• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-01 12:16
Zoals de topictitel zegt ben ik op zoek naar een heel goedkoop alternatief voor een jib. Ik film soms op feestjes en dan zou ik het leuk vinden om een shot van bovenaf te nemen waar geen 2de verdieping is.

Daarom dacht ik eraan om een GoPro te gebruiken aan een grote latexballon met waterstofgas (goedkoper dan helium.)

Is dit realistisch? Waar kan ik zo'n ballonnen kopen? Ik heb nog nergens (in Belgie) een webshop/winkel gevonden die ballonnen verkoopt om dingen te liften. Zelfs party-ballonnen zijn zeldzaam (slechts twee winkels gevonden).

Wat nog moeilijker te vinden is is waterstofgas. Maar dit kan zelfgemaakt worden door elektrolyse & gedistilleerd water.

Is dit nog steeds realistisch? Is dit gevaarlijk?

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Kan je niet beter een soort vishengel gebruiken?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:35
Weet je het nadeel van waterstof? Ik weet niet of je het verhaal van de 'Hindenburg' kent... Dat zou ik sowieso niet doen dus.

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-01 12:16
Jimster schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 01:57:
Weet je het nadeel van waterstof? Ik weet niet of je het verhaal van de 'Hindenburg' kent... Dat zou ik sowieso niet doen dus.
Ja ik weet het nadeel van waterstof. Als dit echt zo gevaarlijk is neem ik wel helium.

Een vishengel is niet meteen de oplossing die ik zoek vrees ik :/

toch bedankt voor de reacties! :)

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Koop een quadcopter, zorg dat hij het gewicht van de gopro aankan, en vliegen maar. Ik ken gozers die maken professionele foto en videoproducties met die dingen, maar dan hangt er een dslr onder, en is de camera vanaf de grond te richten en gyro gestabiliseerd, maar je hebt die dingen ook veel goedkoper.

http://www.ebay.com/itm/X...icles&hash=item3f1371b5a0

Deze is zelfs bedoelt voor de gopro, maar wel beetje diy nog. Wellicht zijn er kant en klare oplossingen te vinden. Denk dat dit op lange termijn goedkoper en efficienter is dan heliumballonnen.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 14:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

http://www.vliegerfototerschelling.nl/

zoiets niks?
Terschellinger Gerrit Bart Volgers, in het dagelijks leven schilder, stuurde zijn camera langs een vliegerlijn omhoog en fotografeerde alle bijzondere plekjes van zijn geliefde eiland. Zo vaak hij kan trekt Volgers eropuit met zijn vliegerset. Zomer of winter, zolang er maar een goed windje staat. Het resultaat is verzameling foto's vol juweeltjes, gemaakt in 2005 en 2006.

Asus Zenbook i7 256gb

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:36

Cheezus

Luiaard

Bedenk wel dat je met een DIY gyrocopter of een vlieger een aanzienlijke kans hebt dat je crashed, iets dat ik zou willen voorkomen met m'n gear :P Een helium balon zou kunnen, maar vergis je niet in het formaat wat je nodig hebt om een kilo'tje de lucht in te krijgen, en vergeet vooral niet te verankeren zodat je gear niet wegvliegt :D
Als niet heel hoog wil (vanaf de '2de verdieping') denk ik toch dat een telescoop hengel (of bijvoorbeeld zo'n glazenwasser ding) het eenvoudigst is.

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-01 15:49

RoyBijster

Rocket Scientist

Waarom niet gewoon een trap/ladder, als je toch maar 1 verdieping hoogte hoeft te winnen.
Dan heb je én geen GoPro nodig, én geen moeilijke oplossing om dat ding de lucht in te krijgen.

I make things.

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

Spotter

Lichtnicht

En een GoPro weegt ook nog eens geen reet, dus waarom niet gewoon een lange monopod met de GoPro erop?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Snuurtje schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 03:17:
Koop een quadcopter, zorg dat hij het gewicht van de gopro aankan, en vliegen maar. Ik ken gozers die maken professionele foto en videoproducties met die dingen, maar dan hangt er een dslr onder, en is de camera vanaf de grond te richten en gyro gestabiliseerd, maar je hebt die dingen ook veel goedkoper.

http://www.ebay.com/itm/X...icles&hash=item3f1371b5a0

Deze is zelfs bedoelt voor de gopro, maar wel beetje diy nog. Wellicht zijn er kant en klare oplossingen te vinden. Denk dat dit op lange termijn goedkoper en efficienter is dan heliumballonnen.
:*)
Weet wel dat voordat je hiermee lekker kunt vliegen je ene half jaar verder bent met zeer regelmatig oefenen.
Daarnaast als zo'n apparaat boven een menigte naar beneden komt ben je echt niet happy (sowieso als een *copter naar beneden komt).
Wij vliegen zelf met een X650 maar hebben nog niet binnen gevlogen omdat we nog niet kundig genoeg zijn.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
true, maar die DSLR's hangen overigens ook niet onder een quad, maar onder een octacopter, 8 rotors dus. Die zijn nog veel stabieler, heb 1x zo'n ding zien vliegen en het is net een schip. Die kun je super stabiel laten vliegen. Maargoed das alleen weggelegd als je er professioneel je brood mee wilt gaan verdienen. Zijn tegenwoordig al best veel bedrijfjes die het doen trouwens, jij bent de 3e die ik zo willekeurig tegenkom. Tis wel erg toffe en cheape manier van luchtfoto en videografie.
Pagina: 1