Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:06
Verzamel hier alle gegevens over deze tablet.

Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/5997/64728054.png

Full Specs:

System Properties
Operating System Google Android 4.0 Ice Cream Sandwich OS CPU 1.3Ghz Nvidia Tegra 3 Quad-Core Processor GPU Yes RAM 1GB
Display
Type Capacitive Touchscreen Size 10.1-inch Colors & Resolution 16M Colors & 1280 X 800 Pixels Pixel Density –
Design
Form Factor Candybar Dimensions – Weight –
Input / User Interface
Input - Acer UI
- Accelerometer
- Gyro Sensor
- Proximity Sensor
- Touch Sensitive Controls
Camera
Primary (Rear-Facing) - 5 Megapixels
- 2592х1944 pixels
- Autofocus Video Recording Capability - 1080p HD Video Recording Capability
- 30 fps Secondary (Front-Facing) Yes
Memory
Internal Storage 32GB Flash eMMC Internal Storage Expandable Storage - Up to 32GB
- microSD Card Slot Support
Connectivity
Bluetooth 2.1 + A2DP, EDR USB micro USB 2.0 HDMI micro HDMI WLAN - 802.11 Wi-Fi b/g/n
- Wi-Fi Hotspot GPS Yes NFC No Radio FM Radio with RDS Headset 3.5mm Audio Jack
Browser & Messaging
HTML 5. WAP 2.0, Adobe Flash
SMS, MMS, Email, Push Email, IM
Battery
Capacity Li-Po 36.26 W Standard Battery Usage Time Up To 18 Hours Talk Time
Music & Video
Audio Formats MP3, AAC, AAC+, WAV Video Formats MP4, H.264, H.263, DivX, Xvid
Other Features
Android Market
Google Talk, Gmail, Google Maps, Google +
Facebook, MySpace, Twitter
Text to Speech, Google Voice Search
Adobe Flash
Digital Compass
Colors
Black

Zelf kijk ik erg uit naar deze tablet.
Dit moet de concurrent van de asus prime worden
Alleen jammer geen IPS panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 12:49

E-B

Hmm, lijkt interessant inderdaad!
skank schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:36:
Dit moet de concurrent van de asus prime worden
Alleen jammer geen IPS panel.
Tja, ik weet het niet. Als het aardig in de kosten scheelt dan zou dat best nog wel eens een pluspunt van deze tablet kunnen zijn (voor mij, in ieder geval). Als ik het goed heb begrepen zijn de IPS paneeltjes doorgaans wel "beter" en "mooier" maar ook duurder dan gewone/andere schermen. Als het scherm van voldoende kwaliteit is en de prijs aanzienlijk lager is dan die van de TFP (want € 599 is best een boel geld - voor mij) dan vormt het een mooi alternatief. En zeker omdat ik geen toetsenbord bij mijn tablet wil hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:06
Deze zou 400-450 euro gaan
Pak goedkoper dus
Bovendien heeft een batterijduur van 18u (op papier)
Vraag me wel af of dit klopt...

+ werkende gps
en hopelijk ook betere wifi

Als je dit dan met de prime vergelijkt... dan weet ik het wel..
Het iets betere scherm kan me dan gestolen worden

Maar zoiezo wacht ik de reviews wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Geloofde eerst ook niet zo in het fenomeen tablet, dacht dat het net zo'n hype was als die netbooks.
Echter na met een aantal te hebben gespeeld ben ik toch op zoek geweest en aan het vergelijken.

Deze Acer A510 is volgens mij toch wel bijna de beste wat je kan krijgen voor dat geld.

@Skank
Je zegt geen IPS panel, echter bij de specs staat dit er wel.
pricewatch: Acer Iconia Tab A510 Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
weet iemand of de acer A510 beschikbaar gaat zijn in Belgie?En zoja wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 berichtjes om de gemoederen bezig te houden ;-)
De Acer Iconia A510 is een Android-tablet met een 10,1-inch touchscreen met een resolutie van 1280×800 en een Tegra 3 quad-core processor. Er is 1GB RAM beschikbaar en er komen versies met 16GB, 32GB en 64GB opslag en met alleen Wi-Fi en WiFi én 3G. Zoals verwacht draait de Iconia A510 op Android 4.0 Ice Cream Sandwich en de 9800mA is volgens Acer goed voor een gebruiksduur van maar liefst 18 uur. De Acer Iconia A510 komt in maart van dit jaar in europa op de markt en heeft een prijskaartje van €399 (16GB Wi-Fi) [bron : http://www.postbus31.com/...et-in-maart-verkrijgbaar/ ]
Acer Nederland laat weten dat de Iconia Tab A510 inderdaad begin april zal verschijnen maar dan wel voor een prijs van 449 euro voor de 32GB Wifi-only variant. Dit ligt netjes tussen de A200 en komende A700 tablets in, al wist Acer Nederland nog geen bevestiging te geven van de prijs voor de A700. Momenteel staat er voor Nederland geen 3G variant in de planning voor de A510 en ook een 16GB variant zal niet gelanceerd worden. Daarbij wist Acer te melden dat de Iconia Tab A700 en A701 in respectievelijk juni en mei te koop zullen zijn in Nederland.
[bron: http://www.tabletsmagazin...egin-april-voor-399-euro/ ]
...ben benieuwd !

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung Galaxy Tab teruggebracht....ga wachten op deze Acer A510 ;-)
8 mei zie ik veelal staan als introductie datum. Nu nog hopen dat de prijs dan wel wat lager zal zijn dan de 449.- die nu genoemd wordt...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Hmm, had de link ook al in het andere Iconia topic gepost, maar hier nogmaals de link naar Amazon waar hij te orderen (en in stock) lijkt: http://www.amazon.com/Ace...ition-Black/dp/B007E8TWPU

ik moet alleen nog ff wachten tot hij bij bol.com is ivm tegoedbon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm...had ergens iets gelezen over leveringproblemen met de A510 bij Amazon meen ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Hij WAS op stock bij Alternate, maar al snel uitverkocht.
Heb er even mee kunnen spelen - voelt snel aan, maar is relatief aan de zware kant. Met 1 hand vasthouden is eigenlijk niet zo prettig.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
Zalig toestel, wel een beetje zwaar.
GPS en WLAN werken keurig, eat this Transformer Prime >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
BCC had er eergisteren 33 op voorraad.. nu iig 32, ik heb er zelf eentje :+
Doet het echt perfect, HD video moeiteloos, nog nergens een hapering kunnen ontdekken. Alleen de batterij gaat voor mijn gevoel snel, maar kan ook komen doordat ik constant zit te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...moet er nu ook een 16GB variant zijn/komen in nederland ? En hebben de verse beziiters m nog afgewogen tegen de Asus tab300t ?

[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:51:
...moet er nu ook een 16GB variant zijn/komen in nederland ? En hebben de verse beziiters m nog afgewogen tegen de Asus tab300t ?
nee, niet afgewogen, maar ik had hem ook al in maart besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
eerste ebay covers beginnen op te duiken,
http://www.benl.ebay.be/i...ories&hash=item3375529a83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 12:49

E-B

Zijn er mensen met de 510 die al met HDMI gespeeld hebben?

Ik heb hier een collega die er 1 heeft maar ten opzichte van mijn Xoom zit het zelfde HDMI stekkertje in zijn tablet veel losser waardoor je eigenlijk constant druk op het stekkertje moet houden om beeld te krijgen. Dat werkt niet echt lekker natuurlijk. We zijn even benieuwd of dit aan de specifieke tablet ligt of dat meer mensen dit probleem herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Nog niet veel met een A510, of wel? Het is zo stil hier... en de TS mag ook wel een likje verf :-P

Prima tablet, enige waar ik last van heb is dat het scherm soms 2 seconden niet op touch reageert en dat hij soms spontaan reboot... mar voor de rest nog geen nadelen gemerkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
Ik gebruik mijn a510 nu 2 dagen en ben er erg tevreden over. Hij is snel, voelt stevig aan, zit een mooi scherm op. En bevat weinig bloatware . De accu is ook geweldig. Ik vind het voor deze prijs echt een steal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
In het XDA topic zijn bij velen dezelfde problemen geconstateerd:

- plotselinge reboots
- touchscreen wat soms niet reageert
- wordt erg warm
- freezes

De één heeft het wel, da ander niet. Zal nog eens een factory reset proberen, anders maar eens wachten op een update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Ik heb hier geen last van.... Althans nog niet gehad. Wat ik nog niet had vermeld. Het geluid is ook erg goed voor een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ne0fr0g
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:40
maarud schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:16:
In het XDA topic zijn bij velen dezelfde problemen geconstateerd:

- plotselinge reboots
- touchscreen wat soms niet reageert
- wordt erg warm
- freezes

De één heeft het wel, da ander niet. Zal nog eens een factory reset proberen, anders maar eens wachten op een update....
Hier ook geen problemen, heb hem nu ruim een week en hij bevalt erg goed!
Dit is overigens mijn eerste tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Heb er nog steeds last van :P Ik wacht nog op de FOTA of een custom firmware, anders gaat ie retour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ne0fr0g
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:40
Helaas nu ook al enige freezes / vastlopers gehad, te vroeg gejuicht...

Iemand al ervaring met onderstaande cover?
http://www.amazon.com/ICO...F8&qid=1338321249&sr=1-20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Ik heb ook last van force closes en ook het spontaan afsluiten van de browser. Heb ook wel het idee dat dit een android dingetje is... mijn telefoon heeft het ook wel eens.

Ik gebruik de tablet nu een paar weken en moet zeggen dat deze over het algemeen goed bevalt. Op bovenstaande punten na er wel tevreden over ben. Hij wordt bij ons veel gebruikt.

Ik ben nog wel opzoek naar een oplossing om hem in de auto te monteren zodat de kids er een filmpje op kunnen kijken. Ik heb wel wat dingen gevonden op ebay maar vraag me af hoe stevig dat allemaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Deze heb ik ook bestelt. Je krijgt een beetje waar je voor betaald. Het is een hoesje van nepleer en de stevigheid houd te wensen over. Maar voor het geld is het kwalitatief goed genoeg. De naden zijn goed gestikt en de tab past er goed in.war ik een beetje mis is srevigheid van het lipje achterop waar je voorkant achter drukt als je hoes open zet. Hier hadden ze iets van klitteband moeten maken zodat het beter blijft zitten. Ik heb niet het gevoel dat het 2 jaar meegaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Heb die ook besteld idd, vind het wel een super ding, mooi (soort) suede binnenkant zodat het scherm netjes blijft. Alleen dat steuntje is misschien niet stevig genoeg idd.. maar ach, 't is toch maar 15 euro ;) Hij blijft iig even netjes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
maarud schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:32:
Heb die ook besteld idd, vind het wel een super ding, mooi (soort) suede binnenkant zodat het scherm netjes blijft. Alleen dat steuntje is misschien niet stevig genoeg idd.. maar ach, 't is toch maar 15 euro ;) Hij blijft iig even netjes! :)
ik ben uiteindelijk voor deze gegaan, nu nog even wachten tot hij aankomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Zojuist heb ik een update gehad naar jelly bean 4.1.2. De tablet is wel 2 keer zo snel... geweldig

Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/2673/wp000176v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Ik heb een iconia tab 510 aangeschaft en hem geupdate naar jb4.1.
Nu wil ik er films mee afspelen van af mijn nas,welke app kan ik daar voor gebruiken?
Gr B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
ES File Explorer kan dat bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat er iets anders aan de hand is,maar kan er niet achter komen wat het is.Wifi doet het ik kan gewoon op internet.Maar als ik naar mijn nas wil kan ie em niet vinden,ook niet met es file explorer.
Ik doe iets verkeert maar weet niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsim32
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-04-2024
Hallo iedereen ik ben ook in het bezit van een Acer Iconia Tab A510. Ik wil hem nu aansluiten aan mijn tv via de micro HDMI aansluiting. Dit alles is gelukt, alleen is het beeld veel te groot voor mijn tv. Ik bedoel dat er enorm veel buiten beeld blijft. Kan iemand mij helpen aan een oplossing om hem beeld vullend te krijgen.

Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Het klopt dat de onderste balk op de tv verdwijnt, dat heb ik ook. Maar als er echt daadwerkelijk meer buiten beeld blijft, dan heb je misschien Overscan op de tv aan staan? Dat is een optie die op je tv zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsim32
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-04-2024
Bedankt ik ga dit zeker testen.
maarud schreef op zondag 10 maart 2013 @ 09:35:
Het klopt dat de onderste balk op de tv verdwijnt, dat heb ik ook. Maar als er echt daadwerkelijk meer buiten beeld blijft, dan heb je misschien Overscan op de tv aan staan? Dat is een optie die op je tv zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Kwam dit topic toevallig tegen in mijn lijst, ik was benieuwd of iemand nog Custom ROMs gebruikt voor zijn/haar A510?

Ik gebruik de custom rom van NoThrills (op XDA te vinden), is wel nog android 4.1 Er zijn ook al CM10.1 versies en stock android 4.2 versies in omloop op XDA. Leuk om te zien dat dit een beetje wordt opgepakt, 't is tenslotte nog een best aardige tablet met z'n Tegra 3. Qua hardware hetzelfde als de Transformer en de Nexus, maar toch raakt deze een beetje in de vergetelheid :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
maarud schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:42:
Kwam dit topic toevallig tegen in mijn lijst, ik was benieuwd of iemand nog Custom ROMs gebruikt voor zijn/haar A510?
Ik heb een 4.2 ROM lopen. Uitermate vlot, zeer tevreden over. De multiuser-functionaliteit is eigenlijk onmisbaar in een gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Ik ben nog niet over omdat de Dolby-functionaliteit nog niet geport kan worden naar de non-Acer-ROMS. Dat zit verweven met een framework namelijk... en zonder Dolby kan het geluid niet zo hard ;)

Dus vandaar dat ik nog op een custom-stock-ROM draai... ik hou het iig in de gaten, want 4.2 lijkt me ook wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Dolby-functionaliteit vind ik persoonlijk weinig belangrijk, ik gebruik het ding niet echt om luid muziek te gaan afspelen.
Ik weet ook niet of men dat voor elkaar gaat krijgen. De kans is klein dat er een officiële 4.2 ROM komt, dus zal het echt van de modding community moeten komen, maar die is niet enorm voor onze tab.
Pagina: 1