• LA5B
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-02-2021
Hallo,

ik heb een (oude) computer met een ASRock 775 Dual-915GL moederbord en wil graag mijn RAM-geheugen verhogen. Momenteel heb ik er 2 latjes van 512MB inzitten en zou dit graag verhogen naar twee latjes van 1 GB. Volgens de website van het moederbord is het maximaal geheugen 2GB, dus is dit wel mogelijk denk ik?

Ik gebruik de computer eigenlijk bijna altijd met Ubuntu 10.04 als OS en ik heb virtueel Windows XP draaien. In Windows XP gebruik ik voornamelijk MS Office 2010, maar als ik tegelijkertijd bezig ben met Office en Firefox (in Ubuntu), dan is de pc redelijk traag. Ik dacht dus dat het verdubbelen van het geheugen een oplossing zou kunnen zijn, of ben ik mis?

Nu is mijn vraag dus of dit een goed idee is of niet? En welk merk/type kan ik hiervoor aanschaffen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Waarom wil je überhaupt XP in Ubuntu draaien met zo weinig geheugen? Kan je niet beter gelijk XP draaien?

Verwijderd

gwoon 2 x 1GB DDR latjes via V&A op de kop tikken en gaan met die ASRock! Maar neem geen low latency of low voltage dat vind niet ieder bord leuk. hoeveelheid Mhz maakt meestal niet uit aangezien het automatisch op de juiste snelheid (downward compatible) word terug geklokt.

• LA5B
@Camacha: Ik draai Ubuntu omdat ik hiermee veel liever werk en dit veel sneller werkt dan Windows XP (heb ik nog in dualboot), als ik dus Windows XP virtueel draai (dit is een schone installatie met als enige toegevoegde software MS Office) gaat dit sneller. Om dit iets vlotter te doen draaien, heb ik dit topic gestart en wil ik dus geheugen toevoegen. En als ik dus de virtuele XP bijna 1 GB geheugen kan geven, dan heb ik nog 1 GB over voor Ubuntu en denk ik dus dat het redelijk vlot zal draaien.

@larsiano: bedankt voor de info. Welk merk is aan te raden?

EDIT: Bij V&A vind ik niet direct wat ik zoek, dus ben verder gaan kijken. Op de website van Alternate vind ik twee merken: Corsair ValueSelect en GeIL. Welke is het beste?

EDIT2: ik had er blijkbaar overgekeken: is deze juist?

[ Voor 22% gewijzigd door LA5B op 17-02-2012 10:58 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Waarschijnlijk wel, maar 25,- per stuk is duurder dan nieuw: http://tweakers.net/price...hqFdrw4dEmhqBKi12VBUC5_kD

Verwijderd

LA5B schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:48:
@Camacha: Ik draai Ubuntu omdat ik hiermee veel liever werk en dit veel sneller werkt dan Windows XP (heb ik nog in dualboot), als ik dus Windows XP virtueel draai (dit is een schone installatie met als enige toegevoegde software MS Office) gaat dit sneller. Om dit iets vlotter te doen draaien, heb ik dit topic gestart en wil ik dus geheugen toevoegen. En als ik dus de virtuele XP bijna 1 GB geheugen kan geven, dan heb ik nog 1 GB over voor Ubuntu en denk ik dus dat het redelijk vlot zal draaien.
Heel XP voor alleen Office? Kan je niet beter aan de Open Office o.i.d.?

• LA5B
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:19:
[...]

Heel XP voor alleen Office? Kan je niet beter aan de Open Office o.i.d.?
Ik heb al meermaals getracht te wennen aan OpenOffice, echter het is echt niet mijn ding. MS Office vind ik gewoon het fijnst om mee te werken en bovendien weet ik hierbij waar alle functies staan. Ik heb dus inderdaad zowat alleen Office staan in die Windows XP (naast nog enkele kleine progs zoals scanprogramma).
Dan heb ik blijkbaar de advertentie verkeerd begrepen, ik dacht namelijk dat die 25 euro voor 2 stuks was aangezien er "2X" voor het typenummer stond.
Pagina: 1