Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 21:41
Gisteren middag heb ik de nieuwste versie van de Catalyst Software Suite met de nieuwste driver (12.1) geinstalleerd op mijn desktop. In het begin had ik hier geen problemen mee.

Na een tijdje werken in Adobe Premiere Pro liep echter opeens het scherm vast.
na een seconde of 30 deed het scherm het weer en gaf windows de melding dat de driver niet meer werkte en dat windows deze had gerestored.

In Premiere kreeg mijn project nog maar 3 frames 20 seconde ofzo, dus ik concludeerde dat het niet helemaal in orde was. Ik wou dus de driver's rollbacken. dit deed ik via windows (onder apparaat beheer en dan bij het beeldscherm) Ik kreeg hierna nog steeds geen frames in mijn project, verder deed alles het wel normaal. Later kwam ik er achter dat er een fout in het project zat sinds die 'crash' anderen deden het namelijk wel.

Ik wist dit echter toen niet en installeerde opnieuw de 12.1 driver. Dit is echter het punt waarop de lol begint. Het scherm is vooral zwart met heel vaag wat kleuren er door heen(zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://img2.mediafire.com/13fad2d9917df08715b9669f8e74e552fd3d4eb4cc0406862ac3653f854cf9655g.jpg
tis een foto van mijn mobiel, de print screen zag er op mn laptop namelijk normaal uit.

Vanaf het punt dat windows het inlog scherm geeft is de weergave van het beeld kapot. Ik probeerde nu de 11.11 driver te installeren. Ik koos voor snelle installatie, aangezien ik bar weinig kon zien op mijn scherm. Dit verhielp het probleem echter ook niet. Toen heb ik alle AMD drivers via de setup van 11.11 verwijdert. de windows driver neemt het over en voila er is weer beeld.
Omdat ik dit officiele driver wil hebben, was ik natuurlijk niet tevreden. Met driversweep heb ik alle amd beeldscherm dingen verwijdert en vervolgens geprobeerd 12.1 te installeren. DIt leverder echter exact hetzelfde probleem op. Het scherm ik weer vooral zwart, met wat kleur erin.

Van het weekend kan ik wellicht de kaart in een andere pc proberen, kijken of dat werkt. Maar ik weet niet zeker of in die andere pc wel deze kaart past.

Heeft iemand enig idee wat ik hier nog aan kan doen?

edit: ter info nog een uitdraai van cpu-z erbij:
http://pastebin.com/Zh3FBnU0

en het betreft dus deze opstelling, met een vga scherm:
inventaris: PC2011-04

[ Voor 5% gewijzigd door S4RS op 17-02-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
En als je alles nogmaals opschoont en en dan de 11.11 er op zet?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de kaart het in de BIOS goed doet en alle kabels zijn goed aangesloten en niet beschadigd weet je dat het door de software komt lijkt mij. Ik denk dat de weergave mogelijk op 2/16 kleuren staat bij 8bits kleur diepte, mogelijk kan je dit dus via het control pannel terug draaien?? Dit zou kunnen komen omdat de driver mogelijk jouw scherm verkeerd inschat en op een te lage resolutie instelt? Heb je ook een driver voor je scherm geïnstalleerd? Heeft jouw kaart meerdere poorten, probeer die dan ook even voor de grap (als niks anders helpt).
Ik moet toegeven dat er de laatste tijd wel iets meer driver problemen zijn in zowel het ATI als Nvidia kamp met een simpel begin en een lastig probleem tot gevolg maar dat kan aan mij liggen, just blame Microsoft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
zal ;t eens proberen maar k verwacht niks
edit: dit was dus reactie op eerste suggestie.

[ Voor 36% gewijzigd door S4RS op 17-02-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:50:
Als de kaart het in de BIOS goed doet en alle kabels zijn goed aangesloten en niet beschadigd weet je dat het door de software komt lijkt mij. Ik denk dat de weergave mogelijk op 2/16 kleuren staat bij 8bits kleur diepte, mogelijk kan je dit dus via het control pannel terug draaien?? Dit zou kunnen komen omdat de driver mogelijk jouw scherm verkeerd inschat en op een te lage resolutie instelt? Heb je ook een driver voor je scherm geïnstalleerd? Heeft jouw kaart meerdere poorten, probeer die dan ook even voor de grap (als niks anders helpt).
Ik moet toegeven dat er de laatste tijd wel iets meer driver problemen zijn in zowel het ATI als Nvidia kamp met een simpel begin en een lastig probleem tot gevolg maar dat kan aan mij liggen, just blame Microsoft!
Alle kabels zijn inderdaad goed, en in de BIOS ziet alles er normaal uit.
Dat van die bit kleurweergave klinkt inderdaad waarschijnlijk. In CCC (catalyst control center) staat echter alles ingesteld op 32bits, verder kan ik niks vinden. ik heb nu in CCC de brighness omhoog gedraaid en nu kan ik weer iets zien, maar meer ook niet.

Een ander beeldscherm lijkt er overigens geen last van te hebben... maf. Dat is echter een scherm dat ik even van de pc van een vriend van me heb gehaald.. dus dat is niet echt een oplossing. tis is dus wat met dat scherm en de driver.. 't lijkt mij t handig om dus de driver van het scherm weg te mikken. Enig idee hoe dat moet? Want driversweeper ziet niks van beeldscherm drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Probeer het eens met de driver cleaner die ATI zelf heeft, en dan opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
Oke tis opgelost :) Ik heb alle drivers kunnen verwijderen door eerst de onzichtbare zichbaar te maken:
http://www.tech-recipes.c...ces-drivers-and-services/

toen alle monitor drivers geuninstalled, en toen de pc opnieuwe opgestart. En tada hij doet het weer :D
Thanx voor het sturen in de goede richting en t mee denken!

Toch blijf ik het raar vinden dat dit uberhaupt kon gebeuren... maar ja alles werkt nu weer
Pagina: 1