peltiers

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 20:57
hallo

ik heb nu een copermine 600E@852
met een alpha pep66
iwill II slocket converter naar slot 1
matrox g400 max
als ik hoger probeer > 142
dan draait alles nog redelijk stabiel
alleen kan ik geen 3dmark2000 afspelen
tijdens de 2de test dan gaat die automatisch terug naar windows
is dit een hitte probleem

ik ben van plan om daar een peltier onder te zetten
maar hoeveel watt kan ik het beste kopen
hoe kan ik condensatie tegen gaan
en is 1 300 watt voeding genoeg
ik heb geen zin om er een 2de voeding bij te bouwen
hoop dat iemand mij kan helpen

ken
draait nu op 1.8 volt

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Mail even naar newt@dds.nl (mede eigenaar OC-Shop.nl). Hij weet waar hij mee bezig is.

Verwijderd

Hoe snel draait de AGP bus ?? Wellicht trekt die het niet meer

• ken
ik heb een asus p3v4x mb
en de agp draaid op 1/2 = ongeveer op 75
en dat haalt mijn matrox g400 max makkelijk

Verwijderd

Met een PEP66 zou ik een peltier van 52watt adviseren, daar hogere wattages de fan+heatsink niet meer trekken.
Condensatie is makkelijk tegen te gaan middels het gebruiken van een gasket. Dat wil zeggen een neopreen omhulsel om de peltier + coldplate. De coldplate is het belangrijkste daar heb je de meeste kans op condensatie.
Met een enkele 52watt peltier kan je met een voeding van 300watt aan, mist deze op de +12V tot 8A kan levereren.
Voor de rest geen probleem.
Hou er wel rekening mee dat de gehele heatsink ongeveer 6-7mm naar de dimm-sloten toekomt (de hoogte van peltier + coldplate)
Heb je nog vragen, mail me gerust!

Greetinz

Newt

• ken
oc shop

kunnen jullie al complete peltier setjes
leveren voor mijn alpha pep66???

zo niet, waar zijn die in Nederland te krijgen (compleet met coldplate en gasket)
wat zijn de prijzen???
zijn de Tom Leufkens Peltier Elements goed
alleen zijn dat van 50 watt

ik wil er graag een hebben

nog een vraag voor oc shop
heeft het nog zin om er een delta fan op te
zetten
zit nu een ys fan op (een sticker van ys en aan de andere kant en van globel win)
wat voor fan is het dan?? globel of ys
zijn die delta fan ook stiller of maakt het geen verschil

Verwijderd

De complete peltier sets, gaan wij zeker leveren. In jouw geval zou het dan gaan om een 52watt element. Leufkens setjes zijn absoluut niet slecht, maar de gasket kan beter. Wij werken met neopreen.
Je hebt de YS-tech fan met een CFM van 26. Global win maakt geen fans, Delta wel. Delta's zijn niet stiller maar zeker wel een betere performer. Zal ik zeker overwegem als je ook aan de peltier koeling gaat.

Greetinz

Newt

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Newt, heb je enig idee op wat voor termijn je deze kan gaan leveren, wil voorlopig ook aan de peltier (overweeg waterkoeling), maar dan moet het niet te lang duren, wil best wel eea bij OC-Shop aan gaan schaffen, als dit maar niet nog weken of maanden gaat duren.

btw. enig idee of de voeding van de Supermicro sc760 behuizing deze peltier aan kan.

R2

• ken
hallo

oc shop

ik wil graag de delta fan hebben en een compleet peltier setje, wanneer kunnen jullie die leveren??

hoop dat ik er snel kan krijgen
ik weet dat jullie het druk hebben

gr ken

Verwijderd

De peltier 52watt en 72watt moeten rond de 22 mei binnenkomen.
De 300watt powersupply van Supermicro kan in principe 2 52watt peltiers aan (heb ikzelf namelijk zo draaien). Heb wel het idee dat ik dicht bij de grens zit. Ik adviseer dan ook bij meer dan 1 TEC een tweede voeding te nemen.

Greetinz

Newt

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

betekent dit dat ik met de supermicro voeding dan ook 1x72 watt peltier kan aansturen, dit als ik aan waterkoeling wil gaan beginnen, als dit namelijk zo is dan heb ik er twee nodig, moet ik deze ook pre-orderen, en wat moeten deze gaan kosten, de 52 en 72 watt uitvoering.

btw. lever je de 72watt peltier ook met zo'n gasket voor de waterjacket zoals op de foto's van leufkens.

• ken
ja dat wil ik ook weten
levert jullie complete peltiers sets of alleen de peltier element
en weet je misschien ook of mijn 300 watt voeding voldoende is (de voeding die standaard bij de aopen hx 08 bigtower zit)voor een 52 en hoger peltier
alvast bedankt

Verwijderd

De supermicro powersupply trekt op de +12V zo'n 12A weg dus een 72watt moet geen probleem zijn. Zowel de 52wat als de 72watt kunnen zo geleverd worden met een gasket. Leukens gebruikt een soort-schuimrubber, ben ik niet zo voorstander van. Wij hanteren neopreen. De kosten zullen voor een 52watt 94,- en voor de 72watt 104,- zijn.

Greetinz

Newt

• ken
zit er dan ook een coldplate bij

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:09
Ken, waar je volgens mij wel rekening mee moet houden dat als je de YS fan vervangt voor een Delta fan, je deze volgens mij niet meer op je mobo kunt prikken alleen rechtstreeks op je voeding. Deze fan trekt namelijk behoorlijk wat power en dat levert je mobo voor deze fan niet. Als je dus wilt monitoren in bijv. Mobo. Monitor dan heb je niets aan deze fan (of je moet 'm aansluiten op een DigitalDoc). Bij eventuele uitval van de fan kun je in ieder geval horen/zien dat de fan daadwerkelijk is uitgevallen en evt. de daarop volgende ellende voorkomen ;)
Het is maar dat je het ff weet ;) ;) ;)

Greetz!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

niet helemaal waar A3-D. Ik heb namelijk wel degelijk een 3 wire delta kunnen krijgen. Je krijgt hem dan met twee connectoren; een fan-connector met alleen RPM meting wire en de 12volts voeding'plug' (kan even niet op de naam komen). Je kan de RPM dus wel monitoren!

Greetinz

Newt

Verwijderd

Ook niet helemaal waar oc-shop. Ik heb alleen fans met 2 stekkertjes en draadjes dus en ik kan de alle 4 lekkur monitoren.
Wel strange want toen ik nog niet alle
fan aansluitingen op mijn mobo had aangesloten kon ik ze niet zien!!!!
Nu ze allemaal vol zitten dus wel.

Mzl sjeiko

Verwijderd

Weet je zeker dat er maar 2 draadjes uit je fan komen?. Deze zijn in principe alleen voor de voeding, de RPM meting gebeurt via de derde draad. Bij mij weten zijn de fan-connectoren op je mobo, 3 pinnig.

Greetinz

Newt

• Morgoth
  • Laatst online: 07-09 17:38
jah, oc-shop is right, wil je dus je rpm meten enzo moet je een 3dradig snoertie hebben. 2 voor stroom en 1 voor monitoring.

• A3-D
morgoth: Snoertie? Dordt zeker??? ;) ;) ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• A3-D
OC-Shop: Da's mooi dan. Is over nagedacht! Dus twee stekkertjes? Cool, dan toch RPM monitoring, dacht dat het niet mogelijk was en er maar 1 3pins aansluiting aanzat en deze niet direkt op het mobo te prikken was. Sorry....

Pagina: 1