Tele2 Digitale TV Draadloos Bridgen?

Pagina: 1
Acties:

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-02 10:25
Wij hebben thuis net het alles in 1 pakket van Tele2 ontvangen. Heel leuk en aardig, Internet werkt al, maar nu de TV nog.

Er moet nu van de ene kant van het huis een UTP kabel naar de andere omdat er vanuit het modem een TV-signaal naar de digitale decoder moet. Een kabel leggen is door formaat en samenstelling van het huis echt geen optie. Powerlan ook niet omdat de stroomgroepen te ver uit elkaar liggen.

Nu zit ik dus met het idee van een draadloze bridge. Modem -> zender -> draadloos signaal -> ontvanger -> Decoder.

Alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dit moet bewerkstelligen. Ik ben en netwerk-n00b en heb gezocht binnen dit forum en op google. Daar vind ik allerlei wireless ethernet bridge dingen maar ik hem geen flauw idee of dat ook voor dit doeleinde te gebruiken is. Heb binnen dit forum iets gelezen van 2 routers aan elkaar koppelen en die als bridge laten functioneren, maar dat is het geloof ik niet helemaal? En ik las iets over access points, maar dat is volgens mij voor normale wifi ofzo?

Wat zou de simpelste en goedkoopste oplossing voor dit probleem zijn?

Joejoe!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Je goedkoopste en snelste oplossing is om met een setje powerline adapters te gaan werken.
In prikken en gaan...

Deze advertentieplaats is te huur!

• DonMetal
DonMetal schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:18:
Een kabel leggen is door formaat en samenstelling van het huis echt geen optie. Powerlan ook niet omdat de stroomgroepen te ver uit elkaar liggen.
Dat gaan helaas niet, er zitten van de ene tot de andere kant van het huis 2 andere stroomgroepen tussen.

Joejoe!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Ik vraag mij heel sterk af of je dat draadloos kan doen. UTP kabel onder de vloer door ook geen optie?

Desktop | Server | Laptop

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

DonMetal schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:25:
[...]

Dat gaan helaas niet, er zitten van de ene tot de andere kant van het huis 2 andere stroomgroepen tussen.
En in zoon situatie heb ik een 60mbit verbinding over mn powerline adapters... duss....
Probeer het eens zou ik zeggen...

Deze advertentieplaats is te huur!

• DonMetal
Rupie schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:30:
Ik vraag mij heel sterk af of je dat draadloos kan doen. UTP kabel onder de vloer door ook geen optie?
Nee is geen optie.. modem staat 1 verdieping en 3 dragende muren verderop. Dan moet je door 4 ruimten heen. Niet bepaald gemakkelijk, en als het al lukt is het een teringkarwei waar je 2 dagen mee bezig bent.
RammY schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:36:
[...]

En in zoon situatie heb ik een 60mbit verbinding over mn powerline adapters... duss....
Probeer het eens zou ik zeggen...
Je bedoelt dat de adapters op aparte stroomgroepen zitten maar toch werken?

[ Voor 27% gewijzigd door DonMetal op 17-02-2012 17:56 ]

Joejoe!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Brazza

Byte me!

Welke modem heb je? Die Davolink DV2020's zijn nodig om Digitale TV te kijken. Of in ieder geval het interactieve gedeelte. Ik probeer ook al om een oplossing te vinden.

Maar ik heb maar een gewoon abbonementje van 35 euro. Hoorde dat er nu wel nieuwe decoders zijn die op meerdere TV's kunnen worden aangesloten. In ieder geval kijk es op het onofficiële forum.

http://tele2.gebruikers.eu

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:14
DonMetal schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:25:
[...]

Moet je gewoon goede powerline adapters halen ;) Wij hadden eerst ook T2, en daar zijn we gewoon door een stroomgroep heengegaan met een 200Mbps powerline adapter (80Mbps was wel te zwak). Bij jou zitten er dan nog wel twee verdiepingen tussen, maar ik meen dat ze tegenwoordig ook 500Mbps adapters verkopen. Ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis!

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:06
DonMetal schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:55:
Je bedoelt dat de adapters op aparte stroomgroepen zitten maar toch werken?
Dat mag geen enkel probleem zijn. Ik heb die dingen eens gebruikt in een gebouw met meerdere meterkasten, beide adapters achter een andere kast en dus andere groep aangesloten. Dat werkte als een zonnetje. :)

Zo lang je maar op dezelfde fase zit... Da's natuurlijk geen zekerheid.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:23
Rupie schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:30:
tele 2 tv stream is maximaal 700 kb, dus dat kan zeker wel draadloos.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Heb het hier via powerline gedaan .. werkt perfect.. nergens geen problemen mee.. is denk ik ook de goedkoopste oplossing

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:08
Powerline adapters werken volgens mij ook tussen groepen onderling, het kan alleen de meter niet voorbij.
Pagina: 1