[iMac] een SSD laten inbouwen in een 21.5" iMac... waar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Topicstarter
Her en der zie je de enorme snelheidswinsten die behaald worden door het vervangen van je interne harddisk door een SSD. En door de lage prijzen wordt het helemaal interessant.

Ik heb een 21.5" iMac en wil óf de interne harddisk vervangen met een SSD, óf de dvd speler. Ik ben zelf altijd wel te porren voor dit soort klussen, maar ben afgeschrikt door het feit dat je je scherm moet loshalen. Na het monteren van de SSD wordt je scherm weer teruggeplaatst. De kans dat door statische spanning een haartje of stof tussen het beeldscherm en de glasplaat komt, is groot. Ook heb ik niet het juiste materiaal om zonder onverantwoord risico het scherm los te maken.

Hebben andere tweakers zelf deze klus uitgevoerd en tegen welke obstakels liepen jullie op? Ik lees dat er ook problemen kunnen ontstaan met de ventilator die te hard draait?

En zijn er ook winkels die dit voor een klant willen uitvoeren? Liefst in regio Noord (Groningen of Drenthe). Maxme wilt het niet doen en bij Vobis wilde alleen een medewerker het buiten winkeluren doen.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:56

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Misschien van der Wal en Stokman in Drachten. Zijn wel kundige en aardige lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:21
Kijk eens hier : Het SSD in je Apple topic
Zijn meerdere mensen (waaronder ikzelf) die deze klus zelf hebben uitgevoerd. Met de juiste tools en een goede guide is het niet al te moeilijk.
Als je het wilt laten doen zou ik eens een belletje richting jou plaatselijk MyCom doen, die doen het namelijk vaak ook nog wel.
Hier wat foto's van hoe ik het heb gedaan ;) Ik heb zelf niks tussen de glasplaat en het scherm zitten, gewoon rustig aan de plaat terugplaatsen met een stofdoek bij de hand :) Je kunt ook een busje perslucht kopen, verkopen ze onder andere bij de MyCom, en hiermee alles wegblazen.

De problemen met de ventilator ontstaan wanneer jij je originele HDD vervangt door een SSD, dan gaat de ventilator altijd op volle rpm draaien. Een tweaker heeft hiervoor ook een tooltje gemaakt, zodat je de snelheid van de fan zelf kunt instellen. Ik zou je aanraden om de SSD gewoon onder de SuperDrive te plaatsen, dan heb je niet met dit probleem te maken en je hebt naast de snelle SSD nog veel storage in je iMac ;)

Ik heb overigens deze guide gebruikt, staat ook in welke tools je nodig hebt. Let er wel even op dat dit een guide is voor de mid-2011 modellen van de iMac, weet niet welke versie jij hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Topicstarter
Mhhh.... mijn handen jeuken om het toch zelf te doen.... Maar ik weet hoe extreem irritant ik het al vind als er een stofje te zien is onder een net aangebrachte screenprotector.

Aan de andere kant zou het mn tweaker hart wel pijn doen als ik deze klus zou uitbesteden... Twijfels.... Ik heb de topic die jij noemde al vaak gelezen. Had jouw foto's nog niet gezien, maar stellen me toch weer wat meer gerust. Bedankt :D

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als je de rit er voor over hebt kan ik dit doen. Ik verwacht wel dat je zelf de spullen verzamelt. Stuur me een DM als je langs wilt komen in Den Haag.