Toon posts:

hd printplaat vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik het hier een schijf liggen wd3200bevt-00zcto welke defect is. Ik kan met acronis na een aantal foutmeldingen de mappenstructuur inzien, echter data eraf halen lukt niet. Ik heb het idee dat de fat wel wordt gelezen maar de koppen vaststaan oid. Ik heb precies hetzelfde type besteld echter tussen de schijven zit een leeftijd van 5 jaar. De schijf met het nieuwe printplaatje heeft een aantal contactpunten die dichter op de rand staan waardoor deze net niet sluit. Kan dit kwaad met sluiting of kan ik een stukje foam ertussen stoppen zodat deze geen contact maakt met het metaal?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 16:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je de mappenstructuur in kan zien, dan is het hoogstwaarschijnlijk niet een probleem met de printplaat. Deze vervang je alleen wanneer de schijf helemaal dood (dus niet meer wordt herkend in je bios) is. Sowieso is het hele idee van de printplaat omwisselen dat je dit doet met een schijf die qua leeftijd zo dicht mogelijk op je bestaande schijf zit. Sowieso een zelfde revisie. Dit om incompatibiliteitsproblemen te voorkomen.
Probeer anders met GetDataBack eens te kijken of je nog iets van de schijf kan lezen.
De mappenstructuur staat ook gewoon op je platters. Als je koppen dus niet zouden bewegen, dan zoou je de mappenstructuur dus ook niet kunnen lezen.
Je kan de andere print proberen, maar ik geef je een grote kans dat dat deze niet gaat werken en dat deze mogelijk zelfs de print en/of de schijf helemaal kapot zal maken. De kans op sluiting is groot, en de kans is ook groot dat de pinout niet het zelfde is. Zo kan je zometeen zomaar +12v voor de motor op een data bus aansluiten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Kun je de SMART uitlezen alvorens je met I/O begint? Zo ja, dan kom je mogelijk meer te weten over de oorzaak van je probleem. Als het enkel om bad sectors gaat heb ik nog wat tips voor je. Kabelfouten kun je ook snel genoeg identificeren (UDMA_CRC_ERROR_COUNT).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb zojuist getest met hdd regenerator maar na een minuut houdt het op met de melding "break sector" en stopt het programma ook. Heb ook met Acronis geprobeerd maar geen resultaat. Ik kan wel de mappen lezen maar daadwerkelijk restoren gaat fout. Grappige is dat diag software van seagate wel de schijf ziet en aangeeft met leverancier te contacten terwijl WD niet eens de schijf ziet, maar ik denk dat er nog weinig aan te doen is.

iemand nog een idee?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ja, zoals hier boven aan wordt gegeven kijken of je de SMART uit kan lezen en de output hier kan plaatsen ;) Antwoorden krijgen en er niks mee doen hebben we niks aan ;)

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

heb de schijf in een docking geplaatst. Na een tijdje wachten komen de volgende meldingen naar boven:

(c5) Current Pending Sector -> warning
(c7) Ultra DMA CRC Error Count -> warning

de rest staat op ok
Pagina: 1