Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[?] Een VPS oplossing gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoop niet dat ik hierop afgebrand ga worden, weet dat ik op sites zoals ISPgids en Webhost-
talk ook áárdig goed terecht zou kunnen met mijn vraag alleen heb ik het vermoeden dat het
er nogal eenzijdig is daar, dus graag jullie visie/mening/tips/providers ;):

[zag nog niet echt een ervaringen met aanbieders topic vandaar een individueel topic]

Normaliter noem ik een bedrijf of dienst graag niet bij haar naam maar ben hier al een tijdje
mee aan het stoeien en heb advies nodig.

Voor wat studiepraktijken, oefeningen etc had ik een Webserver 2008 nodig. Hiervoor zag ik
bij Strato een goede, stabiele partij in. Nu ben ik eigenlijk, puur toevallig, met een Wordpress
begonnen die eigenlijk wel aardig goed loopt.

Echter 1 probleem: Wordpress op een VPS van Strato is térgend, téeeergend traag. Iets wat
ik mijn bezoekers NIET wil aandoen. Alle plugins disabled, Cloudflare eraf gehaald en noem
het maar op, geen effect, zelf met een kale 'site' moet ik het af- en toe door een trechter drukken.!

Laat wezen; nooit problemen, goede ondersteuning in het begin gehad en noem het maar op,
maar voor mijn huidige wens(en) dus NIET toereikend.

Heb denk ik niet veel nodig:

- moeten 3/4/5 Wordpress site'tjes op gaan draaien
- daarnaast wat andere werkzaamheden

Bij Strato had ik een:

Windows -Server M
(gratis traffic, 100 GB schijf, 2 GB geheugen etc)

Wat zouden jullie doen? Heb zelf ook (uiteraard) gezocht naar goede aanbieders, alleen is het
voor mij van belang dat het gewoon goed draait .

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:38
Heb je gekeken waarom Wordpress zo langzaam draait? Krijg je veel traffic naar je database? CPU die het niet aankan?

Los daarvan zou ik eens kijken naar de Wordpress plugin WP Super Cache. :)

Verwijderd

Topicstarter
WP Super Cache had ik al, had op WP-forum (NL) ook al een thread geopend.

CPU kan het makkelijk aan, mijns inziens en traffic valt nog wel mee. En WP
lijkt me nou niet echt iets zwaars, of ben ik gek?

Zie anders link in signature, dát is de site. Het verschilt gewoon heel erg, heb
ook die plugin enabled in FF om mijn HTML, CSS pages te screenen op fouten,
op te grote plaatjes en noem het maar op, maar het laden an sich gaat traag.

De response tijden (HTTP) zijn niet hoog, maar het lijkt echt WP met Strato te
zijn.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:38
Wat me opvalt is dat de pagina redelijk snel laadt (2-3 seconden), maar dat de afbeeldingen langer duren. Kijk eens naar de grootte (hoogte, breedte en bestandsgrootte) van de afbeeldingen. Misschien kun je daar nog het een en ander aan verkleinen (of thumbnails maken) om de laadtijd te versnellen?

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk, kijken of ik die dus kan verkleinen.

Neemt niet weg dat in mijn beleving, en die van anderen, het ook erg verschilt pér
browser, of je op IE zit, op FF, Chrome en noem het maar op maakt érg veel uit.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Al eens gekeken met tools zoals bijvoorbeeld YSlow ? Een van de eerste suggesties die die tool me al geeft:
This page has 10 external Javascript scripts. Try combining them into one.
This page has 6 external stylesheets. Try combining them into one.
This page has 30 external background images. Try combining them with CSS sprites.
En zoals eerder ook al gezegd: zorg dat je erachter komt wat er precies langzaam is. Aan de hand van statistieken en testjes kun je gaan kijken waar in jou geval de bottleneck zit, zodat je hier wat aan kunt doen.

blub

Pagina: 1