Goedemiddag,
ook na het ontkoppelen van harddisks, videokaart etc. weigert mijn moederbord (Asus) te beepen. Lampje op bord brandt wel, fans draaien.
Ik gebruik de PC niet meer voor games, wel voor foto's en incidenteel voor zware rekenklussen, zoals modelleer programma's.
1. Mag ik hieruit opmaken dat het bord kapot is?
2. Zo ja, wat kan ik het beste doen, alleen bord vervangen of meer hardware vervangen.
Mijn PC is 3,5 jaar oud en bevat:
-processor: Intel Core 2 Duo E 8400
-moederbord: Asus P5Q (775 socket, DDR2, ATX, P45 chipset)
-geheugen: OCZ PC6400 (2x2 GB)
-voeding: Zalman ZM600-HP 600W
-videokaart: XFX HD 5670 512 MB
-koeling: Scythe Mugen Infinty SCINF1000
-Harddisk: Western Digital Caviar Black 640 GB
-Hardisk: western Digital Caviar Green 2TB
-Kast: Coolermaster 690 NoPSU
-DVD brander
-cardreader: Apacer
-Dual boot Windows XP/Windows 7
Wat is nu verstandig:
1. Alleen moederbord vervangen? Een nieuw bord met 775 socket, DDR2 en P45 chipset is niet te vinden.
Wel een micro-ATX bord met andere chipset (heeft echter 4 SATA slots i.p.v. nu 6 en minder USB slots). Kost ca. 40 euro.
2. Moederbord + geheugen vervangen? Hebben doorgaans 2 DDR3 slots i.p.v. nu 4 DDR2 slots, minder SATA slots en minder USB slots. Kost ca. 60 euro.
3. Moederbord + geheugen + processor vervangen? Bijv. door de hardware uit de BBG januari budget game systeem.Kost ca. 130 euro.
4. Is het mogelijk en slim om bij keuze 3 een 64 GB SSD toe te voegen, waarop in elk geval Windows komt te staan? Kost ca. 65 euro extra.
Felix
ook na het ontkoppelen van harddisks, videokaart etc. weigert mijn moederbord (Asus) te beepen. Lampje op bord brandt wel, fans draaien.
Ik gebruik de PC niet meer voor games, wel voor foto's en incidenteel voor zware rekenklussen, zoals modelleer programma's.
1. Mag ik hieruit opmaken dat het bord kapot is?
2. Zo ja, wat kan ik het beste doen, alleen bord vervangen of meer hardware vervangen.
Mijn PC is 3,5 jaar oud en bevat:
-processor: Intel Core 2 Duo E 8400
-moederbord: Asus P5Q (775 socket, DDR2, ATX, P45 chipset)
-geheugen: OCZ PC6400 (2x2 GB)
-voeding: Zalman ZM600-HP 600W
-videokaart: XFX HD 5670 512 MB
-koeling: Scythe Mugen Infinty SCINF1000
-Harddisk: Western Digital Caviar Black 640 GB
-Hardisk: western Digital Caviar Green 2TB
-Kast: Coolermaster 690 NoPSU
-DVD brander
-cardreader: Apacer
-Dual boot Windows XP/Windows 7
Wat is nu verstandig:
1. Alleen moederbord vervangen? Een nieuw bord met 775 socket, DDR2 en P45 chipset is niet te vinden.
Wel een micro-ATX bord met andere chipset (heeft echter 4 SATA slots i.p.v. nu 6 en minder USB slots). Kost ca. 40 euro.
2. Moederbord + geheugen vervangen? Hebben doorgaans 2 DDR3 slots i.p.v. nu 4 DDR2 slots, minder SATA slots en minder USB slots. Kost ca. 60 euro.
3. Moederbord + geheugen + processor vervangen? Bijv. door de hardware uit de BBG januari budget game systeem.Kost ca. 130 euro.
4. Is het mogelijk en slim om bij keuze 3 een 64 GB SSD toe te voegen, waarop in elk geval Windows komt te staan? Kost ca. 65 euro extra.
Felix