Herinstalleren iBook G4 zonder software?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc2003
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 08:10
simpele vraag voor velen maar ik heb me nog nooit verdiept in een MAC op internet kan ik er niets van vinden . vandaar mijn vraag hier

ik heb een ibook g4 gekocht echter staat er nog data op en wil starten met een schone installatie. de software zat er niet bij helaas. is het mogelijk om middels een verborgen partitie de ibook opnieuw te installeren ?

alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:50
waarschijnlijk draait deze ibook op tiger, zover ik weet hoefde je hier geen licentie voor te hebben. maar ik denk dat het zoeken om een cd versie van tiger wat moeilijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

iBooks hebben geen 'recovery partitie'. Dus zonder install DVD's of NetInstall optie heb je een aardige uitdaging. Afhankelijk van welk type iBook het is werd hij met een bepaalde versie van OSX geleverd. Als je dan ergens werkende installatie media kan lenen ben je zelfs gewoon legaal bezig ;)

Als je iBook inderdaad geleverd werd met Tiger (10.4.x) kan ik eens in de archieven kijken hier of ik nog een image rond heb zwerven.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:57
De 1e 3 iBook G4 versies werden met Panther (10.3) geleverd en de laatste versie inderdaad met Tiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Laatst online: 06-10 13:14
Je kunt vrij makkelijk aan een Retail versie van Tiger komen (10.4) ofwel 2e hands op cd/dvd danwel downloaden via het internet. Geen enkele OSX vereist een installatie code of sleutel. Gewoon installeren en klaar.

Op een iBook G4 kan je zelfs 10.5 draaien (die heb ik wel liggen op dvd voor je, mag je lenen), vermits je minimaal 512MB geheugen hebt en de G4 op minimaal 867MHz draait.
Leopard can run on older hardware as long as they have a G4 upgrade installed running at the 867 MHz or faster, have at least 9 GB free of hard drive space, 512 MB RAM and have a DVD drive.
Hoewel ik je aan zou raden die iBook helemaal vol te gooien, dus een 1GB reepje ervoor te kopen via het internet. Kost niet meer dan 2 of 3 tientjes en je hebt een lekker vlotte machine, voorzover een G4 vlot kan zijn.

Kun je zeggen welke G4 het is? (hoeveel MHZ?)

Ik heb zelf nog tot begin vorig jaar dagelijks een iBook op 10.5 gebruikt, totdat ik het zat was dat telkens iets van de voeding stuk ging (het tulp stekkertje en de ingang) en ik een nieuw masientje wilde...

[ Voor 45% gewijzigd door autoreverse op 18-02-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21
*snip* daar hebben we V&A voor.

[ Voor 98% gewijzigd door Daedalus op 18-02-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc2003
autoreverse schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:51:
Je kunt vrij makkelijk aan een Retail versie van Tiger komen (10.4) ofwel 2e hands op cd/dvd danwel downloaden via het internet. Geen enkele OSX vereist een installatie code of sleutel. Gewoon installeren en klaar.

Op een iBook G4 kan je zelfs 10.5 draaien (die heb ik wel liggen op dvd voor je, mag je lenen), vermits je minimaal 512MB geheugen hebt en de G4 op minimaal 867MHz draait.

[...]

Hoewel ik je aan zou raden die iBook helemaal vol te gooien, dus een 1GB reepje ervoor te kopen via het internet. Kost niet meer dan 2 of 3 tientjes en je hebt een lekker vlotte machine, voorzover een G4 vlot kan zijn.

Kun je zeggen welke G4 het is? (hoeveel MHZ?)

het os een 1.07ghz met 256mb geheugen en een 80gb harddisk, ik zet hem anders wel te koop

Ik heb zelf nog tot begin vorig jaar dagelijks een iBook op 10.5 gebruikt, totdat ik het zat was dat telkens iets van de voeding stuk ging (het tulp stekkertje en de ingang) en ik een nieuw masientje wilde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc2003
het is overigens een osx 10.04 met 1, 07ghz cpu en 256mb geheugen en 80gb harddisk

ik ga er niet veel tijd aan besteden want anders verkoop ik hem wel , geen idee wat het waard is (heb er €100 euro voor betaald met een missend toets "I" op het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

100 euro voor betaald terwijl je niet weet wat het waard is? Denk dat 100 euro het maximum is. Gewoon doorverkopen, niet de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 15:28
Mocht je nog een compleet toetsenbordje willen, heb er hier nog wel 1 liggen. Als je de verzendkosten betaalt mag je die zo hebben :) Heb ook nog de adapter, dvd/cdrw combo en airport kaarten voor deze machine mocht je daar wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Laatst online: 06-10 13:14
Haha LOL @hierboven. Ik heb mijn iBook uit helemaal uit elkaar geschroefd en in onderdelen verkocht. Leverde nog meer op ook :)
Pagina: 1