Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BSOD's / Blue screens... wat is er kapot???

Pagina: 1
Acties:

• Kappie85
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-03 08:40
Hallo allen,

Ben bang dat mijn Packard Snell uit 2007 (Imedia 9520) is gesneuveld. Ik kreeg de pc steeds moeilijker opgestart. De laatste dagen startte die na een paar keer proberen wel door, en popte er naar verloop van tijd toch weer een BSOD op. Nu krijg ik 'm niet meer aan de praat.. Ook niet in veilige modus.

Ik zit uiteraard al te kijken naar een nieuwe pc, maar als de blue screens worden veroorzaakt door een bepaald, goedkoop onderdeel (geheugen?) dan vervang ik dat graag zodat ik de pc nog een tijdje kan gebruiken.

Hieronder de screens, met een vraag voor de kenners: wat is er kapot?

Alvast bedankt

http://imageshack.us/photo/my-images/689/20120217123837.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/526/20120217123513.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/408/20120217122318.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/546/20120217120835.jpg/
PS ik heb ook nog meldingen met BAD POOL HEADER en CALLER gezien

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Wat ik zo zie:
50 = PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
7e = SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED, (0xC0000005: STATUS_ACCESS_VIOLATION indicates a memory access violation occurred)
D1 = DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Kan volgens mij allemaal veroorzaakt worden door geheugen of een slechte driver, maar het geheugen zou bij mij het hoogste op de lijst staan als verdachte. Kwestie van testen met Memtest, uurtje of 8 laten lopen. Dan heb je een aardig beeld of je geheugen nog goed is.

Als dat het niet is zaken proberen uit te sluiten. Even een live cd branden om te zien of hij het wel doet als je een linux distro draait. Als je dan ook problemen hebt is het aannemelijk dat het in je hardware zit. Dan is het zaak om geheugen, HDD, voeding et cetera uit te gaan sluiten. De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter biedt prima houvast om zaken uit te gaan sluiten.

Desktop | Server | Laptop

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Langzaam aan steeds moeilijker opstarten duid vaak op een slechter wordende voeding. Maar 't kunnen ook slechte condensatoren op 't moederbord zijn. neem iig de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door.

• Kappie85
Ok bedankt.. Blijft erg moeilijk voor een leek. Gisteren is opstarten nog 1 keer gelukt, toen gaf de pc aan dat er geen ati drivers waren geinstalleerd. Ik ga maar naar een nieuwe uitkijken! Werd ook wel tijd.

• Kappie85
Ok heb de meest stoffige geheugenstrip er uit gehaald, het ventilatorblok boven de dual core er af geschroefd en eens goed de stofzuiger er doorheen gehaald. De geheugeningang op het mobo goed gestofzuigd, en de meest stoffige er dus ook uitgelaten. De andere 1gb strip laten zitten, en de frisse PC weer opgestart...

HIJ LEEFT WEER!

Tenminste, voor nu weer even. Ik haalde er overigens 2x per jaar een stofzuiger doorheen, maar heb hiervan geleerd dat ik daarbij gerust dat blok er af kan schroeven en de strips even uit kan nemen.

Thanks, slotje:)

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nee, niet "thanks, slotje": kijk voor de zekerheid even met Memtest na of je geheugen brak is. Over een half jaar sta je weer met het zelfde probleem voor de deur en weet je nog niet wat er aan de hand is.

Get Airflow, save the world.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Kappie85 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:28:
het ventilatorblok boven de dual core er af geschroefd
De cpu cooler? Dan heb je er toch wel even wat verse koelpasta tussen gesmeerd hoop ik he?

Desktop | Server | Laptop

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11 20:11
Sowieso gaat een stofzuiger en elektronica niet goed samen volgens mij? Kan je veel beter met een busje lucht/compressor schoonblazen..
Pagina: 1