Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat voor type auto?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe lease auto..
Heb wat aanvragen voor een proefrit openstaan..
Ik rij momenteel in een Seat Ibiza, een klein autootje.
In mijn ogen veel te klein..

Ik heb momenteel een kofferbak van 280L.
Ik heb een dochter van 16 maanden die komende jaren nog in een autostoel zit..
Er is een wens voor een 2e kind, dus de achterbank zit goed vol straks :)
Nadeel is dat we regelmatig een weekendje weg gaan naar schoonfamilie, op dit moment is de kofferbak veel te klein als ook de kinderwagen mee gaat. Zodra de kinderwagen mee gaat moet er bagage op de achterbank, en dat wil ik met een nieuwe auto voorkomen.

Nu sta ik voor het dilemma wat te kiezen?
Enige eis die echt verplicht voor mij is, is dat het een hatchback moet zijn, wil echt geen sedan.

Ik heb de mogelijkheid om een klasse hoger te gaan en zit te kijken naar een Astra, Focus, Megane etc..
Gemiddelde kofferbak ruimte hier is 370L.

Ook zit ik te kijken naar een station uitvoering van deze modellen, die zitten rond de 500L aan bagage ruimte. (achterbank niet neer geklapt)

Maarja aan de andere kant heb ik alleen ruimte te kort wanneer we met de hele familie op pad gaan voor een weekend.
Verder zit ik 80% van de tijd alleen in de wagen en heb ik de ruimte niet nodig..

Nu twijfel ik tussen een normale hatchback uitvoering of toch een station te nemen..
Nu zou ik graag wat ervaringen willen weten van jullie of een normale C segmenter ruim genoeg is voor een gezin met 2 kleine kinderen..

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Skoda Fabia al eens overwogen?

Je blijft in principe VW-rijden, maar het voordeel van Skoda boven Seat is dat Skoda kiest voor de meer 'praktische' uitvoeringen. Hiermee bedoel ik, dat de auto's minder de neiging hebben om nogal krap te zijn op de achterbank, met piepkleine achterruiten.
Je zou eventueel de Fabia Combi (verlengde uitvoering van de Fabia) kunnen overwegen (ik rijd hem zelf ook). Als je de Greenline uitvoering kiest, heb je een auto die nagenoeg net zo zuinig is als de niet-Combi, dus best te verantwoorden waarom je daar in je eentje in rijdt.

wild mutant space hamsters

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Renault Megane Estate 1.5dci ECO2 vanaf 23.500 euro (14% bijtelling)
Ford Focus Hatchback 1.0L vanaf onder de 20.000 te verkrijgen (14% bijtelling) (komt ook een 1.6 diesel van beschikbaar)

Volgens mij zijn dit jouw beste keuzes puur financieel gezien. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon op 17-02-2012 12:26 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 11:23
Het zou in principe genoeg moeten zijn, maar misschien een beetje krap. De meeste jonge gezinnen die ik ken kopen daarom zo'n kleine mpv (VW Touran, Toyota Verso, etc). Iets ruimer maar niet veel groter dan bijvoorbeel de VW Golf. Maar in de wereld doen genoeg gezinnen het met minder en dat gaat ook.

Het is dus eigenlijk de keuze van wat vind je mooi en past daar de kinderwagen zonder al te veel moeite. Dan zit je goed.

• Falcon
  • Laatst online: 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

VW Touran een kleine MPV :?

De meeste gezinnen kiezen een auto niet groter dan de Golf, Octavia, Megane, Focus of Astra... maar kan dit met een bron niet ondersteunen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• janvanmil
Falcon schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:29:
VW Touran een kleine MPV :?

De meeste gezinnen kiezen een auto niet groter dan de Golf, Octavia, Megane, Focus of Astra... maar kan dit met een bron niet ondersteunen.
Ik vind de Touran een kleine MPV, zeker vergeleken met een Chrysler Voyager, Citroen C8 of Renault Espace ofzo. ik schrijf ook dat de meeste jonge gezinnen die ik ken (dus zonder bron :+ ) hebben zo'n kleine mpv.

• janvanmil
edit - dubble post

[ Voor 95% gewijzigd door janvanmil op 17-02-2012 12:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Was nog 1 ding vergeten, ik ben zelf ook gek op vissen en sleep soms ook behoorlijk wat visspullen mee..
Maar voor dit heb ik altijd prima met de ibiza uit de voeten gekunnen, moest dan wel de achterbank neerklappen maarja. zal met een C-Segmenter niet anders zijn..

Opties die ik eerst ga bekijken is de Megane Estate. Hier heb ik volgende week een proefrit mee..
En aansluitend mijn meest begeerde auto de Audi A3 SB. Deze zit wel gelijk aan mijn max budget..
Maar dat zit ik ook met een andere C segmenter die in de 20% categorie vallen..

Maarja dat is het financiele plaatje en is niet zo heel veel van invloed op de keuze auto..
Enige financiele eis is dat het niet duurder is dan 30.000 euro (fiscale waarde) en dat het 14 of 20% bijtelling heeft.

Ik ga zowiezo als ik de A3 SB ga proefrijden ook wat bagage uitproberen, Dealer zit 10 minuten van huis dus kan zo ff langs huis wippen om wat bagage te passen..
Zo kan ik wel bekijken of het ruim genoeg is of niet.

• Rukapul
  • Nu online
Ik heb laatst hetzelfde traject doorlopen (2e hands ipv lease) en kwam al snel op 3 kandidaten: Fabia, Astra, Focus (allen station). De Fabia viel direct af aangezien de laadruimte vrij beperkt is en vol zat met de kinderwagen en de bagage over een onhandige rand getild moest worden.

Het is uiteindelijk een Focus station geworden.

Financiele overwegingen bij lease zijn natuurlijk wel compleet anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 17-02-2012 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rukapul schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:36:
Ik heb laatst hetzelfde traject doorlopen (2e hands ipv lease) en kwam al snel op 3 kandidaten: Fabia, Astra, Focus (allen station). De Fabia viel direct af aangezien de laadruimte vrij beperkt is en vol zat met de kinderwagen en de bagage over een onhandige rand getild moest worden.

Waarom heb je niet gekozen voor een normale hatchback?
Toch te klein? of het zekere voor het onzekere genomen?

• Rukapul
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:38:
[...]

Waarom heb je niet gekozen voor een normale hatchback?
Toch te klein? of het zekere voor het onzekere genomen?
Niet eens overwogen cq echt naar gekeken. Als ik nu zie hoe eenvoudig we de kinderwagen in de auto mikken met de boodschappen ernaast is het gemak evident. Met de jaarlijkse (kampeer)vakantie zal het voordeel ook enorm zijn :)

Komt bij dat er niet echt nadelen aan een station zitten. Gewicht en verbruik scheelt niet bar veel. Parkeren is een skill :P

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 17-02-2012 12:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik hink een beetje op de volgende gedachten..

- Station, altijd makkelijk, geen gedoe met ruimte..
- Hatchback oogt sportiever
- De kleine hoeft over een jaar niet meer in de kinderwagen, een buggy is dan evt een alternatief..
- We willen graag een 2e kind, dus toch wel weer vast aan een kinderwagen komende 2-3 jaar.

Het is nu gewoon behelpen met de Ibiza als we een weekendje weg willen, voor de dagelijkse dingen zoals boodchappen of visites voldoet de ruimte prima, De kinderwagen hoeft niet mee omdat ze zelf kan lopen of in een winkel karretje kan zitten.
Het is alleen bij dingen doen waar ze veel bij moet lopen dat het handiger is om in de kinderwagen te zitten..

De keren dat we echt meer ruimte nodig hebben dan nu voorhanden is, is misschien 12-15x per jaar, de rest van de tijd voldoet de huidige ibiza ook prima..
Aangezien ik zowiezo een segment hoger kijk, heb ik al 40% meer koffer ruimte, en zelfs 80% meer bij een station uitvoering..

Dus twijfel tussen 1. Voor een station gaan en totaal geen ongemakken meer hebben of 2. voor een hatchback gaan en misschien toch enkele keren per jaar net wat ruimte tekort hebben en dat er bagage op de achterbank moet.

En ik twijvel ook tussen 2 opties..
1. Renault Megane Estate.. lekker 14% bijtelling en full option..
2. Audi A3 SB, ook redelijk in de opties, meer ruimte dan de Ibiza maar geen station.. Wel de mooiste C-segmenter in mijn ogen.

Daarom ga ik ook proefrijden met deze 2 auto's en beide kofferbakken eens goed bekijk en pas met de spullen die we standaard meenemen op een weekendje naar mijn schoonouders..
Als de A3 ruimte genoeg bied dan moet ik nog de overweging maken of ik die auto 60 euro in de maand meer bijtelling waard vind..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 13:42 ]

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 15:52
Ik denk dat een station dan toch de beste optie is. Vergeet niet dat je met een tweede kind ook niks meer op de achterbank kunt zetten of leggen, je bent volledig op de kofferruimte toegewezen. En zelfs dan kan een station krap worden als je een weekje op vakantie gaat: twee koffers, kinderwagen, misschien een reisbedje, wat speelgoed, andere babybenodigdheden... Vorig jaar hebben we een dakkoffer kunnen lenen van m'n schoonbroer en ik was blij dat we die hadden.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:06
Ski koffer op het dak geen optie?

Ik vind het er persoonlijk niet uitzien, maar voor een keer een weekend weg kan het prima.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Rukapul schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:36:

Dan heb je geen Fabia Combi overwogen ;)

Anyway, ik heb zelf de Fabia Combi die in oktober 2011 geleverd is.
Prima autootje met vooral een redelijk ruime achterbak (500 liter ofzo), maar kwalitatief stelt het niet zoveel voor... Veel storingen, kraakjes en piepjes die erg snel verschijnen.

Ik zou nu 100% zeker voor de Megane Estate met 14% bijtelling zijn gegaan.

Ik heb de Fabia (naast de kofferbak) ook op de bijtelling uitgekozen en gelukkig maar voor 2 jaartjes...

Youtube: DashcamNL

• Rukapul
  • Nu online
dfrenner schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:02:
[...]

Dan heb je geen Fabia Combi overwogen ;)
Tuurlijk wel: "allen station" wat bij de Fabia "combi", bij de Astra "station" en bij de Ford "wagon" betekent.

Bij de Fabia betekent Combi dat de daklijn van het autootje iets doorloopt waardoor je hoegenaamd iets meer ruimte zou moeten hebben. Het blijft echter klein in alle dimensies (wielkasten die naar binnen vallen, beperkte diepte tot achterbank, slechts over beperkt bereik volledige hoogte) en onhandig (rand bij klep). Daar waar het onderstel bij de Fabia alleen overdwars in de kofferbak kon en hem dan geheel vulde kan hij bij zowel de Astra als Focus er in de lengte in.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 17-02-2012 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
HellPunk schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:49:
Ik denk dat een station dan toch de beste optie is. Vergeet niet dat je met een tweede kind ook niks meer op de achterbank kunt zetten of leggen, je bent volledig op de kofferruimte toegewezen. En zelfs dan kan een station krap worden als je een weekje op vakantie gaat: twee koffers, kinderwagen, misschien een reisbedje, wat speelgoed, andere babybenodigdheden... Vorig jaar hebben we een dakkoffer kunnen lenen van m'n schoonbroer en ik was blij dat we die hadden.
De pluspunten voor de Megane
1. Hij is groter en dus geen problemen met weekendjes weg
2. Hij is goedkoper in bijtelling
3. Hij oogt redelijk sportief voor een station.
4. Lekker dik aangekleed (Full Toption)

De minpunten
1. Te groot voor het allerdaags gebruik.
2. Model is niet het mooiste uit zijn klasse,

De A3 SB
1. Vind het de mooiste middenklasser die er momenteel is
2. Luxe uitstraling
3. redelijke opties (in ieder geval die ik mooi vind zoals het Advance pakket)

Minpunten,
1. Duur in bijtelling tov de megane.
2. Misschien te kleine kofferbak voor een weekend weg met 2 kinderen die nog in de kinderwagen zitten.

Ik wacht gewoon de proefritten af, en zie hoeveel ruimte ik heb in beide auto's..
Wil de A3 of iedere andere hatchback niet op voorhand afschrijven....

Skikoffer is geen optie voor mij, ding kost me teveel geld, dakdragers en een box kosten me 400-500 euro nieuw.. 2e hands misschien minder maar heb ook geen ruimte om dat ding te stallen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 14:17 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 09:27
Vergeet niet dat de A3 een sterk verouderd model is. De nieuwe is volgens mij al gepresenteerd dus die zal binnen enkele maanden bij de dealer staan. Voordeel van de oude is dat deze natuurlijk met grote kortingen verkocht zal worden, of met uitgebreide final edition uitvoeringen ofzo.

Is de mercedes B-klasse misschien een optie? Nieuw model, bijzonder mooi interieur, en vergelijkbare prijzen als een A3 lijkt me. Daarnaast is het ook een iets hoger model waardoor het misschien een stuk makkelijker is om de kinderen in de stoeltjes te zetten.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Dacia Logan? Huge, goedkoop en niet al te lelijk.
500L kofferbak, plaats voor 7 mensen(!)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• BlakHawk
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:30:

Wacht maar, alles kan vol en dat merk je vooral met vakanties!
Niet helemaal mee eens, maar dat is persoonlijk.
Ik vind de Volvo V60 bijvoorbeeld heel sportief ogen in de juiste uitvoering. MAar denk ook eens aan de A4 RS die enkel leverbaar gaat worden in avant (station).
- De kleine hoeft over een jaar niet meer in de kinderwagen, een buggy is dan evt een alternatief..
- We willen graag een 2e kind, dus toch wel weer vast aan een kinderwagen komende 2-3 jaar.
Dus je hebt gewoon ruimte nodig ;)
Het is nu gewoon behelpen met de Ibiza als we een weekendje weg willen, voor de dagelijkse dingen zoals boodchappen of visites voldoet de ruimte prima, De kinderwagen hoeft niet mee omdat ze zelf kan lopen of in een winkel karretje kan zitten.
Het is alleen bij dingen doen waar ze veel bij moet lopen dat het handiger is om in de kinderwagen te zitten..
Maar je moet juist wel uitgaan van een kinderwagen erbij, want er is de wens voor een tweede begrijp ik.
De keren dat we echt meer ruimte nodig hebben dan nu voorhanden is, is misschien 12-15x per jaar, de rest van de tijd voldoet de huidige ibiza ook prima..
Aangezien ik zowiezo een segment hoger kijk, heb ik al 40% meer koffer ruimte, en zelfs 80% meer bij een station uitvoering..
De eerste leaseauto die ik had was een een ruime focus station.
Toen ben ik naar een zeer luxe, maar qua achterbak krappe C30 gegaan en nu dan weer een stuk ruimere achterbak in de Fabia.
2. Audi A3 SB, ook redelijk in de opties, meer ruimte dan de Ibiza maar geen station.. Wel de mooiste C-segmenter in mijn ogen.
Ik ben zelf compleet afgeknapt op de A3. Ik wilde ook de A3 SB en door arrogantie van de dealer uiteindelijk na de proefrit eens als tijdsverdrijf bij de Volvo naar binnen gelopen en ik heb er een betere auto gevonden op twee punten na: 3 deurs en achterbak is kleiner... Maar ook de A3 zit achteren niet erg ruim, waar de C30 juist wel comfortabel was en achterbak van de A3 was nu ook niet echt groot te noemen.

Op ieder ander punt, van comfort tot sportiviteit, tot de uitrusting en de prijs wint de C30 gewoon van de A3.
Maar goed ik had wel alles op de C30 zitten, van leer en het high performance sound system tot een bodykit met T5 looks (ja ook de eindpijpen aan twee kanten :X )

Ik rijd ook privé en was de bijtelling redelijk zat, dus vandaar wilde ik 14% bijtelling gaan rijden.
Daarom ga ik ook proefrijden met deze 2 auto's en beide kofferbakken eens goed bekijk en pas met de spullen die we standaard meenemen op een weekendje naar mijn schoonouders..
Als de A3 ruimte genoeg bied dan moet ik nog de overweging maken of ik die auto 60 euro in de maand meer bijtelling waard vind..
60 euro maar?

Ow ik zie inderdaad dat de A3 ook 20% heeft tegenwoordig...
Maar goed de Megane in GT-line heeft natuurlijk veel meer opties, plus het leasebedrag dat veel lager ligt (geen bpm en wegenbelasting). Krijg je daar ook nog iets van terug?
Rukapul schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:07:
Tuurlijk wel "allen station".

Bij de Fabia betekent Combi dat de daklijn van het autootje iets doorloopt waardoor je hoegenaamd iets meer ruimte zou moeten hebben. Het blijft echter klein in alle dimensies (wielkasten die naar binnen vallen, beperkte diepte tot achterbank, slechts over beperkt bereik volledige hoogte) en onhandig (rand bij klep). Daar waar het onderstel bij de Fabia alleen overdwars in de kofferbak kon en hem dan geheel vulde kan hij bij zowel de Astra als Focus er in de lengte in.
Hmmm, okee. Ik heb tijdens de proefrit uitvoerig de achterbak getest. (naar huis gereden) en twee normale koffers plus kinderwagen waren geen probleem. Wat de breedte betreft klopt het wel, hij is smal. Maar binnenin zeker ruimer dan een Ibiza...

Verwijderd

Topicstarter
Malt007 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:24:
Vergeet niet dat de A3 een sterk verouderd model is. De nieuwe is volgens mij al gepresenteerd dus die zal binnen enkele maanden bij de dealer staan. Voordeel van de oude is dat deze natuurlijk met grote kortingen verkocht zal worden, of met uitgebreide final edition uitvoeringen ofzo.

Is de mercedes B-klasse misschien een optie? Nieuw model, bijzonder mooi interieur, en vergelijkbare prijzen als een A3 lijkt me. Daarnaast is het ook een iets hoger model waardoor het misschien een stuk makkelijker is om de kinderen in de stoeltjes te zetten.
Ja het is een ouder model (4 jaar oud), de Megane is ook een model wat 3 jaar oud is maar wel onlangs is opgefrist met een kleine facelift..

De A3 is nu inderdaad intressanter met opties, zo is de Xenon verlichting en navi etc nu allemaal standaard op de Advance modellen.
Nieuwe model heb ik foto's van gezien maar tja het is Audi dus niet echt veel anders dan het huidige model..
Vind het huidige model ook zeer mooi, dus zal geen spijt hebben als ik niet het nieuwe model heb.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

fabia combi is ook niet echt een ruime auto, zou voor mij echt afvallen.

[ Voor 201% gewijzigd door Slasher op 17-02-2012 14:39 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 01:56

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 16:25
Heb 2 jonge kids (nu 3 en 5) en ben blij dat ik een station rijd. Nooit gezeur met ruimte (al zit ie soms behoorlijk vol) en er zijn voldoende modellen die redelijk betaalbaar zijn. Ik zou me niet teveel blindstaren op je 'droomauto', dat gevoel is er na een paar maanden af en dan zit je wellicht met een auto die net wat te krap is.

Natte krant (363218) (V.242)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zowiezo gaan proefrijden om te bepalen hoe de auto's mij bevallen.
Moet wel zeggen dat ik ook wel het gevoel heb dat een station beter zou passen bij mijn wensen/eisen..

Ik lees net dat de focus wagon diesel ook in de 14% categorie komt (ook na 1 juli) en is ook zeker de optie om die tegen de megane te zetten.

Op foto's gaat mijn voorkeur uit naar de Megane, maar heb de nieuwe Ford Wagon ook nog niet echt goed bekeken in het echt..

Toch geef ik de A3 nog niet op.. Noem me eigenwijs maar zal na de proefrit een oordeel vellen..

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-11 13:51
Ha, een topic waarin ik mijzelf herken.

Ik had een peugeot 207, leuk ding, mooie kleur, 2 kinders verder en tijd voor een nieuwe leasewagen.
Hmm, ruimte, goedkoop en groot, wat nu.

Ik heb in overweging genomen de seat ibiza ST 14%
(bleek in de lease te duur te zijn vergeleken met de andere merken).

Honda civic hybrid, viel al heel snel af, omdat de bank niet plat kan (vanwege de accu's)

Skoda fabia 14%, wat ideaal geweest, maar ik mocht geen diesel nemen vanwege mijn kilometrage per jaar.
In de benzine variant was hij 20% en niet meer interessant volgens leaseplan calculator.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de skoda octavia combi, 20% bijtelling, 25k en een zee van ruimte....

Succes!

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:04
Grappig,... ik had zelfde. Ik had een Ibiza (vorige model nog van 2008) lease bak. Met 1 kleine ging prima. Komt 2e aan (nog paar maandjes). Renault zat niet in mn lijstje, omdat we die niet kunnen lease. Anders was het die toch niet geworden, daar niet van.

Ik heb een A3 SB genomen. Reden:

Mooiste in de klasse (persoonlijk)
Rijdt erg fijn/comfortabel en stil (heb een 1.6 tdi met 20%)
Ruim genoeg, is iets ruimer dan een golf vi (ja getest en dan doel ik natuurlijk niet op de station)

Ja ok, het model gaat eruit, maar goed, voordat de nieuwe Sportback er is ben je even verder (geloof eind dit jaar ergens pas bekend). Daarnaast vaak kinderziektes in nieuwe modellen en ik vind het huidig model prima.

Focus nieuwste, niet mijn smaak, van binnen mij te druk en toch wat meer lawaai.
Astra, leuk wagen, tijdens bestellen was de uitvoering sport + station + 1.7 cdti motor niet in 20%
BMW 1, vond te duur en na net niet mooi genoeg voor budget wat ik had
Octavia, viel af omdat toch wat minder mooi is afgewerkt

Golf was nog de enige kanshebber in mijn rijtje. Viel af omdat de A3 SB mooier vind, net iets ruimer aan voelt en paste de spullen beter in (ruimte mogelijk beter ingedeeld)

Vriend van me (andere werkgever)is voor de Megane gegaan, zijn enige reden is 14% bijtelling.

Ja een station is makkelijker omdat groter is en nog meer mee kan, echter hoe vaak neem ik zoveel mee dat de hele auto vol zit. Bijna niet. Ik rij 70% van de tijd alleen. De andere keren dat er meer in zitten word de kofferbak ook niet vol gestopt. De kinderwagen past er prima in. Ja met vakantie is meer ruimte handig. Nou goed, voor die keer mocht niet lukken, hop skibox op het dak. Ik rij persoonlijk liever 95% van de tijd in een auto die me echt aan staat (3 jaar lease contract, dus best lange tijd als niet bevalt), dan dat ik altijd de ruimte heb en weinig gebruik van maak. Zoals zeg: persoonlijk. Genoeg mensen kiezen liever voor de ruimte en ja daar is wat voor te zeggen.

Succes met keuze :) . Lijstje maken en proefrit maken en dan kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Pannekoek81 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:02:

Ja een station is makkelijker omdat groter is en nog meer mee kan, echter hoe vaak neem ik zoveel mee dat de hele auto vol zit. Bijna niet. Ik rij 70% van de tijd alleen. De andere keren dat er meer in zitten word de kofferbak ook niet vol gestopt. De kinderwagen past er prima in. Ja met vakantie is meer ruimte handig. Nou goed, voor die keer mocht niet lukken, hop skibox op het dak. Ik rij persoonlijk liever 95% van de tijd in een auto die me echt aan staat (3 jaar lease contract, dus best lange tijd als niet bevalt), dan dat ik altijd de ruimte heb en weinig gebruik van maak. Zoals zeg: persoonlijk. Genoeg mensen kiezen liever voor de ruimte en ja daar is wat voor te zeggen.

Succes met keuze :) . Lijstje maken en proefrit maken en dan kiezen.
Die gedachte had ik dus ook in mijn hoofd..
Ik moet er zelfs 4 jaar mee doen, dus ik wil wel een auto waar ik 100% achter sta..

Daarom gaan we ook gewoon proefrijden en even uittesten hoe groot de kofferruimte nu echt is..
Vind ik het voldoende dan is het een serieuze overweging die ik moet maken.

Qua bijtelling scheelt het me ook 60-70 euro tussen de Megane en A3.
En dan komt het aan op vind ik de A3 echt zoveel beter rijden dan de Megane dat ik er 60-70 euro meer voor over heb..

Ik betaal nu voor de Ibiza iets van 170-180 euro bijtelling, dus de A3 is maar 30-40 euro duurder, maarja aan de andere kant kan ik ook 30-40 euro besparen :)

We wachten gewoon de proefritten af..
Ik rijd de Megane en de A3 op dezelfde dag proef, dus kan het goed vergelijken..

• Pannekoek81
Verstandig. En ja besparen is leuk, maar als geen noodzaak is dan kan je inderdaad gaan kijken wat bevalt beter en dat is persoonlijke smaak. Voor mij is de ruimte groot zat. Vooral na de ibiza. Maar goed. Gemak station is wat voor te zeggen.

Succes met je keuze.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:20

ST10©DE

Dus.............

Mijn vrouw rijdt een Fabia combi, ik een A3 SB. Zij heeft toch aanmerkelijk meer ruimte in haar auto. Als ik de kinderwagen in de achterbak heb, past er nog maar weinig bij. Hooguit een paar plastic tasjes of een dag-rugzak.

Ik ben ook al rustig aan het kijken naar de opvolger van de A3 SB, wat mijn interesse tot nu toe heeft zijn de 1 serie, B-Klasse en de komende V40. Vooral die laatste ben ik erg benieuwd naar.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wij pasten vroeger met zijn vieren in een Fiat 600 en een Fiat 127 maar nu zou ik voor een station gaan.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben alleen maar ik moet vaak spullen vervoeren. Ik heb ook al gekeken naar bv een station maar er is geen praktische station die niet lang was maar dat is er gewoon niet en lager dan de klasse van de Golf wil ik niet. Ik vond het altijd heel praktisch dat je een achterbank naar voren en achter kon schuiven. Ik dacht dat de Seat Altea het wel kon. De Mazda 323f toen was heel praktisch. Meer ruimte nodig? Prima schuif even de achterbank naar voren en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:29
Volgens mij is het toch al redelijk duidelijk dat Remko24 met zijn hoofd de Megane wil maar met zijn hart de A3?!

Overigens moet je het vooral van het uiterlijk hebben want zowel de Megane als de A3 zijn met deze motorisering niet echt spannend te noemen en ook op het vlak van dynamiek zijn het geen toppers. Overigens is de Megane GT-line echt geen lelijke auto! Neem daarnaast de full options en je hebt wel een erg chique bak.

[ Voor 16% gewijzigd door MrFl0ppY op 20-02-2012 09:17 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Verwijderd

Topicstarter
MrFl0ppY schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:14:
Volgens mij is het toch al redelijk duidelijk dat Remko24 met zijn hoofd de Megane wil maar met zijn hart de A3?!

Overigens moet je het vooral van het uiterlijk hebben want zowel de Megane als de A3 zijn met deze motorisering niet echt spannend te noemen en ook op het vlak van dynamiek zijn het geen toppers.
Motorisering boeit me ook weinig.. 98% van de tijd rij ik met de stroom mee of op cruise control..
Trappen doe ik amper met de auto..

Enige eis qua motorisering die ik heb is dat ik normaal mee kom met het verkeer en makkelijk 150-160 op CC kan rijden (in Duitsland), en dat kan met beide auto's prima als ik de reviews moet geloven.

De 1.2 TFSI moet best nog wel rap zijn volgens mijn broer die een paar maanden geleden deze motor heeft proefgereden in de Golf VI.

Verder wacht ik woensdag en zaterdag even af met de proefritjes.. en dan zie ik het wel.

• BlakHawk
Slasher schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:36:
Die gast heeft geen flauw idee wat een auto prive rijden kost.
Die gast?

Prima, maar dat doet er toch niet toe? Nu gaat er geld naar de belastingdienst toe en moet ik - omdat ik een leaseauto rijd - ongeveer 3 uur van mijn eigen tijd aan reizen besteden. Dat is 15 uur per week.

Je denkt toch niet dat ik 15 uur voor noppes ga besteden aan werk en genoegen neem met een oplossing die me net iets minder kost dat het prive rijden!?

Het moet gewoon erg voordelig zijn voor me, anders wil ik geen 15 uur besteden per week aan reizen en ga ik wel ergens anders werken... 15 uur mag best enig "salaris" tegenover staan. Een 14% bijtelling auto levert mij genoeg voordeel op om die 15 uur te investeren. Een 25% auto niet. Daarnaast zou ik prive nooit 30k aan een nieuwe auto uitgeven, dus het boeit me niet zoveel wat het prive zou kosten...
Fabia combi is ook niet echt een ruime auto, zou voor mij echt afvallen.
Van binnen is het niet echt ruim nee. Vooral de breedte van de auto schiet wat tekort.
We hebben een kinderstoel in de auto en als we deze in het midden zetten op de achterbank, kun je 2 volwassenen neerzetten aan beide zijkanten. Dat zit niet heel comfortabel, maar een rit van 3,5 uur is te doen. Verder is de achterbak wel lekker ruim. Relatief ruim dan he...

Natuurlijk is een focus station, megane station groter. Maar het is een stuk ruimer dan een C segmenter hatchback!

2 koffers en de volwaardige kinderwagen is te doen...
P. Mekes schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:40:
Mijn vrouw rijdt een Fabia combi, ik een A3 SB. Zij heeft toch aanmerkelijk meer ruimte in haar auto. Als ik de kinderwagen in de achterbak heb, past er nog maar weinig bij. Hooguit een paar plastic tasjes of een dag-rugzak.

Ik ben ook al rustig aan het kijken naar de opvolger van de A3 SB, wat mijn interesse tot nu toe heeft zijn de 1 serie, B-Klasse en de komende V40. Vooral die laatste ben ik erg benieuwd naar.
Tel mij er maar bij op :)

Ik heb er bewust voor gekozen om de Fabia maar voor 2 jaar te leasen...
Als men de techniek van de V60 plug in hybrid nou in de nieuwe V40 lepelt! (0% bijtelling en 285pk :9~ )

[ Voor 19% gewijzigd door BlakHawk op 20-02-2012 11:34 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:30:

Eens. Al gebruik je die ruimte maar een paar keer per jaar, het is op zo'n moment buitengewoon handig en voorkomt huren van grotere auto's, krap zitten of aanhangwagens.
Meh. Als dat je primaire focus is kun je net zo goed een verlaagde Swift nemen oid. Maar als ik je zo hoor heb je een practische gezinswagen nodig. Allicht overwogen prive iets sportiefs erbij te nemen? Motor of inderdaad een verlaagde 2e hands geval :P
Lijkt me de clincher. Onderschat trouwens niet hoeveel ruimte oudere kinderen vergen. M'n dochter heeft ondertussen niets meer dan een zitverhoger nodig, maar de knuffels moeten mee, en ze wil dit en dat en voor je het weet is de kofferbak van onze station even vol als toen ze nog in de kinderwagen moest :+

Oftewel eens per drie weken is het raak dat je krap zit.
Persoonlijk zou ik gaan voor de grootste hoeveelheid ruimte die je voor de laagste kosten voor jou (bijtelling) kunt krijgen.

Dus twijfel tussen 1. Voor een station gaan en totaal geen ongemakken meer hebben of 2. voor een hatchback gaan en misschien toch enkele keren per jaar net wat ruimte tekort hebben en dat er bagage op de achterbank moet.[/q]
1. Ongemakken zijn irritant. De hatchback geeft je geen concrete voordelen, alleen wat ontastbare dingen. Overigens, zelfs met één kind krijgen wij bij een kampeervakantie de kofferbak vol genoeg dat er alsnog wat op de achterbank moet.

Meer betalen voor minder auto. Tja...

Ik zou ook goed nadenken voor ik een Megane zou nemen, maar dat is op basis van de Megane Scenic die m'n moeder een jaar of 8 terug leasde. Nog los van een ongelofelijk irritante navigatiesysteem (geheid vervangen door iets nieuwers) stond dat ding vaker bij de garage dan dat het reed. Ze kocht er prive een Skoda Favorit naast om in ieder geval altijd vervoer te hebben :X

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:52:
[...]

Meer betalen voor minder auto. Tja...

Ik zou ook goed nadenken voor ik een Megane zou nemen, maar dat is op basis van de Megane Scenic die m'n moeder een jaar of 8 terug leasde. Nog los van een ongelofelijk irritante navigatiesysteem (geheid vervangen door iets nieuwers) stond dat ding vaker bij de garage dan dat het reed. Ze kocht er prive een Skoda Favorit naast om in ieder geval altijd vervoer te hebben :X
De Megane, is vrij betrouwbaar geworden als ik de forums mag geloven, heb in het verleden ook veel renault gereden en eigenlijk nooit problemen gehad op normaal onderhoud na..

Navigatie is vervangen door TomTom, dus dat zit wel goed..

Heb ook een proefrit aangevraagd voor de Focus Wagon, Denk dat het tussen de Megane en de Focus zal gaan, beide zijn 14%, en zijn stations...

Kans op pech heb je altijd, maar Renault heeft flinke tegeslagen gehad vooral met de Laguna, en verwacht eigenlijk wel dat de kwaliteit wel meer aandacht heeft gekregen.

Maar ga toch de Audi proefrijden.. puur om bevestiging te krijgen dat deze echt te klein (en te duur) zal zijn..

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 15:55
Mooi hoe tijden veranderen. 'Vroegah' gingen we met een gezin van 4 op vakantie naar Zuid-Frankrijk in een Renault 4 en later 5. Mijn vrouw ging als kleine met haar gezin de Alpen over in een Eend.

Hier hebben ze het over te weinig ruimte voor een gezin in een Megane Estate, juist B)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Pannekoek81
EvaluationCopy schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:36:
Mooi hoe tijden veranderen. 'Vroegah' gingen we met een gezin van 4 op vakantie naar Zuid-Frankrijk in een Renault 4 en later 5. Mijn vrouw ging als kleine met haar gezin de Alpen over in een Eend.

Hier hebben ze het over te weinig ruimte voor een gezin in een Megane Estate, juist B)
Die discussie ben ik met meerdere aangegaan, maar goed, meeste nemen tegenwoordig ook veel meer mee dan vroeger. Daar zal het vooral in zitten.
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:32:
[...]

Maar ga toch de Audi proefrijden.. puur om bevestiging te krijgen dat deze echt te klein (en te duur) zal zijn..
Bevestiging dat ie kleiner is en duurder dan de andere 2 zul je krijgen, maar is het ook echt TE? Kwestie van wat wil je, is een keuze. Audi is andere auto, valt niet onder stations.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 07:33

Bullet NL

Eigen Wijs

Ook ik heb 2 jonge kids, 3 (bijna 4) en 1 jaar, ze zitten beide in een Maxi-Cosi Tobi en een Maxi-Cosi Rodi, ik ben vrijlang waar door de bestuurderstoel ver naar achteren moet. Bij de gemiddelde auto uit de C-Klasse (Focus, A3, Golf, Megan, Astra e.d) heb ik dom weg niet genoeg ruimte om een kinderstoel achter mezelf te zetten. Wij maken gebruik van een Easy-base om de kinderstoellen via de ISO-Fix aansluiting vast te zetten, maar. Omdat ik ruimte wel lekker vindt zijn ga ik dus altijd voor een station (heerlijk met het halen van bouwmateriaal of wasmachines e.d ;) )

Maar goed, omdat ik met mijn kids in een C-Klasse auto niet uitkom heb ik een klasse hoger genomen, heb een aantal jaar een Ford Modedo gereden en heb nu een Toyota Avensis (geen spaardiesels!)

Puur voor de ruimte, ik heb als voorloop auto van de Mondeo een Focus Station gehad, ik kwam toen hopeloos klem te zitten....

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

Topicstarter
Pannekoek81 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:41:
[...]

Bevestiging dat ie kleiner is en duurder dan de andere 2 zul je krijgen, maar is het ook echt TE? Kwestie van wat wil je, is een keuze. Audi is andere auto, valt niet onder stations.
Weet je wat het is, een station zal ruimte genoeg bieden..
Toch wil ik kijken of een normale hatchback ook voldoende zal zijn..
De enige echt mooie hatchback in het C-segment vind ik de Audi A3.

De proefrit zal moeten uitwijzen of deze auto inderdaad TE klein is, als het spul wat we normaal mee willen nemen nog maar net past en ik zie wat ongemakken indien er een 2e kind komt, dan zal die waarschijnlijk gewoon afvallen net als alle andere Hatchbacks, en ga ik gewoon voor de station.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik weet niet als jij kids hebt? maar vroegahhhhhh hadden we geen kinderzitjes.... Tegenwoordig nemen kinderzitjes meer ruimte in dan een volwassen persoon...

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Daarbij, probleer eens een kinderwagen in een C-klasse auto te proppen, negen van de tien keer zit je dan vervolgens met de boodschappen opschoot.....

• Rukapul
  • Nu online
Bij de Focus station is het inderdaad zo dat de passagiersstoel redelijk naar voren moet om de maxi-cosi erachter te plaatsen plus nog wat ruimte over te laten. Dat moet je dus testen door de maxi cosi mee te nemen en de reguliere passagiers ervoor plaats te laten nemen!
Bullet NL schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:47:
Daarbij, probleer eens een kinderwagen in een C-klasse auto te proppen, negen van de tien keer zit je dan vervolgens met de boodschappen opschoot.....
In een station? Ik leg 'm er naast of er bovenop, maar passen doet het :)

[ Voor 38% gewijzigd door Rukapul op 22-02-2012 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan kun je wel begrijpen hoe ik me nu in een B-klasse voel...

Gelukkig gaat de kinderwagen nooit mee met boodschappen doen.. Daarvoor staan er karretjes :)
Kinderwagen gaat eigenlijk alleen mee met dagjes uit of weekendjes weg waar we ook naar buiten gaan..

• Pannekoek81
Ben zelf ook vrij lang, maar nog genoeg ruimte achter me voor mijn zoontje. Nu komt de A3 achterin ook ruimer over dan de Focus bijvoorbeeld, of dit echt zo is geen idee, maar er lijkt meer ruimte te zijn op de achterbank. Kinderwagen (Joolz) past prima in de kofferbak met nog spul ernaast. Nu is dit ook een vrij klein opvouwbaar ding. De meeste zijn groter en ja dan kan er een ruimte gebrek komen.

Mondeo mooie wagen, pa/ma hebben er 1 als station. Erg ruim. Stuk ruimer dan de focus. Ook andere prijsklasse en was voor mij sowieso geen optie vanwege klasse waar ik in lease.

Maar goed, het blijft altijd kwestie van persoonlijke smaak. Wat vind je mooi. Wat rijdt er het fijnste. Wat wil/kan je betalen. En ruimte, tja... is keuze of soms krap zitten, maar auto van je smaak rijden of lekker de ruimte. Vriend van me reed 3 jaar lang alleen in een octavia. Ging 7x per jaar naar Frankrijk (huisje van pa/ma). Biljart tafel keer in de auto gelegd en erheen gereden. Past makkelijk (bank wel plat natuurlijk). Wat ruimte in dat ding. Rijdt nu vanwege financieel oogpunt een auris hybride. Heeft beetje spijt. Maar scheelt wel ff aardig wat geld.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik vindt ruimte fijn ;) daarbij heb ik altijd erg veel KM's gemaakt, een beetje auto om je heen is dus wel fijn....

Maar goed, ik heb zowieso een wat afwijkende kijk op auto's, ik vindt die spaardiesels ook helemaal niets, dan maar gewoon 25% bijtelling.... Heb liever een auto die wel trekt en voldoende koppel heeft...

• Pannekoek81
Bullet NL schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:55:
Ik vindt ruimte fijn ;) daarbij heb ik altijd erg veel KM's gemaakt, een beetje auto om je heen is dus wel fijn....

Maar goed, ik heb zowieso een wat afwijkende kijk op auto's, ik vindt die spaardiesels ook helemaal niets, dan maar gewoon 25% bijtelling.... Heb liever een auto die wel trekt en voldoende koppel heeft...
Beetje auto om je heen is zeker fijn. Daarin gaat de topicstarter sowieso voorruit. Ibiza naar een Megane, Focus of A3 is aardig wat meer auto om je heen.

Spaardiesels tja... zie veel van die 1.2 tdi dingen om me heen, zou ik ook niet willen. 1x als vervangend vervoer mee gekregen, maar nee dat is het voor mij niet. Tijdens de proefrit met de Megane zat er die 1.5 diesel in met 14%. Hele tijd toch idee dat ie geknepen is. Heb nu een 1.6tdi, was voorheen de 1.9tdi. Vind prima, kan met verkeer mee. 2.0 tdi was fijn geweest, maar keuze moeten maken tussen meer opties of betere motor. (max budget = max, mag geen euro overheen)

Verwijderd

Topicstarter
Bullet NL schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:55:

Misschien ben ik nooit verwend geweest met auto's :) had altijd een "kleine" motor erin liggen..
1.7 met 85PK is mijn sterkste auto geweest voordat ik deze Ibiza had (105PK 77kw)

En het boeit me ook niet om een snelle auto te hebben, ik wil een auto die comfortabel is, en waarmee ik met de stroom mee kan rijden,

Daarom dat ik nu ook gewoon naar de 14% klasse kijk, en die liever dik aankleed met opties dan een auto die rete snel is maar zeer kaal in de opties zit.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik snap het argument bijtelling niet zo.... Helemaal omdat we al jaren maximaal 25% bijtelling betalen (goed het is een poosje 22% geweest) die 14%/20% is pas van de laatste 7 jaar als ik mij niet vergis.

De bijtelling is dus nooit duurder dan die 25% geworden, zakelijk autorijden dus ook niet.... Helemaal wanneer je bekijkt dat de afgelopen jaren auto's ook niet echt veel in prijs zijn gestegen..... rond de 30 a 40k kan je nog steeds leuke D-klasse auto's aanschaffen....

Wil je meer, een 180pk diesel met veel opties, tja dan ga je over de 40k heen..... Maar vaak speelt de bijtelling qua salaris dan ook geen rol meer.

• Rukapul
  • Nu online
Er zijn ook gewoon mensen die een auto als vervoersmiddel zien en dat zo kostenefficient proberen te benaderen he. Lease (bijtelling) of prive (aankoop en overige kosten) maakt daarbij weinig uit :)

• EvaluationCopy
Bullet NL schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:46:
[...]

Ik weet niet als jij kids hebt? maar vroegahhhhhh hadden we geen kinderzitjes.... Tegenwoordig nemen kinderzitjes meer ruimte in dan een volwassen persoon...
Het was naar niemand een verwijt ofzo toe hoor, meer gewoon leuk om te zien hoe tijden veranderen.

Ik moet toch nog eens vragen hoe ze alles erin kregen.. Met een berg eten, kampeerspullen en heel de meuk in zo'n koekblik zo'n eind rijden. Op ons 5-je hadden we een imperial dat scheelt nogal. Maar in een Eend... ? Fuck die gingen zelfs naar Italië met 3 kinderen achterin, waarvan 1 puber.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:59:
[...]

Misschien ben ik nooit verwend geweest met auto's :) had altijd een "kleine" motor erin liggen..
1.7 met 85PK is mijn sterkste auto geweest voordat ik deze Ibiza had (105PK 77kw)

En het boeit me ook niet om een snelle auto te hebben, ik wil een auto die comfortabel is, en waarmee ik met de stroom mee kan rijden,

Daarom dat ik nu ook gewoon naar de 14% klasse kijk, en die liever dik aankleed met opties dan een auto die rete snel is maar zeer kaal in de opties zit.
Natuurlijk, begrijp ik helemaal.... Maar ik doe waarschijnlijk iets meer met de auto dan jij dit doet..... Ik heb een Caravan die 1400Kg weegt, die moet ook door de Brennerpas richting Itallie ;)

Zo'n spaarauto valt voor mij dan dus ook al vrijsnel af omdat hij gewoon niet geschikt is wat ik er mee doe.
Het gaat mij dan ook helemaal niet om de snelheid van een auto, bedoel waar in Nederland kan je nog veel harder dan 140 rijden???

Maar een grote motor, met veel koppel maakt wel degelijk het comfort in een auto wat hoger, lekker schakellui rijden, mooi laag in de toeren waardoor hij alsnog in vergelijking met een 14% auto lekker zuinig is.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

EvaluationCopy schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:07:
[...]

Het was naar niemand een verwijt ofzo toe hoor, meer gewoon leuk om te zien hoe tijden veranderen.

Ik moet toch nog eens vragen hoe ze alles erin kregen.. Met een berg eten, kampeerspullen en heel de meuk in zo'n koekblik zo'n eind rijden. Op ons 5-je hadden we een imperial dat scheelt nogal. Maar in een Eend... ? Fuck die gingen zelfs naar Italië met 3 kinderen achterin, waarvan 1 puber.
Tja, ook vroeger deed iedereen dit op z'n eigen manier.... Wij gingen eind jaren 70 met een Ford Granada richting Frankrijk, Met een Knaus Caravan er achter.... Qua grote is er dus voor mij niet zo heel veel veranderd..... Het is maar net hoe en op welke manier je op vakantie wil ;)

• Rukapul
  • Nu online
Bullet NL schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:07:
[...]

Natuurlijk, begrijp ik helemaal.... Maar ik doe waarschijnlijk iets meer met de auto dan jij dit doet..... Ik heb een Caravan die 1400Kg weegt, die moet ook door de Brennerpas richting Itallie ;)

Zo'n spaarauto valt voor mij dan dus ook al vrijsnel af omdat hij gewoon niet geschikt is wat ik er mee doe.
Het gaat mij dan ook helemaal niet om de snelheid van een auto, bedoel waar in Nederland kan je nog veel harder dan 140 rijden???

Maar een grote motor, met veel koppel maakt wel degelijk het comfort in een auto wat hoger, lekker schakellui rijden, mooi laag in de toeren waardoor hij alsnog in vergelijking met een 14% auto lekker zuinig is.
*grin* Alsof je de vorige eigenaar van onze Focus bent. Een 1.8 Tdci motor en in 5 jaar slechts 56k mee gereden. Afgaande op de trekhaak dus puur om af en toe een caravan oid te trekken. Ondertussen heeft die eigenaar wel 15k+ af moeten schrijven op het ding :X

Een auto als trekkend voertuig gebruiken is dus een goede reden om wel voor een hogere motorisering te gaan. Voor de rest heb je het vaak niet nodig. In NL kwam ik zelfs met een 2.0 SDI nog mee als het moest.

Overigens betekent een grotere motorisering niet per definitie zuiniger bij snelwegsnelheden. Wat dat betreft zeggen werkelijke verbruikscijfers op bv spritmonitor.de meer :) (Had dus ook liever een 1.6 dan 1.8 gehad, maar je kunt niet alles hebben.)

Grote, krachtige, luxe, mooie auto's zijn gewoon duur :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 22-02-2012 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bullet NL schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:01:
Ik snap het argument bijtelling niet zo.... Helemaal omdat we al jaren maximaal 25% bijtelling betalen (goed het is een poosje 22% geweest) die 14%/20% is pas van de laatste 7 jaar als ik mij niet vergis.

De bijtelling is dus nooit duurder dan die 25% geworden, zakelijk autorijden dus ook niet.... Helemaal wanneer je bekijkt dat de afgelopen jaren auto's ook niet echt veel in prijs zijn gestegen..... rond de 30 a 40k kan je nog steeds leuke D-klasse auto's aanschaffen....

Wil je meer, een 180pk diesel met veel opties, tja dan ga je over de 40k heen..... Maar vaak speelt de bijtelling qua salaris dan ook geen rol meer.
Op een auto van 30.000 euro scheelt 14% tov 25% ongeveer 110 euro netto..
Dit vind ik veel geld.. Kunnen we 1,5 week van eten... Of 2x van uit eten..

• Pannekoek81
Natuurlijk scheelt het geld. Maar goed, kijk ook nog wel naar het plezier van de auto. Plezier dat je eraan hebt. Wat ik al zei, het is en blijft persoonlijk en hoeveel wil/kan je uitgeven.

Paar jaar in een auto rijden dat eigenlijk niet bevalt is ook geen pretje. 20% is genoeg keuze in, 14% ook en als het bevalt een Megane in 14% tja waarom niet he :). Keuze's

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ga eens kijken naar een Seat Altea XL. Kruising MPV en stationwagon, een bult ruimte, en nog goedkoper dan een kale A3 ook :)
Komt bij: als je eenmaal een keer een auto met een wat hogere zit gewend bent, wil je eigenlijk niet meer anders. Ipv tegen de bumber van je voorligger kijk je met een beetje mazzel net over zijn dak heen. het overzicht dat dat geeft is echt heerlijk :)
Verder uiteraard het zelfde of beter comfort als de Ibi die je nu hebt. En met een diesel is het een heerlijke auto, zeker als je een DSG of een handbak met 6 versnellingen hebt :)

* The Eagle reed tot een jaar of 2 terug een normale Altea met 2.0 TDI in de lease, nog nooit zo'n fijne auto gehad :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hehe, wij gingen met z'n 5-en vrolijk in een Ami 8 (lees: Eend met iets meer carosserie maar dezelfde minimotor) op kampeervakantie :P
Bullet NL schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:46:
[...]

Dat verschilt dus per zitje. De grootste zijn idd groter dan m'n bureaustoel, maar je kunt prima een kleinere nemen die toch prima voldoet aan veiligheidsnormen. Dat paste achterin m'n oude Hyundai Excel ook prima, en reken maar dat daar de bestuurdersstoel volledig naar achteren zat :X

Niemand dwingt je de grootste gevallen te nemen.
Bovenstaande geldt nog veel meer voor kinderwagen. Toen we in die Ami 8 op vakantie gingen moest de jongste mee in kinderwagen. Dat ding vouwde gewoon plat en dan dubbel tot een pakketje van 15cm doorsnee en misschien 80cm lang en paste dus perfect in kofferbak of achterin tussen twee koters. Was dan ook volstrekt iel vergeleken met de dingen van nu, maar kind kon bovenin en flinke lading boodschappen paste onderin.

Tegenwoordig denken mensen met kinderwagens te moeten rijden die groter zijn dan een Harley Trike, maar ze zijn zo onpractisch als de pest als je in OV moet of zelfs met de auto - ze zijn lomp en slecht in de klappen.

Ben zelf destijds in Romania gaan shoppen voor een bescheiden geval dat nog practisch vervoerbaar was. Ging prima ;)

Wil niet zeggen dat het fout is om grote kinderwagens te kopen als je toch al een grote auto hebt, maar het zijn beide keuzes en als je kosten probeert te minimaliseren is het onzinnig om niet ook naar de kinderwagen te kijken als je een auto gaat uitzoeken.
Rukapul schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:14:
[...]

*grin* Alsof je de vorige eigenaar van onze Focus bent. Een 1.8 Tdci motor en in 5 jaar slechts 56k mee gereden. Afgaande op de trekhaak dus puur om af en toe een caravan oid te trekken. Ondertussen heeft die eigenaar wel 15k+ af moeten schrijven op het ding :X
Sukkel :P

Wel erg lekkerer bak, zou zonder meer eerder een Focus dan een Megane nemen op basis van afwerking en comfort.
Een auto als trekkend voertuig gebruiken is dus een goede reden om wel voor een hogere motorisering te gaan. Voor de rest heb je het vaak niet nodig. In NL kwam ik zelfs met een 2.0 SDI nog mee als het moest.

Overigens betekent een grotere motorisering niet per definitie zuiniger bij snelwegsnelheden. Wat dat betreft zeggen werkelijke verbruikscijfers op bv spritmonitor.de meer :) (Had dus ook liever een 1.6 dan 1.8 gehad, maar je kunt niet alles hebben.)
Je moet idd goed kijken en opgegeven waardes volkomen negeren.

Heb bij aanschaf van onze auto (Seat Cordoba met 1.9SDI) gekeken naar alle beschikbare motoren voor deze categorie (1.2TDI, 1.4TDI, 1.9SDI en 1.9TDI). Op papier is de 1.2 verreweg het zuinigst en de 1.9's beide het onzuinigst. Als je daarentegen op Spritmonitor of op Autoverbruik.nl gaat kijken zie je dat het werkelijk geen biet uitmaakt, sterker nog dat de 1.2TDI vaak juist iets slechter scoort dan de 1.4TDI of 1.9SDI. De 1.9TDI kwam gemiddeld slechter uit de bus, maar als je kijkt naar rijgedrag (veldje op Autoverbruik) zie je dat mensen die een 1.9TDI nemen vaker "pittig" rijden. Als je kijkt naar 1.9TDI-rijders die "rustig" rijgedrag aangeven scoren ze exact hetzelfde als de 1.4TDI en 1.9SDI.

Kortom, voor verbruik wil je in dit geval juist niet de kleinste, maar maakt de rest buitengewoon weinig uit, tenzij je een zware voet hebt. Dan is de 1.9SDI het zuinigst.

Deze reeks is specifiek voor de kleine VAG-auto's, maar je kunt bij alle auto's met verschillende motoren dezelfde vergelijking maken. Kan zijn dat de uitkomsten verschillen, dus absoluut niet blindstaren op vuistregels als "kleine motor is zuinig" of juist "grotere motor is zuiniger op de snelweg".

Oslik blyat! Oslik!

• BlakHawk
Pannekoek81 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:54:
Ben zelf ook vrij lang, maar nog genoeg ruimte achter me voor mijn zoontje. Nu komt de A3 achterin ook ruimer over dan de Focus bijvoorbeeld, of dit echt zo is geen idee, maar er lijkt meer ruimte te zijn op de achterbank.
Ik zou ze eens naast elkaar zetten, want ik had juist de tegenovergestelde constatering...

Ik was ook helemaal weg van de A3 en wilde hem echt hebben... Totdat de proefrit me best wel tegen viel. Daarbij was de dealer zwaar arrogant! En het zat gewoon niet echt lekker...
Kinderwagen (Joolz) past prima in de kofferbak met nog spul ernaast. Nu is dit ook een vrij klein opvouwbaar ding. De meeste zijn groter en ja dan kan er een ruimte gebrek komen.
Ja uiteindelijk ben ik dus voor de C30 gegaan i.p.v. de A3... Ruimte is een zware min, evenals de 3 deuren. Maar de lederen zetels van Volvo zijn echt geweldig. We liepen even naar binnen bij Volvo, juist door de arrogante Audi Wittebrug op het Forepark. Meneer dronk liever een bakkie koffie met collega's, dan mij hoeven helpen wat leuke velgen uit te zoeken. Maar het ontvangst was zo goed bij de Volvo, daarna niet meer weggegaan (bedoeling was echt alleen even kijken). Aanbieding was zo goed...

Maar wij hebben dus ook de Joolz en die past zelfs prima in de achterbak van een C30. Daar hebben we de Joolz op uitgekozen...
Mondeo mooie wagen, pa/ma hebben er 1 als station. Erg ruim. Stuk ruimer dan de focus. Ook andere prijsklasse en was voor mij sowieso geen optie vanwege klasse waar ik in lease.
Maar een A3 gaat ook al gauw naar de 30k... De enige echte reden om een A3 te kiezen is het betaalbare 2.0TDI blok 140pk. Maar als dat niet de insteek was, zou ik sowieso verder kijken :)
Maar goed, het blijft altijd kwestie van persoonlijke smaak. Wat vind je mooi. Wat rijdt er het fijnste. Wat wil/kan je betalen. En ruimte, tja... is keuze of soms krap zitten, maar auto van je smaak rijden of lekker de ruimte. Vriend van me reed 3 jaar lang alleen in een octavia. Ging 7x per jaar naar Frankrijk (huisje van pa/ma). Biljart tafel keer in de auto gelegd en erheen gereden. Past makkelijk (bank wel plat natuurlijk). Wat ruimte in dat ding. Rijdt nu vanwege financieel oogpunt een auris hybride. Heeft beetje spijt. Maar scheelt wel ff aardig wat geld.
Ik ken het. Ik ben van een Focus station naar die C30 gegaan en ondanks dat het een erg fijne rijders auto is die zowel sportief stuurt als rete comfortabel is, om over het fijne gedrag in de sneeuw nog maar te zwijgen, heb ik altijd spijt gehad van de ruimte en mezelf voorgenomen nooit meer die afweging te maken (inleveren op ruimte).

Toch heb ik nu weer een kleinere auto... De Fabia... Maar goed, de ruimte is sowieso meer als in een C segmenter hatchback, maar minder al in een station. En er staat wel 2 jaar leasen i.p.v. 4 tegen over en een netto salarisverhoging van 250 euro per maand >:)
Pannekoek81 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:59:
Spaardiesels tja... zie veel van die 1.2 tdi dingen om me heen, zou ik ook niet willen. 1x als vervangend vervoer mee gekregen, maar nee dat is het voor mij niet. Tijdens de proefrit met de Megane zat er die 1.5 diesel in met 14%. Hele tijd toch idee dat ie geknepen is. Heb nu een 1.6tdi, was voorheen de 1.9tdi. Vind prima, kan met verkeer mee. 2.0 tdi was fijn geweest, maar keuze moeten maken tussen meer opties of betere motor. (max budget = max, mag geen euro overheen)
He, ik heb zo'n 1.2tdi spaardiesel :)
Dat gaat in principe prima op de linkerbaan hoor ;)

Maar die megane met 14% heeft gewoon de originele 110pk, dus die wordt volgens mij niet geknepen.
De DCI is toch wat stiller dan de TDI... Ik was helaas te snel voor de megane, anders was het 100% zeker de megane estate geworden!

• Pannekoek81
dfrenner schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:01:
[...]

Ik zou ze eens naast elkaar zetten, want ik had juist de tegenovergestelde constatering...

Ik was ook helemaal weg van de A3 en wilde hem echt hebben... Totdat de proefrit me best wel tegen viel. Daarbij was de dealer zwaar arrogant! En het zat gewoon niet echt lekker...
Dealers zijn erg verschillend, mijne gaat naar Auto Flevo Harderwijk, helemaal prima. Maar dealer kan grote invloed hebben, logisch dat niet lekker voelt dan. Auto Flevo werkte erg mee, voor de proefrit ging hij ook een a3 sb regelen met de motor die ik zou bestellen. Hij zei ook, kan je wel een 1.4 tsi meegeven maar dat rijdt heel anders dan de 1.6 tdi, dus krijg je vertekend beeld.

Ja uiteindelijk ben ik dus voor de C30 gegaan i.p.v. de A3... Ruimte is een zware min, evenals de 3 deuren. Maar de lederen zetels van Volvo zijn echt geweldig. We liepen even naar binnen bij Volvo, juist door de arrogante Audi Wittebrug op het Forepark. Meneer dronk liever een bakkie koffie met collega's, dan mij hoeven helpen wat leuke velgen uit te zoeken. Maar het ontvangst was zo goed bij de Volvo, daarna niet meer weggegaan (bedoeling was echt alleen even kijken). Aanbieding was zo goed...

Maar wij hebben dus ook de Joolz en die past zelfs prima in de achterbak van een C30. Daar hebben we de Joolz op uitgekozen...
Fijne kinderwagen he _/-\o_ . Wilde eerst een mutsy, maar gezien de twingo van mijn vriendin en dat ik persoonlijk de joolz leuker vind werd het die. C30 gaat niet werken, wil sowieso 5 deurs
Maar een A3 gaat ook al gauw naar de 30k... De enige echte reden om een A3 te kiezen is het betaalbare 2.0TDI blok 140pk. Maar als dat niet de insteek was, zou ik sowieso verder kijken :)
Mondeo met de opties was duurder en viel boven mijn klasse die ik mag lease. Beperking, daardoor de 1.6 tdi met opties.
Ik ken het. Ik ben van een Focus station naar die C30 gegaan en ondanks dat het een erg fijne rijders auto is die zowel sportief stuurt als rete comfortabel is, om over het fijne gedrag in de sneeuw nog maar te zwijgen, heb ik altijd spijt gehad van de ruimte en mezelf voorgenomen nooit meer die afweging te maken (inleveren op ruimte).

Toch heb ik nu weer een kleinere auto... De Fabia... Maar goed, de ruimte is sowieso meer als in een C segmenter hatchback, maar minder al in een station. En er staat wel 2 jaar leasen i.p.v. 4 tegen over en een netto salarisverhoging van 250 euro per maand >:)
Ook fijn om dan maar 2 jaar te doen en extra geld. Tja hij baalde, want de octavia is toch voor hem de fijnste auto ooit. Ruim, luxe, comfort.
He, ik heb zo'n 1.2tdi spaardiesel :)
Dat gaat in principe prima op de linkerbaan hoor ;)

Maar die megane met 14% heeft gewoon de originele 110pk, dus die wordt volgens mij niet geknepen.
De DCI is toch wat stiller dan de TDI... Ik was helaas te snel voor de megane, anders was het 100% zeker de megane estate geworden!
Gaat ook wel op de linkerbaan, maar net wat minder dan de 1.6tdi die ikzelf rij. DCI is inderdaad stiller, maar goed ik kom vanaf een 1.9tdi seat en dan is de audi met 1.6 tdi al stuk stiller dan gewend was. De Renault leek toch in te houden, kan ook komen door hoe deze was ingereden ofzo. Megane was voor mij sowieso no go, mag ik niet lease. Nog een beperking, maar anders had ik hem sowieso niet genomen. Geen fan van.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom is de Seat Exeo nog niet langsgekomen, dit is het vorige model A4 wat zeer veel overeenkomsten vertoond met de huidige A3.
Dus dan heb je een win-win situatie :+
Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/img/news/mar09/seat%20exeo%201%20468x309.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autohome.nl/images/stories/exeo/seat_exeo_01.jpg

• Pannekoek81
Duur en krap en 25%

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

brilsmurfffje schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:13:
Waarom is de Seat Exeo nog niet langsgekomen, dit is het vorige model A4 wat zeer veel overeenkomsten vertoond met de huidige A3.
Dus dan heb je een win-win situatie :+
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeer hoge afschrijving = naar verhouding erg duur in de lease....

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Een Focus C-max
Een Hyundai i40 CW
Een Nisan Note
Een Opel Meriva
Een Volkswagen Jetta

Kan de TS misschien wat duidelijker formuleren binnen welke grenzen er naar een auto gezocht kan worden, dus budget eisen voor opties en benzine of diesel?

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:29
Die Hyundai i40 mits binnen budget is wel een geweldige keuze. En dan heb je zeker ruimte genoeg! Bovendien is de kwaliteit echt geweldig verbeterd.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Precies, ik zie ze hier in het centrum van Amsterdam aardig vaak rijden als taxi en zeker in SW is het een strakke verschijning

• janvanmil
Remko, hoe is de proefrit met de A3 (als ik het goed heb) bevallen?

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:16
Waarom zetten we de Megane steeds tegenover de Fabia en niet tegenover de Octavia? Als je dat doet zel je snel van je megane genezen zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
janvanmil schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:05:
Remko, hoe is de proefrit met de A3 (als ik het goed heb) bevallen?
Ja ik heb de A3 woensdag bekeken en gereden..

Het is een stuk ruimer dan de Ibiza die ik nu heb, voorin en achterin toch comfortabeler, ook met de kinderstoel achter mij.

Rijgedrag was subliem, fijne auto maar heb hem niet in de gewenste motor kunnen rijden, ik wilde de 1.2 TFSI maar ik reed de 1.4 TFSI, iets rapper en sportiever maar kon een goed gevoel krijgen bij de auto..
Morgen ga ik nog de VW Golf 1.2 TFSI rijden, om te voelen hoe die motor nu echt is.

Uiterlijk ook tip top in orde, echt mooie auto zowel van binnen als buiten..

En het praktische gedeelte, de kofferbak.. Hij is een stuk ruimer dan de Ibiza, maar dat is niet verwonderlijk. De kinderwagen past er goed in en heb nog ruimte over voor 2 bigshoppers aan boodschappen, en was kleine tasjes..
Of het genoeg is voor lange weekendjes weg of als er een 2e komt?
Ja indien we de kinderwagen thuis kunnen laten,
Ja indien we maar 1 kinderwagen mee hoeven te nemen.
Nee, indien we een 2e hebben en een 2e buggy of kinderwagen mee moeten nemen zal er wat bagage op de achterbank of op de grond gezet moeten worden voor de kinderstoelen..

Morgen ga ik ook de Megane proefrijden en ben ik benieuwd of deze mij ook zoveel plezier kan geven als de A3..

Qua ruimte heb ik nog steeds grote twijfels.
Het duurt nog zeker een jaar voordat er een 2e komt, tegen die tijd is Tessa al bijna 3 en hoeft dus eigenlijk niet meer in de kinderwagen, en blijven we dus bij 1 kinderwagen en voldoet de ruimte prima..

Vakanties zal misschien een probleem zijn maar dan huren we wel een dakkoffer ofzo.

Megane is 60-70 euro goedkoper zijn, als deze ook zeer goed zal rijden is de keus eigenlijk al gemaakt en gaan we voor de Megane, Als die niet lekker rijdt, dan ga ik voor de A3.

Octavia heb ik ook bekeken, maar dat model kan me niet bekoren..

• Pannekoek81
Voor de vakantie's gaan wij misschien ook een dak koffer gebruiken mocht het nodig zijn. Maar dat is het nadeel van de A3 SB. Voor vakantie en 2 kids word ie wat krap. Scheelt dat mn zoontje nu 4 is en geen kinderwagen of buggy meer nodig heeft. Kleine nummer 2 komt ergens in juli, dus daar word wel weer een kinderwagen voor gebruikt. Tja in het begin heb je de wandelbak nog en dan houdt de ruimte niet over. Maar dat is tijdelijk en dan word de kinderwagen verbouwd naar gewone wagen zonder die reiswieg en dat scheelt al aardig in ruimte. Het hield mij niet tegen.

Megane rijdt heel anders. Franse auto's rijden anders dan Duitse. Wat soepeler, Duitse auto's wat strakker geveerd. Net wat je voorkeur is. A3 rijdt wat sportiever, voelt directer aan.

Test de 1.2 nog wel even goed. Is heel ander blok dan de 1.4 versie. Hoor veel positieve verhalen over de 1.2. Zelf keer dagje mee gehad in een golf als vervangend vervoer, maar de 1.4 is toch wel stuk prettiger.

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 16:50
Welke uitvoering van de A3 hebben ze je meegegeven? Een Ambition en S-Line/Edition uitgevoerde A3 zijn veel harder/stugger geveerd dan de Ambiente en Attraction.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een A3 Sportback 1.4 TFSI Pro Line S gereden.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
Ook hier geld een 508 4hybrid met 14% bijtelling en 200pk.
Veel meer luxe, comfortabelere auto en meer reiswagen.
40k helemaal compleet aangekleed.

Anders nieuwe 1, rijd een stuk beter dan een a3 *kuch* golf.

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 16:50
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:44:
Ik heb in een A3 Sportback 1.4 TFSI Pro Line S gereden.
Dan had je het S-Line onderstel eronder, dat is wel een heel stug onderstel. Heb zelf een ambition met het sportonderstel en dat vind ik al vrij stug. Verschil zal met een Fransman dan aanzienlijk zijn.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen zaterdag ook proef gereden in de Megane Estate..

Mijn bevindingen voor de Megane:

plus:
- Genoeg kofferruimte..
- Zeer stil..
- Zeer ruim in de opties..
- Motor heeft pit genoeg
- Goede wegligging, een turbo rotonde met 80 nam hij zonder moeite Waar ik met de ibiza al flinke last heb van onderstuur.
- Stoelen van de GT-Line zitten echt heerlijk.

Min:
- Slecht zicht naar achteren (voornamelijk met manouvreren), maarja parkeersensoren en camara maken veel goed.
- Achterbank niet geschikt voor lange volwassenen, ik zat met mijn hoofd tegen het dak aan als ik achterin zat. Maarja dat is niet mijn probleem, want ik zit nooit achterin.
- Afwerking in het algemeen wat minder dan VW/Audi

Ik heb ruim een uur de auto flink op z'n donder gegeven en auto is echt wel comfortabel. Wegligging is zeer goed en zitpositie is ook goed.

Enige minpunt waar ik me iets aan stoorde was de afwerking van het navigatie systeem, dit zag er wel heel goedkoop uit,
Maarja als je de afwerking van Audi wilt hebben dan betaal je ook wat meer..

Ik ga nog rijden in de Focus Wagon, maar de Audi is bij deze al afgevallen en de Megane staat op 1..
Als de Focus beter is dan ga ik voor de Focus, zoniet dan bestel ik de Megane...

• EvaluationCopy
Momenteel gratis leren bekleding op de Megane als ik me niet vergis? (of voor heel weinig in ieder geval)

Verwijderd

Topicstarter
EvaluationCopy schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:45:
Momenteel gratis leren bekleding op de Megane als ik me niet vergis? (of voor heel weinig in ieder geval)
Op de Bose en GT-Line is het standaard half-leder (zwart/zwart)
Voor 1400 euro extra heb je vol-leer en vrije keus in kleur en uitvoering qua leer..

• thefox154
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:54:
[...]

Op de Bose en GT-Line is het standaard half-leder (zwart/zwart)
Voor 1400 euro extra heb je vol-leer en vrije keus in kleur en uitvoering qua leer..
Nee hij heeft gelijk, of een accessoires check, of 'gratis' leer.

Waarom 'gratis': het telt wel mee in de fiscale waarde, dus bijtelling.

Edit: overigens mooie wagen, heb ook in een gt-line gereden. Als de 508 hybrid om een of andere reden niet doorgaat komt deze er denk ik. Full options, 31k. Je mist wat vermogen, maar niet onoverkoombaar.

[ Voor 19% gewijzigd door thefox154 op 28-02-2012 09:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
thefox154 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:12:
[...]

Nee hij heeft gelijk, of een accessoires check, of 'gratis' leer.

Waarom 'gratis': het telt wel mee in de fiscale waarde, dus bijtelling.

Edit: overigens mooie wagen, heb ook in een gt-line gereden. Als de 508 hybrid om een of andere reden niet doorgaat komt deze er denk ik. Full options, 31k. Je mist wat vermogen, maar niet onoverkoombaar.
Nee dit komt niet bij op de bijtelling, het wordt gerekend als accesoire, en dat is dus niet fabrieks af geleverd. dus telt niet mee voor de bijtelling.
Wel gaat de leaseprijs iets omhoog, maar dat is voor je werkgever..

De verkoper had het niet over een check of gratis leer, die actie is volgens mij al voorbij..

• thefox154
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:23:
[...]

Nee dit komt niet bij op de bijtelling, het wordt gerekend als accesoire, en dat is dus niet fabrieks af geleverd. dus telt niet mee voor de bijtelling.
Wel gaat de leaseprijs iets omhoog, maar dat is voor je werkgever..

De verkoper had het niet over een check of gratis leer, die actie is volgens mij al voorbij..
Hmm dat hebben ze mij wel verteld bij Renault. En het leer is fabrieksaf volgens de salesman, dus dan gaat het automatisch in de bijtelling. Eigenlijk ook wel logisch, als je leer bestel dan worden de stoelen in de fabriek al bekleed. Dit doen ze niet achteraf bij renault, ik weet het kan, maar niet logisch in dit verband. Alleen accessoires die achteraf gemonteerd wordt (trekhaak, "premium, super mega kasmeer matten" en dat soort ongein is door de dealer --> Accessoires check.

[ Voor 10% gewijzigd door thefox154 op 28-02-2012 22:41 ]

Verwijderd

Dan moet je kijken of je het leer achteraf kunt laten monteren ipv bij de fabriek. Dat gebeurt meestal om de bijtelling te ontlopen.

• thefox154
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:42:
Dan moet je kijken of je het leer achteraf kunt laten monteren ipv bij de fabriek. Dat gebeurt meestal om de bijtelling te ontlopen.
Hoeft van mij niet hoor, die paar euro in de maand maakt ook geen ruk meer uit. Ging er alleen om dat renault deze in de actie vanaf fabriek levert. Achteraf ga je er gewoon voor betalen. Met de cheque mag namelijk alleen uit de renault lijst gekozen worden. Mijn digitenne idee was niet mogelijk.
Pagina: 1