• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Topicstarter
Ik zat dus vanmiddag te denken, en ik had toen opeens een gedachte. Wat nou, als er maar 1 snelheid is, waarop ALLES ALTIJD beweegt? Dus als iets stilstaat, draait het rondjes, of zig-zagt het, als iets beweegt dan beweegt het wel met de snelheid van het licht, maar neemt het een minder snel pad, en als het met de snelheid van het licht beweegt, dan beweegt het gewoon recht... Gewoon maar een idee hoor, maar het is wel iets waar ik nu serieus over nadenk...
EDIT: wordt waarschijnlijk binnen nu en +/- 9 uur nog uitgebreid, heb ik nu geen zin in... :O

[ Voor 9% gewijzigd door iThinkSo op 16-02-2012 23:42 ]

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Als een object met de snelheid van het licht zulke kleine rondjes draait dat het lijkt alsof het stil staat, dan moet de versnelling die dat object op elk moment ondergaat gigantisch groot zijn. En dat betekent weer dat er gigantische krachten op het object moeten worden uitgeoefend. Want versnelling is het gevolg van kracht, en wie versnelt voelt dat er een kracht op hem wordt uitgeoefend: denk maar aan een lift of een voertuig dat gaat rijden of juist afremt.

Waar zouden die krachten vandaan moeten komen? En waarom voelen wij ze niet, terwijl we toch veel kleinere krachten wel voelen?

Je ziet dat je voor jou theorie eerst de hele basale natuurkunde weg moet gooien. :) En dat lijkt me toch een vrij sterk argument ertegen. (En als je dat geen sterk argument vindt, tja, dan blijft er denk ik geen kader over om binnen te discussiëren.)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04
op (sub)atomair niveau heb je ongeveer gelijk. volgens de kwantum theorie tenminste.
Deeltjes bewegen met een behoorlijke snelheid. Ze trillen als het ware. Maar voor het ons lijkt het alsof ze stil staan.
Het is alleen niet altijd met lichtsnelheid. op het absolute nulpunt bijvoorbeeld staan ze echt stil.

TheS4ndm4n#1919

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het is alleen niet altijd met lichtsnelheid.
Sterker nog, het is nooit met de lichtsnelheid. (Een deeltje met massa kan nooit de lichtsnelheid bereiken, dat zou oneindig veel energie kosten.)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04
Lord Daemon schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 01:41:
[...]

Sterker nog, het is nooit met de lichtsnelheid. (Een deeltje met massa kan nooit de lichtsnelheid bereiken, dat zou oneindig veel energie kosten.)
Alleen als Einstein gelijk krijgt ;)

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Alles beweegt met lichtsnelheid, want zodra er één ding met de snelheid van het licht beweegt, beweegt het stilstaande object zich ten opzichte van het andere object zich ook met diezelfde snelheid :Y)

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wat ik me afvraag hoeveel G krachten zich op je lichaam zou berusten wanneer jezelf met het snelheid van het licht verplaatst!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:58

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

iThinkSo schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:31:
EDIT: wordt waarschijnlijk binnen nu en +/- 9 uur nog uitgebreid, heb ik nu geen zin in... :O
Modbreak:Dat is dus niet de bedoeling. Eerst uitwerken, dan posten.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.