Aangezien ik wat meer werkgeheugen wilde hebben voor bijvoorbeeld VM's en omdat DDR3 - 1333 erg goedkoop is, heb ik mijn geheugen geupgrade van 4gb naar 8gb. Als ik nu Dxdiag open zie ik netjes 8Gb staan bij geheugen, maar tot mijn verbazing zag ik dat mijn videokaart (Gigabyte HD 5570 1GB) slechts 754MB geheugen heeft, terwijl dit eerst boven de 1GB was. Verder heb ik nu ook in plaats van 39GB ruimte van mijn primaire SSD maar 30GB ruimte over. Hoe kan ik deze problemen oplossen?
Dat laatste is waarschijnlijk het (de?) pagefile van windows voor hibernaten. als je die niet gebruikt zou je het gewoon af kunenn zetten, of naar een andere partitieVerwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:23:
Aangezien ik wat meer werkgeheugen wilde hebben voor bijvoorbeeld VM's en omdat DDR3 - 1333 erg goedkoop is, heb ik mijn geheugen geupgrade van 4gb naar 8gb. Als ik nu Dxdiag open zie ik netjes 8Gb staan bij geheugen, maar tot mijn verbazing zag ik dat mijn videokaart (Gigabyte HD 5570 1GB) slechts 754MB geheugen heeft, terwijl dit eerst boven de 1GB was. Verder heb ik nu ook in plaats van 39GB ruimte van mijn primaire SSD maar 30GB ruimte over. Hoe kan ik het probleem oplossen?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dat op je SSD minder ruimte is, komt omdat hyberfill.sys en pagefile.sys afhankelijk zijn van de grootte van je werkgeheugen. Hoe groter je werkggeheugen, hoe groter de benodigde ruimte voor deze files (1:1).
Wat betreft je videokaart, heeft deze gedeelte geheugen? Wat zeggen andere progjes zoals gpuz?
edit: weer eens te laat ^^
Wat betreft je videokaart, heeft deze gedeelte geheugen? Wat zeggen andere progjes zoals gpuz?
edit: weer eens te laat ^^
[ Voor 4% gewijzigd door bartbh op 17-02-2012 13:33 ]
Mijn videokaart heeft standaard 1GB geheugen en het geheugen was normaal gesproken ook gedeeld, waardoor er eerst iets van 2GB bij stond. Na de geheugen upgrade is het zoals ik al zei nog maar 754MB, wat me erg vreemd lijkt voor een videokaart met 1GB geheugen.
Edit: Het geheugen blijkt defect te zijn. Ik kreeg meerdere blue screen en een bekende melding waaruit blijkt dat het geheugen defect is. Ook uit memory tests bleek er iets mis te zijn. Dat wordt dus een RMA.
Edit: Het geheugen blijkt defect te zijn. Ik kreeg meerdere blue screen en een bekende melding waaruit blijkt dat het geheugen defect is. Ook uit memory tests bleek er iets mis te zijn. Dat wordt dus een RMA.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 14:57 ]