verbinding konden maken met mijn ExperiaBox wifi. Na wat zoeken op het internet hem ik de channel die fixed stond op 13 op auto gezet en toen verwerkte het weer 8)7

Engage

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bedankt, maar niet echt nodig om hiervoor een topic van 5 jaar oud omhoog te schoppen ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.