Laptop als internet router/gateway gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Om wat dingen te testen heb ik een eigen netwerkje nodig met een internet verbinding. Dit moet buiten het "normale" netwerk om dus vanaf of mijn usb dongle of via de hotspot funcie van mijn telefoon.

Wat ik graag wil is dus dat ik mijn laptop via 1 van deze 2 verbind met internet.
Daarna wil ik mijn laptop aansluiten op een switch en mijn laptop als internet router/gateway gebruiken. Op de switch wil ik een apparaat aan sluiten welke internet toegang nodig heeft.

Wireless is het een stuk eenvoudiger maar k wil het dus via de bekabeling laten lopen maar twijfel er aan of dit mogelijk is.

Iemand ervaring?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Moet de notebook nog te gebruiken zijn of mag die dedicated router/gateway zijn?
Mag het aparte netwerk segment kunnen communiceren met je eigen netwerk, of mag het alleen toegang krijgen tot de internet verbinding?

Welke opties heb je zelf al gevonden m.b.t. routing op je notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

Topicstarter
Notebook hoeft niet per see te gebruiken zijn... Het eigen netwerk mag met het netwerk communiceren... dit hoeft niet.

Het enige wat ik wil is het te testen apparaat via zijn Rj45 ingang via mijn dongel/hotspot aan het internet hangen.

Ik neem aan dat ik een route moet toevoegen van 0.0.0.0 naar mijn laptop voor het internet verkeer.

Als je het wireless wil doen weet ik dat dit via een Ad-Hoc netwerk kan.... Nu is de situatie even anders.

[ Voor 14% gewijzigd door TOYS op 17-02-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:09

amx

je uitleg is wat onhandig...

je hebt een laptop met 3G modem.
Van daaruit wil je je LAN-verbinding van je laptop als toegangspunt instellen,
zodat clients via een switch bedraad naar de laptop met je internetverbinding over 3G verbonden zijn?

[edit]

zo ja, wat heb je al geprobeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door amx op 17-02-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

Topicstarter
klopt en ik wil dat mijn laptop routeerd.

Wat ik veel zie is dat mensen het volgende hebben:
Internet - Router - adapter op Pc - Bridged networkadapter - Other PC

Dit is logisch en makkelijk omdat de ip adressen voor het lan vanaf de router komen. maar ik wil het andersom.

Wat ik wil is

Internet - Dongel netwerk adapter pc - netwerk adapter LAN - Switch met apparatuur

Maar ik betwijfel het of dit wel gaat werken... aangezien hij je op deze manier met 2 subnetten zit en deze ergens gerouteerd moeten worden.

Misschien zoek ik helemaal verkeerd... heb even een duwtje in de rug nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Dit is standaard mogelijk in windows onder internet delen. Als A moet je dan de Dongle kiezen en bij B de netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Wat je nu beschrijft kan zelfs met ICS (Internet Connection Sharing) in Windows.

EDIT: Net te laat maar om het helemaal makkelijk te maken;

http://windows.microsoft....ternet-Connection-Sharing

[ Voor 52% gewijzigd door Evil Genius op 17-02-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

Topicstarter
Top... ik zat blijkbaar veel te moeilijk te doen.... maar nu ik het heb ingericht lijkt het of de verbinding niet transparant is... ik zag wel dat je bij de settings nog poorten kan opgeven maar dat gaat per poort...

Kan iemand mij vertellen of deze manier helemaal transparant is? dat alles 1 op 1 door gaat zonder dat er poorten dicht zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:09

amx

wat is er mis met zelf even testen?
Pagina: 1