Videocard crasht (GF GTX 460m)

Pagina: 1
Acties:

• Twenty
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb een probleem met mijn videocard. Mijn drivers crashen tijdens het gamen en soms ook op youtube etc. Ik krijg de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/7579915/640/7579915.png

Eerst dacht ik dat het aan de drivers lag en na wat research heb ik alle mogelijke videocard drivers geprobeerd maar het probleem is alleen erger geworden (wat waarschijnlijk niet aan de drivers ligt). Ik denk zelf dat mijn videocard het begeven heeft/aan het begeven is.

Cooling is ook het probleem niet. Ik heb al de stof verwijderd naar aanleiding van een vorige topic (Laptop (CPU) temperatuur te hoog?).

Mijn scherm valt uit op random momenten en zodra ik een spel in DX11 start valt men scherm uit of 'flipt' men scherm met rare flitsen en een FPS van 0. Ook bij oudere spellen gebeurt dit. Een tijdje terug crashte de drviers slechts af en toe maar nu is het al bijna onmogelijk om een spel te starten.

Nu heb ik een mailtje naar het Medion Service Center gestuurd met een uitgebreide uitleg en heb ik de volgende reactie gekregen die het probleem moet oplossen:

----------------------------------------------------
Mogelijk dat er te veel restspanning aanwezig is. U kunt het beste de laptop uitzetten en vervolgens de adapter afkoppelen. Verwijder de accu uit de laptop. Wanneer u dit gedaan heeft druk dan 10 tot 20 keer op de aan/uit knop van de laptop met een tussentijd van ongeveer 1 seconde. Wanneer u dit gedaan heeft kunt u de accu terug plaatsen en de adapter weer aansluiten.

Daarna start u de laptop opnieuw op of zet de laptop aan. In het begin komt de melding “Press F1 or Del to enter setup” of een soortgelijke melding in beeld. U kunt dan met F1, F2 of Del in de bios komen. In de bios kiest u voor de optie “Load optimized defaults” en kiest Y van Yes om dit te bevestigen. Vervolgens drukt u op F10 en bevestigt u “Save to CMOS and exit”.

Om uit te sluiten dat het hier een software conflict betreft, raden wij u aan het notebook terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, worden alle gegevens van de C: schijf gewist. U kunt uw eigen data naar de D: schijf kopiëren, zodat deze bewaard blijven.

U kunt het notebook op de volgende wijze terug zetten naar de fabrieksinstellingen:
- leg de Application en support cd in de lade
- herstart het notebook
- kies de optie: starten van cd-rom
- volg de aanwijzigen op het scherm

Het terug zetten naar de fabrieksinstelling kan 30 minuten in beslag nemen.

Helaas is het niet mogelijk om een reparatienummer aan te maken, als het notebook niet terug is gezet naar de fabrieksinstelling. Wij vragen uw begrip hiervoor.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
----------------------------------------------------

Mij lijkt dit een erg onwaarschijnlijke oplossing? Is dit eigenlijk wel een vraag, ik vind het gewoon een raar verhaal.

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2025
Het lijkt me erg sterk dat het met rest spanning te maken heeft want dan zou die met problemen kampen zodra de laptop uit staat, dat is niet het geval..

-

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou uitsluiten dat het een software probleem is. Bijvoorbeeld door een verse installatie of door de laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Als het probleem er dan nog is zal waarschijnlijk de videokaart kapot zijn.

Verwijderd

Ik overclock wel eens mijn videokaart en als hij te heet wordt crasht de videokaart driver. Dan zie je dus bijvoorbeeld bij rivatuner dat hij ondergeclockt is dus dan moet je de pc opnieuw opstarten en dan doet hij het wel weer tenzij hij weer te heet wordt en de driver weer crasht.

Probeer toch nog maar eens te testen op artifacts ofzo en de temp te monitoren.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:27

Nemesizz

Untouchable

Gezien je andere topic (waar we tot de conclusie kwamen dat het wss geen hitte probleem is) ben ik bang dat toch de videokaart kapot is.
Omdat je al aangaf af en toe groene en rode flitsen te zien, dit duidt vaak op defect geheugen.
(al is het bij nVidia ook niet onwaarschijnlijk dat het de beruchte soldeerbreukjes zijn, al mag ik daar van sommigen niks over noemen }) ).

De oplossing die hun geven (Medion) lijkt me een beetje raar. Lijkt mij sterk dat het rest spanning is.
Maar je kan het altijd proberen.

Terug zetten naar fabrieksinstellingen zou ik als laatste proberen, verwacht er eigenlijk niks van (omdat meerdere drivers crashen).

• Twenty
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb al gekeken hoe warm mijn GPU wordt. SpeedFan geeft een temperatuur aan van 75 graden Celsius. Dit is toch niet heel hoog?
Nemesizz schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:02:
Gezien je andere topic (waar we tot de conclusie kwamen dat het wss geen hitte probleem is) ben ik bang dat toch de videokaart kapot is.
Omdat je al aangaf af en toe groene en rode flitsen te zien, dit duidt vaak op defect geheugen.
(al is het bij nVidia ook niet onwaarschijnlijk dat het de beruchte soldeerbreukjes zijn, al mag ik daar van sommigen niks over noemen }) ).

De oplossing die hun geven (Medion) lijkt me een beetje raar. Lijkt mij sterk dat het rest spanning is.
Maar je kan het altijd proberen.

Terug zetten naar fabrieksinstellingen zou ik als laatste proberen, verwacht er eigenlijk niks van (omdat meerdere drivers crashen).
Toch maar doen dan, ook al weet ik dat het 0 zin heeft. Beter laten ze me gewoon mijn laptop opsturen want het is duidelijk een hardware probleem.

[ Voor 78% gewijzigd door Twenty op 17-02-2012 12:06 ]

• PilatuS
  • Niet online
Twenty schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:04:
Ik heb al gekeken hoe warm mijn GPU wordt. SpeedFan geeft een temperatuur aan van 75 graden Celsius. Dit is toch niet heel hoog?
Max 75 is prima.

Als het geen software probleem is, wat waarschijnlijk zo is, wordt het RMA aanvragen.

Verwijderd

Mijn GPU zit nu trouwens rond de 60 graden Celsius met alleen Chrome (1 tab) open. Lijkt me ook vrij hoog voor idle?
Is best wel hoog man

google voor de grap is "medion overhit"

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 12:07 ]

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:05:
[...]

Is best wel hoog man

google voor de grap is "medion overhit"
Is voor een GPU normaal. Die dingen mogen ook best 85 graden worden. De GPU kan ook wel 50 graden zijn alleen zit je dan constant naar een stofzuiger te luisteren.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 17-02-2012 12:22 ]

Pagina: 1