In een post van JeroenH van 29 januari zag ik het volgende staan (helaas was het lijntje gesloten en kon ik niet meer reageren)
(Quote JeroenH) Ik werk aan een artikel over alle mogelijkheden om je energieverbruik te monitoren, met hun voor- en nadelen zoals prijs, gebruiksgemak, privacy, etc. Momenteel heb ik deze kunnen vinden:
...
Heb ik methoden over het hoofd gezien? (einde quote)
Het is al een mooi lijstje, heb je ook al gedacht aan:
...
Daarnaast zijn er ook tal van website waar je je (stroom)verbruik kan registreren: ...
Ik mis nog een totaaloplossing: alle meterstanden registreren (gas/warmte, water en elektra gebruik en productie) die online gepubliceerd kan worden op evt een onafhankelijk platform.
ps: ik liep ook al een tijdje met het idee om alle mogelijkheden op een rijtje te zetten.
Een lijstje om aan te vullen en om later een tabel met functies aan toe te voegen...
•Plugwise
•Wattcher
•Enymate/Sparqel
•Zjools
•Toon
•Eco-eye
•CurrentCost
•Wattson
•Qees
•Youless
•Zienu
•Homewizard icm plugwise
•Homewizard icm Wattcher
•Alertme
•Owl
•Flukso
•Marvin
•zonmon.com / Tibbo
•www.energiemanageronline.nl
•www.bidgely.com (was Enersave)
•meterstanden.besparingsmeter.nl
•www.meterstandenmonitor.nl
•Eragy
•Smart Energy Groups
•OpenEnergyMonitor (self-hosting only)
•Pachube
•PeoplePower
•PlotWatt
•Thingspeak (self-hosting is possible)
•WattDepot (self-hosted only)
(Quote JeroenH) Ik werk aan een artikel over alle mogelijkheden om je energieverbruik te monitoren, met hun voor- en nadelen zoals prijs, gebruiksgemak, privacy, etc. Momenteel heb ik deze kunnen vinden:
...
Heb ik methoden over het hoofd gezien? (einde quote)
Het is al een mooi lijstje, heb je ook al gedacht aan:
...
Daarnaast zijn er ook tal van website waar je je (stroom)verbruik kan registreren: ...
Ik mis nog een totaaloplossing: alle meterstanden registreren (gas/warmte, water en elektra gebruik en productie) die online gepubliceerd kan worden op evt een onafhankelijk platform.
ps: ik liep ook al een tijdje met het idee om alle mogelijkheden op een rijtje te zetten.
Een lijstje om aan te vullen en om later een tabel met functies aan toe te voegen...
•Plugwise
•Wattcher
•Enymate/Sparqel
•Zjools
•Toon
•Eco-eye
•CurrentCost
•Wattson
•Qees
•Youless
•Zienu
•Homewizard icm plugwise
•Homewizard icm Wattcher
•Alertme
•Owl
•Flukso
•Marvin
•zonmon.com / Tibbo
•www.energiemanageronline.nl
•www.bidgely.com (was Enersave)
•meterstanden.besparingsmeter.nl
•www.meterstandenmonitor.nl
•Eragy
•Smart Energy Groups
•OpenEnergyMonitor (self-hosting only)
•Pachube
•PeoplePower
•PlotWatt
•Thingspeak (self-hosting is possible)
•WattDepot (self-hosted only)
[ Voor 42% gewijzigd door Houtkern op 29-02-2012 08:36 . Reden: Met dank TD-er weer 9 er bij ]