Linux en ATI, niet aan beginnen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 12:08
Na een tijdje uitsluitend Windows gedraaid te hebben, dacht ik weer eens een Linux/Windows dualboot systeem te maken. Deze keer heb ik gekozen voor Linux Mint 12. Installatie op zich geen probleem, het draait allemaal prima, totdat ik mijn desktop wilde gaan instellen zoals ik het graag hebben wil.
Dan blijkt de combinatie Linux - ATI (Radeon 6790 in mijn geval) op zijn zachtst gezegd een hoogst ongelukkige.

Wat wil ik dan?
Redelijk simpel (dacht ik): Ik heb twee monitoren en ik wil dus (zoals in Windows) een desktop die ook beide monitoren gebruikt. In windows de optie "Extend the desktop onto the second monitor" (of zoiets). Waarbij ik windowtjes gewoon van de linker naar de rechter monitor kan slepen.
Omdat de monitoren verschillende resoluties hebben, wil ik er niet 1 grote (3600x1080 ofzo) desktop van maken.

Wat heb ik geprobeerd/gedaan
Om te beginnen heb ik de KDE versie van Mint geinstalleerd, omdat ik uit vorige ervaringen al wist dat Gnome 3 met de fglrx drivers gewoon niet goed werkt. (de nieuwe KDE bevalt me overigens prima).
De fglrx drivers installeren in Mint is simpel genoeg, dat kan gewoon via het menu.

Nu begint de ellende:
Poging 1: Via de display-manager van de catalyst driver de monitoren ingesteld op hun juiste resolutie, en gekozen voor de dual desktop optie (de tweede optie). Ik heb nu netjes beide monitoren op de juiste resolutie, echter windowtjes slepen van de ene naar de andere monitor werkt niet.

Poging 2: Na wat googlen blijkt de "xinerama" optie degene te zijn die het slepen van windows van monitor 1 naar monitor 2 ondersteunt. Goed, Xinerama aangezet en (weer) een reboot verder kan ik inderdaad windows verslepen. Helaas is de volgorde van mijn monitoren wel omgewisseld opeens (links=rechts en andersom), dus helemaal goed werkt het nog niet.
OK, we moeten xinerama weer uitzetten :?) en dan in de display manager de volgorde van de monitoren goed instellen (stond oorspronkelijk toch al goed 8)7 ). Weer een reboot verder kunnen we dan xinerama weer aanzetten en (jeuj, nog een reboot) nu lijkt het te kloppen.

Echter, nu blijkt dat ik geen "Desktop effects" kan instellen :'( Wat ik ervan begrijp (thanks Google) is dat de xrandr engine daarvoor moet zorgen, maar die werkt niet samen met Xinerama :(

In een volgende stap heb ik Xinerama dan weer maar uitgezet, en toen kreeg ik helemaal geen beeld meer, dus nu maar een re-install van Mint aan het doen.

Mijn vragen nu zijn:
Is xinerama in combinatie met desktop effect (xrandr) inderdaad een no-go?
Kan ik op een of andere manier instellen wat ik wil (dual-screen, desktop effects, geen big-desktop gezien de verschillende resoluties, maar wel slepen van monitor 1 naar monitor 2) met een ATI kaart?
Als dat niet gaat, kan het dan met een NVidia kaart wel?

Ik heb zo'n beetje alle mogelijkheden geprobeerd volgens mij (ben dus ook minstens 20 reboots verder na elke wijziging in Catalyst, begint irritant te worden nu 8) ) maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
Dus elke tip is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:51
Kort antwoord; Nee, dit gaat je niet lukken met in ieder geval de drivers van ati / nvidia zelf. Zelf krijg ik dit ook niet voor elkaar met Nvidia. Dual of triple monitor setups onder Linux zijn gewoon onmogelijk zodra je ook maar iets wil dat niet normaal is. (Dus 1 monitor in portrait, verschillende resoluties, dual videocard).

Het is helaas kennelijk onder dual-screen gebruikers gemeengoed om gelijke monitoren te hebben, of gewoon geen linux te gebruiken.

Kortom; noch Ati, noch Nvidia, noch xinerama, noch wat dan ook gaat dit oplossen op dit moment. Ik hoop dat Wayland wel mooie dualscreen opties heeft, vind het vrij apart dat Linux met proprietary drivers dit gewoon niet kan.

Edit; je hoeft ook niet te rebooten, gewoon in en uitloggen is voldoende (restart x). Een 'sudo service kdm restart' werkt ook in de terminal (als je kde hebt).

Edit; Mijn reden om de proprietary drivers te gebruiken is de ondersteuning voor fancontrol, mijn 250GTS maakt helaas herrie als een windmolen. Met de standaard driver kan ik ook niet beide videokaarten (triple monitor) gebruiken.

[ Voor 47% gewijzigd door MoiZie op 17-02-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik gebruik een ati kaart op arch linux, samen met kde en xrandr werkt een dualhead setup prima. Ik gebruik echter niet de fglrx drivers maar de open source variant.

Om de monitoren bij het inloggen goed in te stellen voer ik automatisch het volgende commando uit:
xrandr --output VGA-0 --right-of DVI-0

Dit zet mijn tweede monitor (VGA-0) rehcts van mijn hoofdmonitor (DVI-0). Ook is het mogelijk om met de cli van xrandr resoluties en rotaties in te stellen.

xinerama is bij mij wel geïnstalleerd (denk gewoon met X mee), maar ik heb hier verder niets aan ingesteld.

[ Voor 11% gewijzigd door pientertje op 17-02-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Bedankt voor de snelle antwoorden!

Ok, dus met fglrx is het (zoals ik al dacht) sowieso een no-go. Nu is de ene monitor wel aan vervanging toe, dus ik zou wel naar twee monitoren met dezelfde resolutie kunnen gaan. Dan zou een big-desktop setup (3840x1080) dus gewoon moeten werken neem ik aan (ongeacht welke drivers).
Xinerama lijkt me in dat geval nog steeds geen optie, aangezien de desktop effects (xrandr) dan nog steeds niet werken.

@pientertje: Dat klinkt interessant, ik ga eens wat verder zoeken hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
(Met xinerama bedoelde ik het vinkje in de catalyst driver, zodra ik die aanzet verlies ik xrandr support en dus desktop effects).

[ Voor 10% gewijzigd door Sleepie op 17-02-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:00
MoiZie schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:34:
[...]Het is helaas kennelijk onder dual-screen gebruikers gemeengoed om gelijke monitoren te hebben, of gewoon geen linux te gebruiken. [...]
Heb hier anders een 1680x1050 en een 1280x1024 monitor staan die prima werkt ;)
http://dl.dropbox.com/u/2...-02-17%2015%3A39%3A33.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Caelorum schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:44:
[...]

En hoe heb je dat werkend gekregen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sleepie schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:47:
[...] En hoe heb je dat werkend gekregen? ;)
Oh ja sorry ^^

Heb wel fedora draaien dus wellicht dat het wat anders is, maar eigenlijk best 'simpel'. Gewoon onder display settings van Fedora de schermen goed gesleept en de primary op de goede gezet. Heb nu namelijk geen ati drivers, maaar...

Heb hetzelfde resultaat vorige week nog gehad op Ubuntu. Weet niet precies meer hoe maar iets als: wederom display settings goed zetten (primary, lokatie, etc) en dan in de ati control panel 'extended displays' of 'Multi-display desktop' oid aanzetten. Moest wel virtual size handmatig groter zetten omdat je anders tegen zo'n vervelende bug ofzo aanloopt in ubuntu.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 17-02-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Caelorum schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:56:
[...]

Oh ja sorry ^^

Heb wel fedora draaien dus wellicht dat het wat anders is, maar eigenlijk best 'simpel'. Gewoon onder display settings van Fedora de schermen goed gesleept en de primary op de goede gezet. Heb nu namelijk geen ati drivers, maaar...

Heb hetzelfde resultaat vorige week nog gehad op Ubuntu. Weet niet precies meer hoe maar iets als: wederom display settings goed zetten (primary, lokatie, etc) en dan in de ati control panel 'extended displays' of 'Multi-display desktop' oid aanzetten. Moest wel virtual size handmatig groter zetten omdat je anders tegen zo'n vervelende bug ofzo aanloopt in ubuntu.
Ati control panel klinkt alsof je de ATI drivers (fglrx) gebruikt?
Dat werkte bij mijn niet, ik krijg wel de monitoren goed geconfigureerd, maar ik kan dan niet iets van de ene naar de andere monitor slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sleepie schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:03:
[...]
Ati control panel klinkt alsof je de ATI drivers (fglrx) gebruikt?
Dat werkte bij mijn niet, ik krijg wel de monitoren goed geconfigureerd, maar ik kan dan niet iets van de ene naar de andere monitor slepen.
Onder ubuntu gebruik ik die altijd ja, maar op fedora begin ik er niet eens aan.
Ik had iig geen problemen om ubuntu zo in te stellen dat ik schermen tussen de displays heen kon slepen zonder dat unity begon te flippen. Bovenstaaned verhaal is wel het enigste wat ik nog kan herinneren van de stappen die ik moest ondernemen. Wellicht dat iemand met ubuntu of linux mint je verder kan helpen. Geef iig de hoop nog niet op want het kan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:51
Caelorum schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:44:
[...]

Nofi, maar ik zie een zwarte rand rechtsonder. Dus dat betekent dat je display kennelijk groter is dan je monitor en je dus je muis kwijt raakt daar onderin ;) Je merkt het alleen niet zo snel, omdat de vertikale resolutie zo mooi overeenkomt.

Correct me if I'm wrong.

Edit; oh dat kan natuurlijk ook opvullling van het printscreen programma zijn.......

[ Voor 7% gewijzigd door MoiZie op 17-02-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:40
MoiZie schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:28:
[...]

Nofi, maar ik zie een zwarte rand rechtsonder. Dus dat betekent dat je display kennelijk groter is dan je monitor en je dus je muis kwijt raakt daar onderin ;) Je merkt het alleen niet zo snel, omdat de vertikale resolutie zo mooi overeenkomt.

Correct me if I'm wrong.

Edit; oh dat kan natuurlijk ook opvullling van het printscreen programma zijn.......
Het is de opvulling van printscreen.
Heb zelf een full hd en een 1680*1050 scherm op windows, en heb ook zwart balkje onderin op mijn 2e scherm.
Niks mis mee dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
MoiZie schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:28:
[...]Edit; oh dat kan natuurlijk ook opvullling van het printscreen programma zijn.......
Dat dus.. Enigste wat er kan gebeuren is dat de muis blijft hangen rechtsonderin op het linker scherm, maar dit is ook zo in Windows dus :)

Vervelender is de bug overigens waarbij ik mijn cursor niet van het linker naar het rechterscherm kan verplaatsen op de bovenste pakweg 30pixels. Andersom dan weer wel. Vreemd aangezien de displays wel perfect uitlijnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ok, ik heb te snel naar de fglrx drivers gegrepen vrees ik |:(

Uiteindelijk is het inderdaad heel simpel zoals hierboven al gezegd is. In "System Settings" --> "Hardware" --> "Display and Monitors" kan ik (met de open source drivers dus) gewoon van beide monitoren de resolutie instellen.
Vervolgens instellen dat DVI-1 (tweede display) niet een "Clone of DVI-0" moet zijn maar "Right of DVI-0" en alles werkt zo te zien prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik weet niet of het kan met de fglrx drivers, ik zou het raar vinden als het niet kon. Ik heb het nooit kunnen testen want na de installatie wilde X niet meer werken en toen heb ik hem er maar snel weer af gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai momenteel 2x 1920x1200 op een ATI 3650. Ik gebruik de fglrx drivers. Het geheel draait onder Gentoo Linux. Er zijn geen problemen als ik een van de 2 schermen roteer.

Probeer eens met xrandr de boel aan de praat te krijgen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
$ xrandr
Screen 0: minimum 320 x 200, current 3840 x 1200, maximum 3840 x 1920
DFP1 connected 1920x1200+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 518mm x 324mm
   1920x1200      60.0*+
   1920x1080      60.0 +
   1776x1000      60.0 +
   1680x1050      60.0 +
   1440x900       59.9 +
   1280x800       60.0 +   75.0  
   1152x648       60.0 +
   1600x1200      60.0  
   1400x1050      60.0  
   1280x1024      75.0     60.0  
   1280x960       75.0     60.0  
   1152x864       75.0     60.0  
   1280x768       74.9     59.9  
   1280x720       60.0  
   1024x768       75.0     60.0  
   800x600        75.0     60.3  
   720x480        60.0  
   640x480        75.0     60.0  
DFP2 connected 1920x1200+1920+0 (normal left inverted right x axis y axis) 518mm x 324mm
   1920x1200      60.0*+
   1920x1080      60.0 +
   1776x1000      60.0 +
   1680x1050      60.0 +
   1440x900       59.9 +
   1280x800       60.0 +   75.0  
   1152x648       60.0 +
   1600x1200      60.0  
   1400x1050      60.0  
   1280x1024      75.0     60.0  
   1280x960       75.0     60.0  
   1152x864       75.0     60.0  
   1280x768       74.9     59.9  
   1280x720       60.0  
   1024x768       75.0     60.0  
   800x600        75.0     60.3  
   720x480        60.0  
   640x480        75.0     60.0  
CRT1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
CRT2 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
TV disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
CV disconnected (normal left inverted right x axis y axis)

code:
1
2
$ xrandr --output DFP2 --right-of DFP1 # Zet het tweede scherm rechts van het eerste
$ xrandr --output DFP2 --rotate left # Zet het scherm in portrait modus

Als dit werkt gewoon zorgen dat het juiste commando bij het grafisch inloggen aangeroepen wordt. Dit kan bijvoorbeeld in ~/.xinitrc Hoewel KDE daarna misschien weer zelf aan de resolutie gaat zitten... Moet je maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb met m'n vorige PC en nVidia twee schermen met afwijkende resolutie gedraaid, met Compiz-Fusion. Geen probleem met de nVidia driver op XUbuntu. Instellingen voor X heb ik via xorg.conf gedaan, met wat hulp van nvidia-settings voor de twinview setting. Hoofdscherm stond rechts, resolutie 1280x1024. Tweede scherm was m'n TV via DVI > HDMI kabel (juk, overscan :() op 1920x1080.
Ja, ik had het probleem dat er een deel boven m'n hoofdscherm bereikbaar, maar onzichtbaar was. De cursor kan er dus in verdwijnen. Maar vensters en panels zullen er niet gaan zitten.

Op het werk heb ik 2 schermen met 2560x1440 aangesloten op een ATi kaart via DisplayPort. Initiële config was een ramp voor hoe ik 't wilde hebben, omdat de schermen opnieuw geïnitialiseerd werden (vensters versprongen dus) als ze weer aan gingen. Kwam door Big Desktop. Nu staat Xinerama aan en gaat het beter. Geen effecten aan, want het dient alleen voor monitoring.

Sleepie, je geeft niet echt een reden waarom je Big Desktop niet wilt gebruiken. Het is namelijk je oplossing in geval je nog problemen hebt. nVidia heeft TwinView en is vergelijkbaar met Big Desktop. Die kent overigens geen Xinerama optie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Met de open source drivers werkt het nu prima.

Misschien ga ik nog wel eens proberen om een fglrx setup te maken (met xrandr denk ik dat het wel zou moeten lukken, zoals hierboven al een paar keer is aangegeven.

Big-desktop is gewoon niet andig aangezien mijn beide monitoren een verschillende resolutie hebben.

Voorlopig ben ik tevreden zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus? Mijn vorige set-up was ook verschillende resoluties. Geen probleem. Het geeft alleen een ruimte bij je kleinere scherm waar je cursor kan verstoppen. Meer niet. Bij Windows ben je gewend dat er echt niets zit, dus je kan er zelfs niet met je muis naartoe. Wat wel eens vervelend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ok, dat wist ik niet :)
Zal het in ieder geval onthouden voor de volgende setup en als ik nog eens met de fglrx drivers ga spelen.

Wat ik me nog afvraag, is er nog een (belangrijk) verschil tussen de open en closed source drivers, waardoor de ene "beter" is dan de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:47
Het enige verschil tussen open en closed source drivers is de support voor configuraties. Bij nVidia tenminste. Een dualhead setup met 2 identieke Samsung monitorren ging heel erg stroef met de officiële nvidia driver maar liep als een zonnetje met de open-source driver van Ubuntu zelf.

Ik denk dat het voorkeur is bij het kiezen van drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
De opensource ati drivers zijn momenteel zodanig goed dat ik niet in zie waarom je uberhaupt de officiele zou willen. Natuurlijk zijn de officiele drivers vaak sneller, maar er zijn ook zaken waarbij de opensource drivers merkbaar beter presteren. Zolang je dus niet tegen beperkingen aanloopt zou ik gewoon lekker de opensource drivers gebruiken.
Ik neem aan dat voor gamen iemand toch nog een aparte windows install heeft. Is toch wel wat fijner en je krijgt die licentie toch vaak 'gratis'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Dualscreen van ongelijke schermen werkt gewoon (Ik doe dit al meer dan 12 jaar.) met intel drivers (werk), nvidia drivers (thuis) and fglrx (laptop).

Ik heb mix gehad van
1920x1080 + 1280x1024
1660x1050+ 1600x1200
1440x.... etc

Onder de intel drivers is draaien van een van de schermen ook geen probleem (met xrandr doe je dit on de fly). Met andere niet getest.

Het enige belangrijke is dat je virtual desktop in X groot genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Weinig tot geen verschil tussen open en closed source drivers dus. Dan blijf ik lekker bij de open source drivers, alles werkt nu precies zoals ik wil.

Enige game die ik speel is eigenlijk Eve Online. Ik heb inderdaad nog een Windows install waarop dat draait, maar Eve is grafisch niet zwaar en doet het voor zover ik weet ook prima onder wine.

Ik heb nu ook wel door hoe je met xrandr een dual-head setup kunt maken (grote virtual desktop in X configureren en dan met xrandr de twee screens positioneren. Toch weer wat geleerd hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn ervaring met de fglrx driver is niet super en als je met de Open Source driver kan werken, is dat beter ook. Ik had een laptop met een ATi kaart (mobility radeon x1400) en ze besloten om met de eerst volgende driver versie de nieuwe Ubuntu te ondersteunen, en tegelijk m'n kaart uit de supported hardware te halen. Was de keus oude Ubuntu blijven draaien of naar de ati/radeon driver te gaan.
Werkt voor je desktop prima, maar ik merkte wel dat m'n VMs geen 3D meer hadden. Lag aan de driver, groot deel werd in software gerenderd.
Maar dat was in 2009, we zijn nu 3 jaar verder, het zal vast een stuk beter zijn. Al werd de kaart die ik nu op 't werk gebruik niet goed ondersteund met hoge resolutie en Display Port. Moet "nomodeset" opgeven bij het opstarten of de AMD driver nemen, 't laatste dus maar gedaan. Ook omdat het beeld retetraag was met de resolutie waar het op draait.

All in all, als 't kan en werkt, op de OS drivers draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik draai nu op de OS drivers, maar nu heb ik een probleem als ik Eve Online via wine wil draaien.
Een of andere OpenGL error, dus ik ben nog steeds druk aan het puzzelen (aan de ene kant annoying, aan de andere kant is dat ook weer wat Linux leuk maakt).

Het moet kunnen, want eerder onder Ubuntu10.04 (mijn vorige Linux ervaring) werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

OpenGL errors zijn bijna altijd te wijten aan de driver. Het is mogelijk dat de Open Source driver niet goed werkt ermee, dat er een functie uit is gehaald om het met de bijbehorende Xserver-xorg te kunnen werken. In het verleden hadden ze de radeon driver voor oudere kaarten en de radeonHD voor de nieuwere. M'n Mobility x1400 werd door beide ondersteund, maar de oudere radeon draaide beter. Later zijn de twee samen gevoegd, waarschijnlijk om het eenvoudiger te houden.
Het is dus geen garantie dat omdat het met 10.04 werkte, het met 11.10 nog steeds zo is. Of Mint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Na lang zoeken en proberen, heb ik het uiteindelijk toch aan de praat gekregen met de fglrx closed source drivers en xrandr _/-\o_

De truc is het aanmaken van een juiste /etc/X11/xorg.conf en dan werkt het eigenlijk out-of-the box.

Mijn xorg.conf file ziet er nu zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Section "Module"
    Load  "glx"
EndSection

Section "Device"
    Identifier  "Radeon 6970"
    Driver      "fglrx"
    BusID       "PCI:2:0:0"
    Option      "Monitor-DFP4" "Big Screen"
    Option      "Monitor-DFP5" "Small Screen"
EndSection

Section "Monitor"
    Identifier "Big Screen"
EndSection

Section "Monitor"
    Identifier "Small Screen"
    Option     "RightOf" "Big Screen"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier    "Screen0"
    DefaultDepth  24
    SubSection "Display"
        Virtual 3600 3600
    EndSubSection
EndSection

De belangrijke regels hier zijn:
code:
1
2
3
SubSection "Display"
    Virtual 3600 3600
EndSubSection

Ik heb twee monitoren: een 1920x1080 ("Big Screen") en een 1280x1024 ("Small Screen"), je telt gewoon de resoluties op, dus horizontaal wordt dat 1920+1280 = 3600

Toen ik "Virtual 3600 1280" probeerde (dat zou groot genoeg moeten zijn gezien mijn monitoren) werkte het niet, wat Googlen leverde op dat je een vierkant moet gebruiken, vandaar "Virtual 3600 3600".

Toegevoegd zodat het misschien nog waarde heeft in future searches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oh? Waarom vierkant? Ik heb anders prima gewerkt met een rechthoek, dat is op 't werk ook nog steeds zo (2 schermen met 2560x1440). Ik heb 't recent gepost met m'n xorg.conf. Hier dus: [Debian Sid] Schakel automatisch scherm config wijziging uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Geen idee, maar "Virtual 3600 1080" wat toch echt groot genoeg zou moeten zijn werkte niet.

Na wat Googlen vond ik meer mensen die hier last van hadden en de oplossing was een vierkant definieren (al heb ik ook gelezen dat de verticale resoluties optellen ook zou moeten werken).
Pagina: 1