Ik heb twee verschillende worksheets. In het ene worksheet heb ik adresgegevens over kantoren met de daarbij behorende prijs. In het andere worksheet heb ik adresgegevens over kantoren (niet per se dezelfde kantoren en ook minder aantal kantoren) en de bijbehorende energielabels. Nu wil ik deze energielabels graag toevoegen aan het eerste worksheet met uitgebreide gegevens van meer dan 25000 kantoren. Ik wil de energielabels natuurlijk aan het juiste kantoor koppelen. Dit kan ik volgens mij doen door postcode, huisnummer en toevoeging te matchen en vervolgens het bijbehorende energielabel in een kolom op te nemen als resultaat. Hoe doe ik dit?
Het komt er dus op neer dat ik 3 kolommen uit het ene worksheet exact wil matchen met 3 kolommen uit een ander worksheet. Indien de gegevens in uit die 3 kolommen gelijk zijn in beide worksheets, moet uit dezelfde rij het energielabel gehaald worden en in een nieuwe kolom in het andere worksheet geplaatst worden.
Hoe kan ik dit doen? Ik heb zelf al zitten prutsen met de INDEX(...,MATCH()) functie, maar dan kan je slechts 1 kolom vergelijken met een andere. Dat schiet niet op.
Het komt er dus op neer dat ik 3 kolommen uit het ene worksheet exact wil matchen met 3 kolommen uit een ander worksheet. Indien de gegevens in uit die 3 kolommen gelijk zijn in beide worksheets, moet uit dezelfde rij het energielabel gehaald worden en in een nieuwe kolom in het andere worksheet geplaatst worden.
Hoe kan ik dit doen? Ik heb zelf al zitten prutsen met de INDEX(...,MATCH()) functie, maar dan kan je slechts 1 kolom vergelijken met een andere. Dat schiet niet op.